برگزیده های پرشین تولز

سرمایه گذاری در بازار خودرو + اخبار و رویدادهای مربوط به خودرو

farzad.r

Registered User
تاریخ عضویت
20 فوریه 2009
نوشته‌ها
384
لایک‌ها
281
خبری از تحویل خودروهای اقساطی نیست/ ابهام در محاسبه سود خواب پول مشتریان
با گذشت ۲۰ روز از آغاز ثبت نام فروش خودرو با تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی،خریداران همچنان بلاتکلیف هستند، خبری از پرداخت سود خواب پول مشتریان نزد خودروسازان نیست و دعوای بانک مرکزی و خودروسازان مانع از تحویل به موقع خودرو شده است.

13940507000423_PhotoA.jpg

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری فارس، ثبت نام برای عرضه خودروهای اقساطی با تسهیلات بانکی 25 میلیون تومانی از 18 آبان ماه آغاز شد و در زمان جمع کردن پول از خریداران، خودروسازان اعلام کردند که خودروها را در مدت یک هفته تا یک ماه به متقاضیان تحویل خواهند داد. همچنین مسئولان وزارت صنعت و بانک مرکزی، اعلام کردند که در این طرح، خودروها فروش فوری خواهند شد و در مدت زمان کوتاهی به خریداران تحویل داده می‌شوند.

این مسئله عاملی برای ترغیب مردم به خرید خودروهای اقساطی شد و در مدت 6 روز، 110 هزار نفر برای خرید خودروهای انباشت شده در پارکینگ خودروسازان اقدام کردند. به این امید که بتوانند در مدت یک هفته تا یک ماه خودروی خود را تحویل بگیرند.

این در حالی بود که اختلاف نظر خودروسازان و بانک مرکزی در همان روزهای ابتدایی اجرای طرح به کش‌مکشی بین مسئولان این دستگاه‌ها تبدیل شد که در نهایت دود آن به چشم خریداران رفت. این اختلاف نظر از آنجا ناشی شد که مسئولان بانک مرکزی خواستار ارائه تضمین از سوی خودروسازان برای پاس شدن چک های بانکی مشتریان هستند و می‌گویند خودروسازان حاضر به ظهرنویسی چک‌های مشتریان نیستند.

ظاهراً این کش‌مکش همچنان ادامه دارد و مسئولان دولتی و خودروسازان هنوز بر سر چگونگی انجام کار و تحویل خودروها به مردم به توافق نرسیده‌اند زیرا همچنان خبری از فاکتور شدن خودروهای ایران خودرو و سایپا نیست و همچنان تحویل خودرو به مشتریان ممنوع است.

مدیر فروش یکی از نمایندگی‌های ایران خودرو در این مورد به خبرنگار فارس گفت: هنوز بخشنامه‌ای برای تحویل خودروهای اقساطی به ما ابلاغ نشده است.
وی ادامه داد: ممکن است بعضی نمایندگی ها، خودرو بدون سند و پلاک به مشتریان تحویل دهند ولی این کار هیچ سودی برای مشتریان ندارد.
مدیر فروش یکی از نمایندگی‌های سایپا نیز در این مورد به فارس گفت: بخشنامه‌ای برای تحویل خودروها از سوی سایپا ابلاغ نشده و هنوز کار تحویل این خودروها آغاز نشده است.

خبرگزاری فارسهفته گذشته نیز خبری در مورد تحویل خودروهای امانی بدون سند و پلاک به مشتریان منتشر کرده بود.

* چه کسی سود خواب پول مشتریان را محاسبه می کند؟

تأخیر در تحویل خودروها در حالی اتفاق افتاده که خودروسازان می‌گویند محاسبه مدت زمان تعیین شده برای تحویل خودرو در قراردادهای فروش اقساطی از زمانی آغاز خواهد شد که بانک مرکزی اعتبار تعیین شده برای فروش خودروها را به حساب خودروسازان واریز کند.

13940819130251652_PhotoL.jpg


به این ترتیب هر چقدر زمان تا موقع واریز اعتبار به حساب خودروسازان بگذرد، جزو مدت مشخص شده برای تحویل خودرو نخواهد بود و در نتیجه بعید است که سودی بابت خواب مبلغ پیش پرداخت به مشتریان پرداخت شود.

این در حالی است که مبلغ قابل توجهی بابت پیش پرداخت مشتریان توسط خودروسازان جمع آوری شده که باید سود خواب این پول در حساب خودروسازان محاسبه شود.

در بخشنامه مربوط به فروش خودروهای اقساطی سایپا هیچ اشاره‌ای به سود تأخیر نشده و مطلبی در مورد اینکه مبلغی بابت تأخیر در تحویل خودرو به مشتری پرداخت خواهد شد، نیامده است.
در بخشنامه فروش ایران خودرو نیز آمده است که اگر خودروساز در تحویل خودرو تأخیر داشته باشد، سود سالانه 18 درصدی به مشتری پرداخت می‌شود،البته این مسئله در حالی مطرح شده که خودروسازان معتقدند تأخیر در تحویل خودرو به دلیل تأخیر بانک مرکزی در پرداخت اعتبار به خودروسازان است و به این ترتیب تأخیر ایجاد شده را متوجه خودروساز نمی‌دانند. در نتیجه بعید است که سودی بابت تأخیر در تحویل خودرو به مشتری پرداخت شود.

* ادامه بدقولی‌های دولت

در کنار بدقولی مسئولان دولتی و خودروسازان درباره تحویل فوری خودروسازان باید به تغییرات ایجاد شده در مورد شرایط فروش خودروهای اقساطی با وام بانکی نیز اشاره کنیم. کاهش مدت زمان تقسیط خودروها از 7 سال به 4 سال، توقف یک باره ثبت نام برای فروش خودرو و اجرای طرح در 6 روز به جای 6 ماه و عدم تحویل سفته به جای چک بانکی از دیگر بدقولی‌های اتفاق افتاده در فروش این خودروها بود.

در هر حال، نحوه برخورد دولت و خودروسازان به عنوان مجریان مرحله اول بسته خروج از رکود، موجب سلب اعتماد مردم برای مشارکت در طرح‌های دولتی خواهد شد.

در نتیجه باید دید بسته ضد رکود دولت تا چه حد موفق خواهد بود و آیا می‌تواند رکود ایجاد شده در بازارهای اقتصادی کشور را برطرف کند یا سایه این رکود همچنان بر سر اقتصاد کشور خواهد ماند و با دست نگه داشتن عده‌ای برای خرید خودرو از بازار و امید به تحویل خودرو در قالب بسته دولت، تشدید رکود در بازار ادامه خواهد داشت؟
 

farzad.r

Registered User
تاریخ عضویت
20 فوریه 2009
نوشته‌ها
384
لایک‌ها
281
اونایی که رفتن ثبت نام کردن به زودی یارانشون قطع میشه
منبع این خبر کجاست؟
بعید میدونم دولت دیگه انقدر سواری بگیره :))))))))))

اینطوری پیش بره، این 120هزار آدم از زندگی سیر بشن. احتمالا فردا مالیات هم باید دوبرابر بدن
 

Sadrapadra

Registered User
تاریخ عضویت
16 سپتامبر 2015
نوشته‌ها
226
لایک‌ها
422
سن
31
محل سکونت
تهران
والا وزیر اقتصاد میگفت توی یکی از سایتها دیدم
البته اونی که میتونه مثلا ماهی 500 هزار قسط بده پس نیاز به یارانه نداره و بایدم قطع کنن یارانشو
 

mohebali

Registered User
تاریخ عضویت
16 فوریه 2010
نوشته‌ها
9,476
لایک‌ها
6,494
محل سکونت
طیــــران
طرحش جدیه ، طبیعتا کسی که ماهی 500 تا 700 هزار تومان یکی از اقساطش هست ، نیازی به یارانه 45 هزار تومانی نداره.
 

farzad.r

Registered User
تاریخ عضویت
20 فوریه 2009
نوشته‌ها
384
لایک‌ها
281
جلسه بی‌نتیجه نمایندگی‌ها با مدیران خودروساز/ خریداران پشیمان نه راه پس دارند نه پیش

بخشنامه جدید سایپا برای دریافت چک ضمانت معادل ۱۲۰ درصد تسهیلات پرداختی در فروش اقساطی خودرو، نارضایتی مشتریان را به همراه داشت و در پی این مسئله، جلسه‌ای بین نمایندگان فروش سایپا و مدیران این شرکت برگزار شد اما به نتیجه نرسید.

13910702000306_PhotoA.jpg

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، شرکت سایپا هفته پیش طی بخشنامه‌ای از نمایندگی‌های فروش خود خواست تا بابت تحویل خودرو به مشتریان فروش اقساطی خودرو با تسهیلات 25 میلیون تومانی، معادل 120 درصد رقم تسهیلات چک بانکی یا سفته دریافت شود. علاوه بر این مشتریان نیز باید گواهی فک پلاک را به نمایندگی‌های سایپا ارائه دهند.

این بخشنامه در حالی صادر شد که در بخشنامه اصلی فروش محصولات سایپا، چنین موضوعی مطرح نشده بود.

درخواست جدید شرکت خودروساز نارضایتی مشتریان را به همراه داشت و باعث شد تا برخی خریداران به فکر انصراف بیفتند، اما این در حالی است که در بخشنامه ابتدایی فروش سایپا آمده است که خریداران حق انصراف ندارند و علاوه بر این، امکان صلح نیز وجود ندارد. به این ترتیب خریداران نه را ه پس دارند و نه راه پیش.

اعتراض خریداران باعث شد تا جلسه ای مشترک بین نمایندگان فروش سایپا و مدیران این شرکت برگزار شود. در این جلسه، نمایندگان عنوان کردند که چک ضمانت باید همان روز اول و در زمان ثبت نام از مشتریان دریافت می‌شد، نه حالا که یک ماه از ثبت نام گذشته است.

در نهایت، مدیران سایپا نپذیرفتند که از دریافت چک ضمانت صرفه نظر شود و قرار شد نمایندگی‌ها همچنان دریافت چک یا سفته ضمان و گواهی فک پلاک را از مشتریان مطالبه کنند.

در این جلسه همچنین نمایندگان سایپا درخواست کردند تا امکان صلح برای خودروهای فروش اقساطی فراهم شود که نمایندگی‌ها بتوانند خودروهای فروخته شده را به نام فرد دیگری بزنند. مدیران سایپا به این درخواست پاسخی ندادند و اعلام کردند که موضوع را بررسی خواهند کرد.

همچنین موضوع امکان انصراف از خرید نیز مطرح و قرار شد این موضوع نیز در سایپا بررسی شود.

مدیر فروش یکی از نمایندگی‌های سایپا در این مورد به فارس می‌گوید: در حال حاضر بعضی خریداران برای ارائه چک ضمانت بانکی به نمایندگی مراجعه می کنند اما این کار را با اوقات تلخی و نارضایتی انجام می‌دهند.

وی ادامه می‌دهد: هنوز هیچ خودرویی به خریداران تحویل داده نشده و باید منتظر باشیم و ببینیم شرکت بهانه جدیدی برای تحویل خودروها می‌تراشد یا خیر.

یکی از خریداران محصولات سایپا در طرح فروش اقساطی خودرو نیز به خبرنگار فارس می‌گوید: در ابتدا قرار نبود چک بانکی اضافه بابت خرید ارائه کنیم ولی حالا نمایندگی اعلام کرده که اگر این چک را تحویل ندهیم، ماشینی به ما تحویل نخواهند داد.

وی ادامه می‌دهد: از خرید خود پشیمان شده‌ام و قصد انصراف دارم اما طبق قرارداد، این کار نیز امکان پذیر نیست.

نمایندگی‌های ایران خودرو نیز در زمان ثبت نام از مشتریان یک فقره چک ضمانت به اندازه کل مبلغ اصل وام و فرع وام دریافت می کردند.

دریافت چک‌های ضمانت در حالی صورت می گیرد که تاکنون هیچ مقام بانکی در مورد قانونی بودن یا نبودن این اقدام خودروسازان اظهار نظر نکرده است.

به این ترتیب با گذشت حدود یک ماه از ثبت نام برای فروش خودرو با تسهیلات 25 میلیون تومانی و در حالی که قرار بود این خودروها به صورت فوری و در مدت یک هفته تا 30 روز کاری به مشتریان تحویل داده شود، هنوز هیچ خودرویی به مشتریان تحویل داده نشده و علاوه بر این، مشتریان در عملی انجام شده، قرار گرفته‌اند که نه را ه پیش دارند و نه راه پس.
 

jikolo

Registered User
تاریخ عضویت
24 آپریل 2007
نوشته‌ها
1,683
لایک‌ها
163
محل سکونت
Shiraz
دوستان فروش اقساطی تیبا ( لیزینگی نه) 32 ماهه اومده با پیش پرداخت 10 میلیون . سودش رو نزده کسی اطلاع داره سود اقساطش چقدره؟
http://saipa.iranecar.com/SaleCondition.aspx
قسمت پیش فروش اعتباری x200
 

Quen

کاربر فعال هنرهای نمایشی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
10 دسامبر 2009
نوشته‌ها
2,199
لایک‌ها
3,806
محل سکونت
شهر گناه
این ساینا چطور ماشینیه؟
ساینا همون تیبا هست با بدنه متفاوت. نسبت به قیمتش ارزش نداره....
تیبا صندوقدار لااقل قیمت مناسبی داره. اگه میخوای 27 تومن خرج کنی سمند SE بهتر از ساینا هست.

کلا تیبا هاچبک و ساینا نسبت به قیمتشون ارزش خرید ندارن
 

Quen

کاربر فعال هنرهای نمایشی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
10 دسامبر 2009
نوشته‌ها
2,199
لایک‌ها
3,806
محل سکونت
شهر گناه
درخواست افزایش قیمت خودرو
خودروسازان احتمال افزایش ۱۰درصدی قیمت خودرو را برای تحریک تقاضا مطرح کردند، اما شورای رقابت در این باره هیچ تصمیمی نگرفته است.
به گزارش تسنیم به نقل از رییس شورای رقابت، رضا شیوا درباره احتمال افزایش 10 درصدی قیمت خودرو که اخیراً از سوی شرکت‌های خودروسازی مطرح شده است، اظهار داشت: هنوز شورای رقابت تصمیمی برای تغییر دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو نگرفته و این موضوعات بیشتر در حد پیش‌بینی است، البته امروز بازار خودرو در شرایط رکود قرار گرفته و شرکت‌ها با بیان این صحبت‌ها سعی در تحریک تقاضا در سطح بازار دارند.
وی با بیان اینکه تعیین دستورالعمل تنظیم قیمت خودروهای زیر 1500 سی‌سی که رقیبی در بازار داخل ندارند، همچنان توسط شورای رقابت تعیین می‌شود افزود: هرساله بانک مرکزی شاخص تورم و دیگر شاخص‌های آماری را به شورای رقابت ارائه می‌کند و این شورا با توجه به این شاخص‌ها اقدام به تعیین دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو می‌نماید.
رئیس شورای رقابت اضافه کرد: هم‌اکنون اعضای شورای رقابت تغییر کرده و باید ببینیم که در سال آینده آیا اعضا با دریافت شاخص‌ها تمایلی به تغییر دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو دارند، یا خیر، بعد از بررسی این موضوع تعیین قیمت‌ها را انجام خواهد شد.
شیوا با بیان اینکه امروز بازار در شرایط رکود قرار دارد، گفت: با وجود آنکه در سال آینده نرخ دستمزد افزایش پیدا کرده و نرخ تورم نیز کاهش پیدا کرده است، نمی‌توان پیش‌بینی‌ در مورد قیمت خودرو کرد بلکه باید شورای رقابت ضمن بررسی دستورالعمل و با دریافت شاخص‌های آماری اقدام به بررسی این موضوع کند.
 

House Of Site

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
28 ژوئن 2016
نوشته‌ها
13
لایک‌ها
2
سن
32
محل سکونت
تهران
تاپیک بیشتر سمت خرید شخصی رفته تا سرمایه گذاری
من بوجه ای برای خرید ماشین دارم و فنی ماشینم تقریباً درک میکنم اما باز کارشناسان هستند
اگر بطور مثال من 90-100 میلیون تومان رو بزارم جهت خرید ماشین
بعد دنبال ماشینی خاص با قیمت پایینتر بگردم به نظرتون جواب میده؟
منظورم ماشین های چینی و ... نیست. منظورم ماشینی مثل مزدا 3 و سوناتا و اینا هست که راحت تر تو این بازار فروش میروند
به نظرتون جواب میگیره این کار؟ یا دلال ها و رقابت و رکود الان برام مشکل ساز خواهد شد؟
 

not_name

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 آگوست 2016
نوشته‌ها
26
لایک‌ها
9
سن
60
سلام سلام یه سوال دارم چند وقت پیش یکی بهم گفت اگه 3 4 تا ماشین مدل بالا تا قیمت 200 300 میلیون وارد کنی میتونی با قیمت خوبی تو بازار ایران بفروشی ، گفت سر هر کدوم میتونی 50 میلیون سود کنی فقط یه کم پارتی بازی نیاز داره و یک کارت بازرگانی که گرفتنش کاری نداره
این واقعا راسته؟
به همین راحتی مشه ماشین وارد کرد و فروخت؟
 

Quen

کاربر فعال هنرهای نمایشی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
10 دسامبر 2009
نوشته‌ها
2,199
لایک‌ها
3,806
محل سکونت
شهر گناه
سلام سلام یه سوال دارم چند وقت پیش یکی بهم گفت اگه 3 4 تا ماشین مدل بالا تا قیمت 200 300 میلیون وارد کنی میتونی با قیمت خوبی تو بازار ایران بفروشی ، گفت سر هر کدوم میتونی 50 میلیون سود کنی فقط یه کم پارتی بازی نیاز داره و یک کارت بازرگانی که گرفتنش کاری نداره
این واقعا راسته؟
به همین راحتی مشه ماشین وارد کرد و فروخت؟
گرفتن کارت بازرگانی از هفت خان رستم هم سخت تر هست. به شما اطلاعات غلط دادن...
 

not_name

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 آگوست 2016
نوشته‌ها
26
لایک‌ها
9
سن
60
گرفتن کارت بازرگانی از هفت خان رستم هم سخت تر هست. به شما اطلاعات غلط دادن...
یعنی اگه کارت بازرگانی رو بگیرم حله؟
میخوام بدونم واقعا سود هر ماشین 50 میلیونه؟
 

Rascal

فروشنده معتبر
فروشنده معتبر
تاریخ عضویت
28 اکتبر 2006
نوشته‌ها
971
لایک‌ها
1,151
محل سکونت
ايران تهران
یعنی اگه کارت بازرگانی رو بگیرم حله؟
میخوام بدونم واقعا سود هر ماشین 50 میلیونه؟
خیر این خبرا نیس
ما روی هر اسپورتیج که 2 سال پیش از عراق اوردیم حدودا 7 میلیون سود کردیم که با هزینه هایی که کردیم و خواب پولمون اصلا مقرون بصرفه نبود گزاشتیم کنار
الان خیلی سخت تر شده و باید به نمایندگی ها هم رسما باج بدید
 
بالا