برگزیده های پرشین تولز

سرفس پرو ۳، سریع ترین تبلت در میان رقبا

AmirK2

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
12 فوریه 2011
نوشته‌ها
77
لایک‌ها
20


کدام تبلت سریع ترین تبلت در میان تبلت های موجود در بازار است؟ این سوال ممکن است برای بسیاری از افراد و حتی خود شما نیز پیش آمده باشد و برای یافتن پاسخ آن مطمئنا سایت های زیادی رفته و مقایسه های بسیاری را دیده اید. این بار یک گروه بریتانیایی با نام “?Which” آمده است تا به این سوال پاسخ دهد. ابتدا بگذارید درباره “?Which” توضیح مختصری را خدمت شما عزیزان ارائه دهیم.

“?Which” یک سازمان مستقل در بریتانیا بوده و مجموعه ای از بهترین کارشناسان در این سازمان گرد هم آمده و درباره محصولات مختلف به مشتریان مشاوره می دهند و آن ها را در امور مختلف راهنمایی می کنند. همچنین این سازمان گاها مقایسه های بسیار خوبی نیز میان محصولات مطرح بازار انجام می دهد. حال این سازمان یک مقایسه میان ۱۰ تبلت مطرح بازار انجام داده تا ببیند کدام یک سریع ترین در میان رقبا است.

“?Which” درباره مقایسه انجام شده می گوید:

برای این که سرعت تبلت ها را مشخص کنیم، از نرم افزار صنعتی و شناخته شده Geekbench استفاده کرده ایم. این نرم افزار با فشار آوردن بر روی پردازنده دستگاه ها، سرعت آن ها را در محاسبه وظایف شبیه سازی شده اندازه گیری می کند.

پس از انجام آزمایشات لازم، این نرم افزار نتایج را به صورت عددی نشان می دهد و هر دستگاهی که بالاترین امتیاز را داشت، به عنوان سریع ترین دستگاه در میان رقبا انتخاب می شود.

با توجه به آزمایشات متعددی که توسط نرم افزار Geekbench انجام شده، تبلت مایکروسافت سرفس پرو ۳ توانسته ۲۰ درصد سریع تر از سایر رقبا باشد. جالب است بدانید که رقبای پرو ۳، تبلت های مطرحی از شرکت های اپل، گوگل، آمازون و… بوده اند. نسخه ای از تبلت سرفس پرو ۳ که در این آزمایش مورد استفاده قرار گرفته، پیکر بندی زیر را داشته است:

  • پردازنده اینتل Core i5
  • ۴ گیگابایت حافظه رَم
  • ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی


این تیم، نتایجی که پس از آزمایش به دست آمده را جمع بندی کرده و سپس رتبه تبلت ها را از نظر سرعت اعلام کرده است. رتبه بندی تبلت ها به شرح زیر است:

  • مایکروسافت سرفس پرو ۳: ۵۰۶۹ امتیاز
  • اپل آی پد ایر ۲: ۴۰۴۶ امتیاز
  • گوگل نکسس ۹: ۳۵۳۷ امتیاز
  • آمازون کیندل فایر HDX مدل ۲۰۱۴: ۳۰۶۰ امتیاز
  • اپل آی پد ایر نسخه ۳۲ گیگابایتی وای فای: ۲۶۸۷ امتیاز
  • سامسونگ گلکسی تب پرو ۱۰.۱: ۲۶۵۰ امتیاز
  • سامسونگ گلکسی تب اس ۱۰.۵: ۲۵۹۴ امتیاز
  • MEMO Pad 7 ME572C ایسوس: ۲۳۵۱ امتیاز
  • Hudl 2 تِسکو: ۲۰۸۴ امتیاز
  • اپل آی پد مینی ۳: ۱۷۹۰ امتیاز
پس از مایکروسافت سرفس پرو ۳، تبلت آی پد ایر ۲ قرار دارد که نشان می دهد این تبلت از قدرت بالایی برخوردار بوده و این یکی از تبلت های بسیار خوب شرکت اپل است. برخلاف این تبلت، اوضاع برای تبلت آی پد مینی ۳ چندان خوب نیست.

آی پد مینی ۳ که قیمتی معادل ۷۴۰ دلار دارد، در جایگاه آخر قرار گرفته و جالب است بدانید که تبلت اندرویدی Hudl 2 تِسکو که یک پله بالا تر از این تبلت است، تنها ۱۵۰ دلار قیمت دارد!

تیم “?Which” همچنین اعلام کرد که از لحاظ عملکرد، تبلت آی پد مینی ۳ نسبت به سرفس پرو ۳، عملکری تا ۳ برابر ضعیف تر دارد.

تبلت اندرویدی گوگل نکسس ۹ در جایگاه سوم قرار گرفته و بهترین تبلت اندرویدی از لحاظ عملکرد به شمار می رود. همچنین این تبلت رزولوشن صفحه و دوربین با کیفیتی نیز دارد.

در این آزمایش بنا بر گفته تیم بسیاری از تبلت های مطرح حضور ندارند و هدف تیم تنها مقایسه ای میان تبلت های پر فروش بازار بوده است. اما در نهایت این خریدار است که تصمیم می گیرد کدام تبلت را مطابق نیاز خود انتخاب کند و مطمئنا این اعداد در انتخاب بسیاری از افراد تاثیری ندارند. زیرا شخصی که به دنبال خرید تبلتی با اندازه ۸ اینچ است، مطمئنا نمی خواهد که یک رایانه کامل مانند پرو ۳ را در اختیار داشته باشد. بنا بر این به سراغ دیگر گزینه ها می رود. همیشه در خرید یک دستگاه و انتخاب یک سیستم عامل، نوع نیاز کاربر حرف اول را می زند.

نظر شما درباره مقایسه انجام شده چیست؟

منبع: وینفون
 
بالا