برگزیده های پرشین تولز

سبک روستیک در دکوراسیون داخل

puneh28

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
1 ژانویه 2016
نوشته‌ها
21
لایک‌ها
1
سن
37
وارد شدن عناصری زنده از طبیعت به درون معماری یک اتفاق ساده و صرفا با رویکردی زیبا شناسانه نیست که تنها به ارگانیک و سبک های مشابه محدود شود.یک قصددیگر از قرار دادن درخت یا عنصری زنده و طبیعی در خانه ،به عنوان بخشی از اصل طراحی آن ،تذکر حذف و محو شدن تدریجی طبیعتی است که در پی صنعتی شدن سریع و میل کنترل انسان بر محیط پیرامون خود به وجود آمده است .امری که خیلی سریع رشد کرده و فراگیر هم شده است.همانطور که کارشناس طبیعی جی بی جکسون بیان می کند."ایجاد نسخه ای از طبیعت در داخل محل سکونت افراد در جهت ایجاد ارتباط و تعامل بین انسان و طبیعت ،کامل کننده ان بنای مسکونی است.در حالی که این محیط طبیعی نه در خارج بنای مسکونی آن است" در حالی که این محیط طبیعی نه در خارج بنا ،در حیاط یا محیط اطراف خانه ،بلکه در فضای درونی ساختمان و بین اتاق ها و راه رو ها ایجاد می شود.زیرا اصل رویکرد بر این اساس است که طبیعت به داخلی خانه نفوذ کند تا به همه ی آن چیزهایی که به قیمت مدرنیته و صنعتی شدن از دست رفته ،دوباره فکر کنیم و پیوسته تصویری عینی و حسی از رابطه ی نزدیک با آن ها در انسان زنده شود و باقی بماند .در معماری معاصر نیل به این هدف با ابزار و شیوه های مختلف حذف دیوار ها و استفاده از پنجره های عریض ،شیشه مات یا مشبک و وجود درختان و المان های زنده طبیعی در خانه مسیر می شود.تعامل نزدیک و اغراق شده ی انسان با طبیعت را می توان در خانه ای که شرکت معماری لاکتیون و واسال 1998 در بوردوی فرانسه طراحی کرد نیز مشاهده کرد.در این جا درختانی که در میان فضای داخلی خانه هستند و از میان سقف به بیرون ادامه دارند بیشتر از ان که به عنوان آبژه های نامتعارف خارجی که به داخل خانه اورده شده باشند،و جلب توجه کنند،حس مفرح بخش و نشاطآوری را در انسان زنده می کنند .گر چه تا چندی پیش تنها روالمعمول ایجاد حس و حال پناهندگی در دامن طبیعت در فضای داخلی به کار بردن عناصر طبیعی ،سنگ ،چوب ،و غیره و مبلمانی با طرح های روستیک بود اما حال که در سبک جدید ،طبیعت مستقیما وارد خانه شده است این خلا پر شده و اجازه می دهد تا از میلمان با طرح های روستیک بود اما حال که در سبک جدید ،طبیعت مستقیما وارد خونه شده است این خلا پر شده و اجازه می دهد تا از همان مبلمان و چیدمان شهری داخلی خانه استفاد شود.

پرده در دکوراسیون داخلی
تقریبا از هر پارچه ای می توان برای پوشاندن یک پنجره استفاده کرد.اگر چه بعضی از پارچه ها در دکوراسیون دفتر کار برای بعضی از اتاق ها و آب و هوای خاص نسبت به پارچه های دیگر بهتر هستند.اما فقط به دلیل این که چیت های گل دار ،کتان های سبک ،ابریشم ،پارچه تافته معمولا برای اتاق های خواب مناسب هستند.دلیل نمی شود که فلانل پشم یا هرگونه پارچه دیگر در آن جا استفاده نشود . به همین ترتیب اگرچه پارچه های سنگین از قبیل پارچه های پشمی ،فاستونی ، مخمل و چیت ابریشم ،پارچه های موج دار ، حریر گلدار و پارچه زربافت هم برای اتاق نشیمن خوب به نظر می رسد اما برای این فضا ها پارچه های سبک هم اگر با موقعیت و اب و هوایی محل متناسب باشند می توانند به کارروند.

اکثر پارچه ها اگر آستردوزی شوند بهتر آویزان می شوند و زیباتر به نظر می رسند و همچنین دوامشان افزایش پیدا می کند.
اگر شما نمای شناور پارچه های استر دوزی نشده را می خواهید که برای طرح و نقشه اتاق ظریف و زیبا به نظر برسند ، ویا اینکه با نورگیر های متضاد به خوبی ترکیب شوند،از یک پارچه جالب مانند ابریشم آبی یا وحشی ،ابریشم براق ،وال به خوبی رنگ شده،پارچه گلدوزی شده یا کتان سبک استفاده کنید .سعی کنید مطمئن شوید که عرض پرده های سبک سه برابر عرض پنجره باشد.همراه با لبه های عمیق ،که باعث شوند پارچه بهتر آویزان شود و جا برای چروک خوردگی وجود داشته باشد.نورگیر های قرقره ای به یک پارچه رولی نیاز دارند که برای آن می توان از هر نوع پارچه ای استفاده کرد.،نورگیر های رومی که توسط بندها بالا و پایین می روند.می توانند از هر ماده ای ساخته شوند،ولی نباید آنقدر ضخیم باشند که به سختی بالا کشیده و چین دار شوند.نورگیر های اتریشی هلالی و بالا کشنده هم باید از پارچه های بسیار سبک و لطیف دوخته شوند،تا به خوبی کار کنند و زیبا به نظر رسند.


آفرینش هارمونی
توازن نا متقارن به وضوح تقارن نیست اما اغلب از نظر دیداری فعال و پویا است.این توازن مستعد بیان حرکت تغییر و حتی امتلا را دارد.توازن نامتقارن ، انعطاف پذیرتر از تقارن است و با شرایط گوناگون عملکرد ،فضا و محیط انطباق پذیر است.هارمونی را می توان به عنوان هماهنگی و توافق خوشایند بخش ها و اجزای یک ترکیب خواند .توازن از طریق چیدمان دقیق عناصر در دکوراسیون داخلی با انتخاب دقیق عناصر همسان و ناهمسان به وحدت می ر سد در حالیکه اصل هارمونی با انتخاب دقیق عناصر شرکت کننده،در یک خط و اثر مشترک و یا خصوصیاتی ماننند شکل ،رنگ ،بافت ،یا مصالح سرو کار دارد .از تکرار یک اثر مشترک است که وحدت و هارمونی دیداری مابین عناصر دکوراسیون داخلی زاده می شود.هرگاه هارمونی در استفاده از عناصر تشابه حد را بگذرد ،می تواند به ترکیبی متحد اما نازیبا برسد.از سوی دیگر ،اگر تنوع نیز برای نجات زیبایی از حد بگذرد ،می تواند به در هم ریختگی دیداری منجر شود.این مقوله یک کشمکش دقیق و محافظه کارانه بین نظم و بی نظمی و بین وحدت و تنوع است که هارمونی را جان می بخشد و در بساط طراحی داخلی علاقه را می افریند
باید به خاطر داشت که اصول توازن و هارمونی در ارتقای وحدت ،محدود به تعقیب تنوع و علاقه نمی شود بلکه وسایل دسترسی به توازن و هارمونی از نظر الگو ،حضور عناصر ناهمسان و ویژگی های نامتشابه را ایجاب می کند. برای مثال ، توازن نامتقارن موازن را بین عناصری بوجود می آورد که از نظر ویژگی یکسانند ،به همان عناصر اجازه داشتن تنوعی بی نظیر و منفرد را در اجزا می دهد.یک روش دیگر برای سازمان دادن عناصر ناهمسان ان است که انها در کنار یکدیگر چید شوند .ما می خواهیم این گروه از وسایل را بدون اینکه عناصر دیگری را به جمع آنها آوریم ،در کل حساب کنیم.به منظور تقویت بیشتر وحدت دیداری ترکیب ،می توان استمرار و تداوم خط و زمینه را بین شکل های عناصر گنجاند.


خانه ای با نمای شیشه ای
مقابله با هر آنچه دنیای جدید و زندگی مدرن در سر راه انسان قرار داده ،به زبان های مختلف و با ابزار های متفاوتی صورت میگیرد که هر کدام در پی خلق شیوه ی بیانی تازه و کنکاش در مییان دغدغه های روز مره هستند.شیوه ی دیگر در بیان تفاوت ها و تنش های طبیعت درون و محیط اطراف ،استفاده از عناصر نور و سایه ،شفافیت ها و محو شدن هاست.اتلیه توکیو در سال 2004 خانه ای با زیر بنای 85 متر مربع در حومه توکیو طراحی کرد که در ان به جای پنجره ،سطوح شطرنجی مات و عریضی نصب شده است که تمام نمای دو طبقه را پوشش داده است.در طول روز ،فضای داخل خانه غرق در نور و سایه ی شطرنجی است و با تاریک شدن هوا و روشن کردن چراغ ها ،نمای خانه با پنجره های بزرگش از بیرون همچون جعبه ی عظیمی در دل محیط می درخشد.معماری خانه ی تی با طراحی کلاسیک ،که تویو ایتو آن را طراحی کرده و در 1999 در شهر یوتنجی ژاپن ساخته شد.تداعی کننده ی شوجی های سنتی ژاپنی است که انسان را غرق در وهم و تصورات خیال انگیزمی کند.در این خانه که برای زندگی دو هنرمند گرافیست و پسرشان در مرکز شهر طراحی و ساخته شده،شیشه های مات وسیعی تمام سطح دیوار را پوشانده اند که هم حکم نورگیر پنجره ها را دارند و هم بخش اصلی نمای این ساختمان را تشکیل می دهند.اتاق غذاخوری خانه بسیار ساده مبلمان شده است.اما هدف از این سادگی تعمدی زمانی اشکار می شود که سایه ی درختی از میان نمای نیمه شفاف گذشته و روی دیوار بزرگ و روشن مقابل می افتد و تصویر ،تنها المان های تزئینی فضای دکوراسیون داخلی هستند که گرافیست های ساکن خانه را به یاد تصویر های صفحه نمایش کامپیوتر و همچنین سایه بازی های سنتی می اندازد.منبع:دکوراسیون داخلی
 
Last edited:

inarch

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
12 آپریل 2016
نوشته‌ها
3
لایک‌ها
0
سن
39
سبک دکوراسیون داخلی باهاوس
Bauhaus Style
شروع سبک باهاوس (باهاوس به آلمانی : bauhaus) در سال 1919 بود که دو مهندس معمار در شهر یکی از شهرهای آلمان به نام دسائو ساختمانی را طراحی کردند که برای مدرسه هنر در نظر گرفته شده بود ، و شبیه معماری کارخانه جات بود،خصوصیات این سبک فرم و شکل وسیله پیرو عملکرد آن می باشد به طور مثال کارکرد یک صندلی باید تعیین کننده شکل ظاهری آن باشد و کمترین تزئیات هم زیادی و اضافه است ، در این سبک قطع رابطه کامل با گذشته دیده می شود و استفاده از آهن شیشه و همچنین بتن به جای مصالح سنتی کاربرد بیشتری داشت به اعتقاد آنها جزئیات غیر ضروری تا جایی که ممکن است حذف گردد تا عنصر اولیه باقی بماند.
از معروف ترین صندلی های این سبک صندلی بارسلونا می باشد.
design-modern-office.jpg



دکوراسیون به سبک پاپ آرت
Pop Art Style
بعد از دهه هفتاد میلادی سبک دکوراسیون پاپ آرت (به لاتین : Pop Art) به وجود آمد، از خصوصیات لوازم این سبک اشکال تخیلی کارتنی و مسخره همچنین استفاده بدون ترس از بکار بردن رنگ ها و رنگ های تند می باشد ، در این سبک لوازم تغییر شکل داده و از حالت طبیعی حارج شده است که به اصطلاح دفرمه شده اند مانند کاناپه به شکل لب یا صندلی مخروطی سیمی به شکل قیف و یا … .

85.jpg

سبک پست مدرنیسم
Postmodernism style
سبک پست مدرنیسم به معنی پیوند زدن فرم های کلاسیک با فرم های جدید است , در این عکس تقریبا تمامی وسایل شکل و سبک پست مدرن دارد.از جمله خصوصیات اضافه شدن فرم دایره به سنتوری سر در خانه ها که فرم جدیدی به وجود آورده است همچنین این سبک تبدیل به سبک خاصی نشده به طور مثال یک مبل سبک ویکتورین با روکش پارچه ای کامپیوتری دیده میشود و یا صندلی با ورق های تاشده استیل و غیره .



سبک ویکتورین (انگلیسی) – معماری داخلی
سبک معماری Victorian Style
از آنجایی که ملکه ویکتوریا (Victorian) بسیار بی ذوق بود ، مبلمان کارخانه ای جای مبلمان دست ساز را گرفت به همین دلیل مدل های مبلمان توسط بازاریان و کارخانه داران دیکته میشد، در این حین طبقه متوسط جامعه رشد کرد و خواهان رفاه و تجمل فراوان شد ، همسر ملکه ویکتوریا فردی آلمانی تبار به نام شاهزاده آلبرت ساکس کوبورگ و گوتا و علاق زیادی به سبک گوتیک (به انگلیسی : Gothic) داشت و به همین دلیل بخشی از این سبک وارد ویکتورین شد.از مشخصه مبلمان این سبک میتوان به لمسه دوزی و استفاده از پرده های سنگین و پارچه های مخمل اشاره کرد.




فروشگاه inarch که کوتاه شده Interior Architecture می باشد که با تیمی مجرب و با تجربه در زمینه دکوراسیون داخلی و بازسازی فضای مسکونی فعالیت میکند و خدماتی نظیر مشاوره و بازدید رایگان از پروژه های شما را می پذیرد .
ما در این سایت سعی کرده ایم مطالبی مربوط به دکوراسیون معماری داخلی که در از انواع سبک های کلاسیک تا مدرن و امروزی می باشند را به عنوان آموزش و آشنایی بیشتر برای بازدید کنندگان فراهم سازیم.
همچنین با توجه به دسته بندی های انجام شده در مورد محصولات می توانید به نحو بهتری از سایت ما محصولات خود را سفارش دهید و حتی برای مشاوره تغییر دکوراسیون با ما تماس بگیرید که در صورت لزوم از مکان شما بازدید به عمل آوریم
 
Last edited:

amin.jm63

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
10 اکتبر 2015
نوشته‌ها
8
لایک‌ها
2
سن
39
با سلام دوستان عزیز شرکت ما در زمینه تولید و ارائه بوفه و مبل کلاسیک فعالیت میکنیم خوشحال می شوم از سایت ما دیدن کرده و نظر خود را بگویید.
 
بالا