برگزیده های پرشین تولز

ساعت هوشمند مایکروسافت، تنها یک طرح نیست! واقعیت دارد

AmirK2

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
12 فوریه 2011
نوشته‌ها
77
لایک‌ها
20


چند روز پیش خبری را منتشر کردیم مبنی بر این که یکی از علاقه مندان به مایکروسافت و ویندوز، یک طرح مفهومی از ساعت هوشمند مبتنی بر ویندوز ۱۰ مایکروسافت را منتشر کرده است. اما گویا ساعت نام برده، تنها یک طرح نبوده! بلکه سال گذشته ساخته شده و بنا بر دلایلی پروژه آن متوقف گردیده است. پس از انتشار این تصاویر، وب سایت The Verge اعلام کرد که این ساعت هوشمند سال گذشته ساخته شده و به تعدادی از افراد خاص نشان داده شده است.

ساعت هوشمند “Moonraker” نام داشته و در سال گذشته توسط شرکت نوکیا ساخته شده است. این نشان می دهد که هنگامی که اپل در حال کار بر روی ساخت اپل واچ بوده، شرکت نوکیا توانسته است این ساعت هوشمند را ساخته و به افرادی محدود و ویژه نشان دهد. این پروژه پس از تصاحب شرکت نوکیا توسط مایکروسافت، لغو شده است.

شرکت نوکیا تصمیم داشته تا این ساعت هوشمند را هم زمان با معرفی لومیا ۹۳۰، معرفی کند. اما به دلیل این که این ساعت حسگر های بسیار کمتری نسبت به دست بند مایکروسافت بند داشته، شرکت مایکروسافت اجازه معرفی آن را نداده است.

حسگر هایی که در ساعت “Moonraker” به کار رفته بودند تنها می توانستند کارهایی محدود و خاص مانند تشخیص تکان دادن دست جهت نمایش اعلانات و چند کار دیگر را انجام دهند. این در حالی است که مایکروسافت بند ۱۱ حسگر پیشرفته را در خود جای داده که برای کارهای حوزه سلامت، کارآمد تر هستند.

ساعت هوشمند نوکیا توانایی انجام کارهایی نظیر ارسال ایمیل، برقراری تماس تلفنی، پیام رسانی و… را داشته است! همچنین این ساعت می توانسته به عنوان وسیله ای جهت کنترل از راه دور دوربین گوشی تلفن کاربر نیز مورد استفاده قرار گیرد. توانایی همگام سازی با فیسبوک و Mix Radio نیز از جمله قابلیت های این ساعت بوده اند. کاربر حتی می توانسته تم های متفاوتی را جهت شخصی سازی هر چه بیشتر، بر روی ساعت نصب کند.

نظر شما درباره ساعت هوشمند نوکیا چیست؟ آیا در صورت عرضه می توانست موفق باشد؟

منبع: وینفون
 
بالا