برگزیده های پرشین تولز

سحر خیز شدن را با این 4 روش انجام دهید

redmag

Registered User
تاریخ عضویت
11 می 2017
نوشته‌ها
328
لایک‌ها
58
سن
25
%D8%B3%D8%AD%D8%B1-%D8%AE%DB%8C%D8%B2-5-950x504.jpg

بالاترین فایده‌ی ‌سحر خیز بودن، تبدیل شدن به‌ کسی است که ‌ خودش را مسئول رخ دادن رویاهایش می‌داند. کسی که برای اهداف بلند مدتش می‌جنگد تا به آنها برسد. اگر خیلی وقت است که عادت کرده‌اید شبها تا دیر وقت بیدار باشید، اکنون کمی‌ زمان می‌برد تا عادت جدید سحر خیز بودن را، در خود ایجاد نمایید. اما هر کاری با تکرار زیاد، تبدیل به عادت می‌شود.

اگر 30 روز پشت سرهم تمرین کنید، می‌توانید آرام آرام عادت به ‌سحر خیز بودن را در خود ایجاد نمایید آنگاه درخواهید یافت که صبح زود، بهترین زمانی‌ست که از آن لذت می‌برید و بهترین زمانی‌ست که شما کارآمدتر از همیشه می‌نماید.


%D8%B3%D8%AD%D8%B1-%D8%AE%DB%8C%D8%B2-4-527x350.jpg


برای تبدیل شدن به یک فرد سحر خیز، چهار روش زیر را در زندگی خود پیاده سازید :

1 – ایجاد یک برنامه‌ روتین شبانه و صبحگاهی
مهمترین علتی که می‌توانید سحر خیز باشید این است که ‌شبها در ساعت مناسب بخوابید. بایستی بتوانید طوری برنامه‌ریزی کنید که صبح ها به ‌جای اینکه ‌خواب و خمار باشید، سرزنده‌ و سرحال از خواب برخیزید. این خیلی مهم است که‌شب، قبل از خواب، برنامه‌ها و کارهای روز بعد را بنویسید. سه ‌تا از مهمترین کارهایی که‌ باید روز بعد انجام دهید را لیست کنید. اینکار باعث می‌شود شب را با خیال راحت تری بخوابید و یک خواب شبانه‌ی خوب به ‌سحرخیز بودن شما کمک می‌کند.

صبحانه‌ای که ‌می‌خورید نقش بسیار مهمی‌ در سلامت فکر و جسم شما دارد. می‌توانید از شب قبل برای صبحانه‌ی ‌فردا برنامه ‌ریزی کنید و مقدماتش را نیز فراهم نمایید. با این کار زمان خود را موقع صبح، برای فکر کردن در مورد اینکه ‌چه ‌بخورید به ‌حداقل می‌ رسانید.

واژه‌ی روتین یعنی یکسری کارهایی که ‌به‌ طور مرتب انجام می‌شوند و تغییر خاصی در آنها صورت نمی‌گیرد. فراهم کردن مقدمات صبحانه ‌برای فردا، نوشتن لیست کارهای فردا، دیدن یک برنامه ‌یا مطالعه ‌کتاب قبل از خواب، روتین هایی هستند که باعث می‌شود بدنتان دریافت کند که ‌الان زمان خواب است و در نتیجه منجر به داشتن یک خواب شبانه‌ راحت‌تر خواهند شد.

2 – برای سحر خیز شدن، به‌ خودتان سخت نگیرید
اصلا جالب نیست که‌ آلارم را دو ساعت زودتر بگذارید تا سر ساعتی که ‌مد نظر دارید بتوانید سرحال از خواب بیدار شوید چون نمی‌شوید. سعی کنید به تدریج و آرام آرام، بدن خودتان را تنظیم کنید که ‌به ‌طور طبیعی در یک محدوده ‌زمانی خاصی بخوابد و بیدار شود.

مثلا هر بار 5 دقیقه ‌زودتر از روز قبل بیدار شوید به ‌این صورت هر 12 روز، یک ساعت زودتر بیدار می‌شوید و بعد از 24 روز، به ‌جای 8 صبح، 6 صبح بیدار خواهید شد. البته به همین نسبت شبها نیز بایستی زودتر بخوابید تا بعد از 24 روز، شبها به ‌جای اینکه‌ ساعت 12 بخوابید، ساعت 10 بخوابید.

حتی می‌توانید به ‌جای تمرین روی 5 دقیقه، فقط روی یک دقیقه‌ تمرین کنید و هر روز فقط یک دقیقه ‌زودتر بیدار شوید تا به‌هدف مورد نظرتان برای سحر خیز بودن برسید.

البته هیچکدام از این روشها کارساز نیستند اگر اهل چرت زدن باشید. بایستی اراده قوی ‌به ‌خرج دهید و با اولین صدای آلارم ساعت، بلند شوید پاهایتان را از روی تخت برداشته ‌و روی زمین بگذارید.

3- وارد اینترنت نشوید
اغلب ما از طریق گوشی موبایل، آلارم ساعت را تنظیم می‌کنیم و صبح، بعد از قطع کردن صدای آن، وسوسه ‌می‌شویم که‌ سری هم به ‌اینترنت و شبکه‌های اجتماعی بزنیم یا ایمیل‌هایمان را چک کنیم. از این کار بپرهیزید چرا که‌ ماندن در رختخواب و هدر دادن یکی دو ساعت در ‌اینترنت، باعث شکست شما در رسیدن به ‌هدف سحر خیر بودن می‌شود. به محض شنیدن صدای آلارم، از تختتان بپرید بیرون و روزتان را در مورد خودتان شروع کنید نه‌ در مورد آنچه ‌در جهان می‌گذرد.

4- بیرون بروید ورزش کنید
حتما نیازی نیست به ‌باشگاه ‌ورزشی بروید، می‌توانید در یک فضای باز، نرمش های خیلی ساده انجام دهید، یا در اطراف خانه‌ پیاده‌روی کنید. این یک شروع مثبت برای روز شماست. آن‌را در عادت‌های خود بگنجانید. از نظر علمی‌ نیز ثابت شده ‌که‌ با ورزش کردن، متابولیسم بدن سریعا آغاز می‌شود و قبل از اینکه ‌یک روز کاری پر مشغله، شما را در خود ببلعد، در مقابلش بیمه ‌می‌شوید.
منبع: مجله قرمز
 
بالا