برگزیده های پرشین تولز

سایت شرکت داده پردازان ارگس

kamankeshseo

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
26 دسامبر 2016
نوشته‌ها
3
لایک‌ها
1
سن
48
یکی از سایت هایی را که می خواهم معرفی کنم سایت شرکت داده پردازان ارگس است. در این سایت آموزش های مختلفی درباره حسابداری و نرم افزار حسابداری قرار داده شده است که علاقمندان می توانند به آن مراجعه نمایند. برای مثال یکی از مقالات آنرا در اینجا ذکر می کنم.
یک سری مقاله در سایت شرکت داده پردازان ارگس با عنوان کنترل کیفیت نرم افزار قرار داده شده است که علاقمندان می توانند مراجعه نمایند


به منظور دستيابي به الگوهاي بهينه حل مساله و ايجاد بهبود در سازمانها، يکي از راهکارهاي مورد استفاده در سازمانهاي مختلف ایجاد گروه هاي حل مساله بوده است. در اين راستا، سازمانها نسبت به ايجاد تشکلهاي کاري و ايجاد فرهنگ کار گروهي، اقدام نموده اند و در اين راه دستاوردهاي مهمي نيز توسط آنها کسب شده است. ایجاد واحد کنترل کیفی نرم افزار حسابداری یکی از این گروهها است که بر کیفیت محصولات تولیدی در پروسه تولید نرم افزار حسابداری نظارت می کند.

البته تشکيل این گروهها و از آن مهمتر ، کارايي و اثربخشي اين گروهها، در گرو مسائل مختلفي است که فرهنگ جامعه در اين رابطه نقش بسزايي را به عهده دارد. مخصوصا جامعه حسابداران و حسابرسان و گروههای این چنینی نقشی بسزا دارند.

تاريخچه پيدايش دواير كنترل

ژاپن پيش از جنگ جهاني دوم، به واسطه عدم به كارگيري روشهاي كنترل كيفيت، به عنوان یک کشور تولید کننده كالاهاي ارزان و نامرغوب شهرت داشت. اين كشور براي ورود به بازارهاي جهاني تلاش زيادي را مصروف داشت.


از سال 1970 صحنه رقابتها تغيير كرد و از آن به بعد ژاپن توانست اطمينان بازارهاي جهاني را به خاطر كيفيت مطلوب كالاهايش جلب كند و بازارهاي جهاني را به دست گيرد.

البته در اینجا باید ذکر کرد که در آن سالها شاید مفمومی به عنوان نرم افزار حسابداری و یا نرم افزار اتوماسیون اداری اصلا وجود نداشته است.

اين امر بر بازارهاي كشورهاي پيشرفته غربي، تاثير زيادي گذاشت، تا آنجا كه غربيها، دلايل متعددي را براي موفقيت ژاپنيها تراشيدند. يكي از دلايل معروف كه غربيها برآن تكيه مي كنند اين است كه، اين سيستمها، فقط با فرهنگ ژاپنيها قابل اجراست و ژاپنيها جز كار كردن، به چيزي نمي انديشيدند.

اين تغيير و تحول به دنبال پاره اي از تصميمات اساسي صورت گرفت كه از جانب دولت و شركتهاي بزرگ ژاپني، در چگونگي اداره و هدايت كاركنان خود اتخاذ شد. اين تصميمات اساسي در اين جمله خلاصه ميشود:

«از آنجاييكه، اكثريت كاركنان ما مستعد و توانمند هستند، لازم است فرصتي در اختيار آنها قرار گيرد تا، از فكرشان همانند جسم خود استفاده كنند»


ظهور جنبش دايره كيفيت (یا همان واحد کنترل کیفی) نتيجه چنين فلسفه اي بود و بسياري از افراد معتقد بودند كه دواير كيفيت و ابزارهاي مرتبط با مطلب فوق، يكي از مهمترين عوامل مؤثر در پيشرفت ژاپن، درطي بيست سال گذشته، بوده است.


یکی از نتایج این بررسی ها و تحقیقات این شد که ساير كشورها از جمله كشورهاي آمريكايي، اروپايي و آسيايي درمورد به كارگيري واحد کنترل کیفی در شركت خود ترغيب شدند، به طوريكه در آمريكا از سال 1973 تا سال 1982 بيش از 5000 سازمان، دواير كنترل كيفي را به كار گرفتند كه نيروي هوايي آمريكا، شركتهاي توليدي، بانكهاي ملي و خطوط هوايي آمريكا را شامل ميشود.

حالا سوال اینجاست که چه افرادی در واحد کنترل کیفی می توانند به کار گرفته شوند. مثلا در یک شرکت تولید نرم افزار حسابداری چه افرادی باید در واحد کنترل کیفی استخدام شوند. قائدتا این افراد باید تا حدودی بر مفاهیم حسابداری مسلط باشند. زیرا باید یک نرم افزار حسابداری را تست و اجرا نمایند. و کیفیت آنرا بسنجند.

برای یک شرکت که نرم افزار اتوماسیون اداری تولید می کند افرادی باید در واحد کنترل کیفی استخدام شوند که مفاهیم اتوماسیون اداری را می دانند تا بتوانند نرم افزار اتوماسیون اداری تولید شده را تست نمایند.

وجود این واحد های کنترل کیفی در هر شرکتی الزامی است حالا چه شرکت تولید کننده باشد که نرم افزار حسابداری و یا نرم افزار اتوماسیون اداری تولید می کند و چه شرکت خدماتی باشد که فقط خدمات ارائه می کند.


 
بالا