برگزیده های پرشین تولز

ed2008

Registered User
تاریخ عضویت
8 اکتبر 2013
نوشته‌ها
652
لایک‌ها
436
سلام عزیز و بزرگوار تو این فرمول من گیر کردم متغیرها رو چی جوری بدست بیارم خدا خیرت بده این مفهوم ضریب که اصلا متوجه نمیشم [email protected]

خدا خیرت بده این فرمول رو اصلا متوجه نمشیم تو رو خدا لطف کن کمکم کن [email protected]

سلام
شما باید نرم‌افزارهای ره‌آورد نوین ۳ را پیدا کنید در ان محاسبات و پارامترها هست این نرم افزار هم پولی هست من دیده بودم اما نتونستم گیرش بیارم چون به شخص حقیقی نمیدند به شرکتها و بانکها وکلا حقوقی ها میفروشند
جواب دوستان به سوال من
.....................................................................
مرحله به مرحله توضیح میدم خدمت شما
قبل از اینکه جواب شما رو بدم در ابتدا توضیح eps عرض میکنم که دوستان کامل متوجه بشن
منظور از eps یعنی میزان سودی که شرکت به ازای هر سهم پیشبینی میکنه و طی هر فصل اون سود رو تعدیل مثبت یا منفی میکنه و میزان تحققشو اعلام میکنه
مثلا شرکت x سود هر سهمشو 100 تومن پیشبینی میکنه و هر فصل نسبت به بازده شرکت این سود رو اعلام میکنه مثلا در فصل بهار eps حساب رسی شده رو 25 تومن اعلام میکنه یعنی شرکت 25 درصد سود رو محقق کرده و در فصول بعدی هم به همین منوال
.
منظور از درصد رشد eps یعنی شرکتی در ابتدای سال مالی سودشو 100 اعلام کرده میاد تو فصل بهار سودشو 120 اعلام میکنه و درصد رشد eps با سود 120 تومن میشه 20 درصد.
و ضریب رشد هم همین معنی توضیح بالا رو میده که عرض کردم و تو تحلیلها ازش استفاده میشه ولی نمیتونیم بگیم که ثابته.
درصد پوشش رو هم تو توضیح عرض کردم خدمتتون.
میانگین انحراف رو هم میتونین هم از eps های اعلامی شرکت استخراج کنید و هم اینکه خودتون بر حسب eps های تحلیلی خودتون محاسبه کنید که هم میتونه مثب باشه و هم منفی

............................................................
مثلا کسی اینجا معنی eps را نمیدونه؟بعضی ها اینجا از eps گذشته اند مثلا به این نگاه کن:
استفاده از PEG در تحلیل قیمت سهامگفتیم که يكي از معيارهاي اصلي تصميم. گيري در تعيين قيمت سهام و اين كه ارزش بازار سهام بيشتر يا كمتر از ارزش ذاتي آن باشد، استفاده از نسبت قيمت به سود (P/E) است. ولی تجربه تاريخي نشان مي دهد شركت هايي كه P/E بالا داشته اند اغلب نتوانسته اند خواسته هاي سهامداران خود را برآورده سازند و البته باید این واقعیت را نیز پذيرفت كه عوامل گوناگوني بر قيمت سهام تاثير دارند و نمي توان ادعا كرد كه سهمي با P/E بالا براي نگهداري در بلند مدت گزينه مناسبي نيست.

امروزه P/E نیاز سرمایه گذاران را ارضا نمی کند. با استفاده از P/E به همراه نرخ رشد، اطلاع مفيدتري به نام PEG به دست مي آيد كه شاخص قوي تري از ارزش گذاري قيمت سهام بر پایه P/E است. قبل از ورود به بحث اصلي اجازه دهيد كه یک بار دیگر نسبت P/E را باهم مرور بکنیم. P/E را با رابطه زیر محاسبه می کنند:

قیمت به سود = ارزش بازار هر سهم تقسیم بر سود هر سهم (EPS)

دو جزء اصلي نسبت فوق، ارزش بازار (قيمت) هر سهم و دیگری سود شركت است. سود مهمترين شاخص در عملكرد شركت است. از اين رو مهمترين متغير در تعيين ارزش سهام يك شركت به حساب می آید. در واقع سود یک مؤسسه، انعكاس نتايج عملكرد آن مؤسسه است.

سود نتيجه تهاتر موارد گوناگونی در حسابداري است: درآمدها، بهاي تمام شده كالاي فروش رفته، حقوق و دستمزد، اجاره و غيره. تمام اين اقلام براي ادامه فعاليت يك شركت ضروري است. اگر شركت از منابع در اختيار خود، حداكثر استفاده را نكند نمي.تواند سود كسب كند و با مشكل ادامه فعاليت رو به .رو مي.شود. علي. رغم پذيرش سود به عنوان يك معيار اساسي عملكرد، عوامل ديگري هستند كه بر ارزش سهام شركت اثر دارند. چند نمونه از اين عوامل عبارتند از:

آوازه شرکت
نام كالا يا نام شركت ممكن است داراي ارزش باشد و بر تصميمات سرمايه.گذاران اثر زيادي دارد. براي مثال امروزه شركت.هاي بزرگي همچون ايران خودرو، جنرال موتور ، گوگل و... در بازار محبوبيت خاصي دارند.

سرمايه انساني
لياقت و شايستگي كاركنان شركت و تخصص.شان براي شركت ارزش افزوده ايجاد مي.كند. اين موضوع را نمي.توان در بازار سرمايه ناديده گرفت.

انتظارات
ارزش بازار سهام مبتني بر انتظارات از آينده است. زماني اقدام به خريد سهام مي.كنيم كه انتظارات قوي از سودهاي آتي آن سهام داريم و نه آنچه كه شركت در گذشته به آن دست يافته است. انتظارات از سودهاي آتي شركت از متغيرهاي موثر در بازار سرمايه است.

قدرت رقابت
يك شركت براي رقابت در بازار بايد برنامه و استراتژیی را دنبال كند كه موفقيت آن را در بلند مدت تضمين كند. براي مثال شركت.هاي زنجيره.اي با ايجاد كانال.هاي وسيع توزيع توانستند. مشتريان زيادي را جلب كنند، به طوري كه خريد محصول از رقباي اين فروشگاه.هاي زنجيره.اي براي مشتريان در مقام مقايسه، گران.تر است.



مفهوم دقیق تر نسبت PEG

تمام عواملی را که شمردیم بر رشد سود آوري شركت اثر دارد، اما واقعیت این است که فرمول نسبت P/E هيچ .يك از اين عوامل را منعكس نمي.كند و اغلب با استناد به داده.هاي تاريخي محاسبه مي.شود. ارتباط بين نسبت قيمت به سود و نرخ رشد، اطلاعات كامل تري از P/E را به ما مي.دهد. اين نسبت كه در مديريت سرمايه گذاري از آن به عنوان PEG نام برده مي.شود به شرح زير است:

نسبت PEG = قيمت به سود تقسیم بر رشد سالانه سود
عدد مورد استفاده براي رشد سالانه سود را از طرق گوناگوني مي.توان محاسبه كرد. مثلا اين عدد را مي.توان ميانگين رشد سود طي پنج سال گذشته محاسبه كرد يا حتی آن را مستقل از سال.هاي گذشته پيش.بيني كرد.

تحليل از نسبت PEG مثل تحليل ما درمورد نسبت P/E است. هرچه PEG كمتر باشد ممكن است ارزش بازار سهام كمتر از ارزش ذاتي آن باشد و هرچه PEG بيشتر باشد ممكن است ارزش بازار، بيشتر از ارزش ذاتي آن قيمت .گذاري شده باشد.

نسبت PEG (قیمت به سود تقسیم بر رشد سود سالانه) ابزاري مفيد براي سهامي است كه كمتر از ارزش ذاتي خود در بازار قيمت خورده است. در مقايسه با نسبت.هاي ديگر، اين نسبت، رشد سود هر سهم در سال.هاي آتي را نيز در قيمت .گذاري سهام لحاظ مي.كند. از اين رو اطلاعات بيشتري به سرمايه. گذاران می دهد.

نسبت PEG، نسبت قيمت به سود را با نرخ رشد مي سنجد و اگر نسبت PEG برابر با يك باشد نشان مي.دهد كه بازار در قيمت .گذاري سهام با در نظر گرفتن نرخ رشد سود هر سهم واقع .بين بوده و اشتباهي را مرتكب نشده است. چنين وضعيتي حداقل در تئوري كاملا نرمال تلقي مي شود زيرا در بازار منطقي و كارا، نرخ رشد سود در سال هاي آتي، در P/E کاملا لحاظ شده است.

اما اگر نسبت PEG بزرگ.تر از يك باشد نشان مي.دهد كه احتمالا سهم شركت بيشتر از واقع قيمت .گذاري شده است، يا بازار انتظار دارد كه رشد سود سهم در سال.هاي آتي بسيار بيشتر از ميزان پيش.بيني شده باشد. (پيش بيني نرخ رشد سود در سال هاي آتي از عواملي است كه سرمايه گذاران را متقاعد مي كند كه بهاي بيشتري براي خريد سهام بپردازند و از این رو گاهی P/E شركت به گونه.اي غيرقابل تصور بالا مي.رود.)

اما اگر نسبت PEG كمتر از يك باشد به اين معني است كه احتمالا سهام شركت كمتر از ارزش ذاتي آن در بازار قيمت.گذاري شده است يا آن كه بازار انتظار دارد كه شركت نمي.تواند به اهداف از پيش تعيين شده خود در دستيابي به سود پيش.بيني شده برسد.

PEG در صورتي به زير يك سقوط مي.كند كه سرمايه.گذاران پيش.بيني كنند كه شركت از پتانسيل.هاي رشد بالقوه در آينده برخوردار نخواهد بود. به عبارت ديگر اين نسبت نشان مي.دهد كه انتظارات سرمايه.گذاران از آهنگ رشد سود شركت كمتر از آنچه هست كه در رسانه.هاي جمعي اعلام مي.شود.

بايد توجه كرد كه نسبت PEG را نمي.توان به تنهايي مبناي تصميم.گيري قرار داد. سرمايه.گذاران تحليل های ديگر نسبت های مالی، فرصت.هاي رشد و سود آوري در سال.هاي آتي، روند عمليات شركت، متغيرهاي بنيادي و ديگر متغيرها را نیز بايد مورد توجه قرار دهند. اگر سرمايه گذاران به اين نتيجه رسيده اند كه ارزش بازار سهام شركت با ارزش ذاتي آن تفاوت دارد بايد P/E و PEG را به صورت مقايسه.اي با شركت.هاي مشابه و كل بازار مورد بررسی قرار دهند.

....................................................
سلام دوباره
اول دوستان ببخشید و امیدوارم که این تایپک از بحث اصلی منحرف نشود پس اول ببخشید
دوست عزیز ابراهیم جان اینجا همه دانششان زیاد هست من قصد توهین نداشتم و اینکه شما منظور و سوال اصلی من را فکر کنم نفهمیدید بحث سر کلمه ضریب بود هر کس که وارد بورس بشه حدالمقدور Eps را میفهمه ولی ضریب !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
لطف کنید با یک مثال اگر برای شما امکان داره این فرمول مخصوصا ضریب رشد EPS ، ضریب رشد جمع درامد ها و ضریب رشد حاشیه سود را بیشتر توضیح و بیشتر بشکافید

اگر مقدور هست لطفا امتیاز کل یک شرکت را بدست بیارید

ممنون از شما و دوستان
2m98ubyAGzQAAAABJRU5ErkJggg==


http://s5.picofile.com/file/8146378968/emtiyaz.png
..............................................................................

ممنون به خاطر جواب من فکر کردم که ضریب بصورت درصد بیان نمیشه مثلا میشه ضریب 1 یا 2 و......
هیچ فرمولی هم توی اینترنت پیدا نکردم پس در واقع نمیدونم حالا شما هرچی بفرماید من از شما یاد میگیرم
اما برای اطمینان میخواهم بدانم شما این فرمولی که دادید را با درصد رشد Eps اشتباه بیان نمیکنید یعنی این فرمول شما برای بدست اوردن درصد رشد Eps هست نه ضریب رشد Eps (اگر نه پس فرمول شما درست هست و من همین فرمول را قبول میکنم )
http://s5.picofile.com/file/8146387318/darsadroshd.png

ممنون

جواب :


1413557845841.gif
 

amin6116246

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
18 جولای 2015
نوشته‌ها
3
لایک‌ها
3
سن
33
مرحله به مرحله توضیح میدم خدمت شما
قبل از اینکه جواب شما رو بدم در ابتدا توضیح eps عرض میکنم که دوستان کامل متوجه بشن
منظور از eps یعنی میزان سودی که شرکت به ازای هر سهم پیشبینی میکنه و طی هر فصل اون سود رو تعدیل مثبت یا منفی میکنه و میزان تحققشو اعلام میکنه
مثلا شرکت x سود هر سهمشو 100 تومن پیشبینی میکنه و هر فصل نسبت به بازده شرکت این سود رو اعلام میکنه مثلا در فصل بهار eps حساب رسی شده رو 25 تومن اعلام میکنه یعنی شرکت 25 درصد سود رو محقق کرده و در فصول بعدی هم به همین منوال
.
منظور از درصد رشد eps یعنی شرکتی در ابتدای سال مالی سودشو 100 اعلام کرده میاد تو فصل بهار سودشو 120 اعلام میکنه و درصد رشد eps با سود 120 تومن میشه 20 درصد.
و ضریب رشد هم همین معنی توضیح بالا رو میده که عرض کردم و تو تحلیلها ازش استفاده میشه ولی نمیتونیم بگیم که ثابته.
درصد پوشش رو هم تو توضیح عرض کردم خدمتتون.
میانگین انحراف رو هم میتونین هم از eps های اعلامی شرکت استخراج کنید و هم اینکه خودتون بر حسب eps های تحلیلی خودتون محاسبه کنید که هم میتونه مثب باشه و هم منفی .
این فرمول رو میشه بیشتر باز کنید دوست عزیزم چون نسبت هاشون رو نمیدونم از کجا میاد
 

shahinoo

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
15 جولای 2015
نوشته‌ها
32
لایک‌ها
1
سن
73
اگر همچین درآمدی داره و شما هم شرکت داری
حتی اگر رو به زوال هم باشی
3/4 تومن رو میتونی جور کنی و تو ماه های بعدش پس بدی
خدا به دهنت نگاه کنه کاش یک شرکتی داشتم خخ
دانشجو هستم
تلفن شرکت نیس ثابت هست
 

arashaj74

Registered User
تاریخ عضویت
9 دسامبر 2011
نوشته‌ها
1,328
لایک‌ها
1,070
محل سکونت
teh
به نظر شخص بنده این دولت خیلی اعتقادی به بورس نداره و حاشیه سود شرکت ها براش اهمیتی نداره.خوراک پتروشیمی رو با وجود کاهش قیمت بالا برد و...
اولویتش کاهش تورم به هر قیمتی است

فرستاده شده از HUAWEI P6-U06ِ من با Tapatalk
 

ed2008

Registered User
تاریخ عضویت
8 اکتبر 2013
نوشته‌ها
652
لایک‌ها
436
این فرمول رو میشه بیشتر باز کنید دوست عزیزم چون نسبت هاشون رو نمیدونم از کجا میاد
سلام
دوست عزیز این فرمولها در نرم افزارره اورد نوین هست اینکه شما نمیدونید این فرمول از کجا میاید اینها در بورس هست
دوره آمادگی آزمون اصول بازار سرمایه و کلا در ازمونهای بورس بکار میرود و باید کتابهای ان را تهیه کنید یا کسی که ازمونها را داده من ندادم و دنبال ان هم نرفتم نه بدلیل نبودن پشتکار بلکه به دلیل اینکه من نتوانستم نرم افزار ره اورد نوین را بخرم و اینکه در رتبه بندی شرکت ها اطلاعات نادرست منتشر میشود و دستکاری میشود بنابراین شما اگر فرمول درست را هم داشته باشید با اطلاعات نادرست بعضی از شرکتها محاسبات شما هم اشتباه میشود.
حالا اگر خواستید بهتر متوجه شوید از کاربر عزیز
hsoft سوال کنید که جواب دادند
 

الهه.آتش

Registered User
تاریخ عضویت
19 دسامبر 2012
نوشته‌ها
4,764
لایک‌ها
2,386
دوستان با ماهی 500 تومن سود بانکی میشه شروع به کار توی بورس کرد؟
 

emperor_peace

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
14 سپتامبر 2011
نوشته‌ها
2
لایک‌ها
0
تا بحال کلمه "بورس" را از رسانه های مختلف شنیده اید؟یا تا بحال از دوستان خود در مورد سرمایه گذاری در بورس شنیده اید؟

بورس اوراق بهادار محلی جهت معامله و خرید و فروش سهام شرکت ها می باشد.

اگر شما قصد سرمایه گذاری داشته باشید اولین ایده هایی که به ذهن شما خطور می کنند عبارتند از:

*.خرید یک کالای خاص با دید گران شدن آن

*.خرید یک ملک یا خانه با دید رشد قیمت

*.سرمایه گذاری در تولید یک محصول خاص

اما اگر قصد خرید یک کالای خاص داشته باشید،می بایست مکانی نیز جهت انبار کردن آن در نظر گرفته شود.و یا در صورتی که یک ملک بخرید در صورت قصد فروش،می بایست با صرف زمان زیاد یک مشتری پیدا کنید.

در مورد سرمایه گذاری در بخش تولید نیزنیاز به زمان و مجوز های لازم است که ممکن است مدتها طول بکشد.

جالب است بدانید در بورس اوراق بهادار می توانید بجای خرید یک کالای خاص،سهام شرکت تولید کننده آن کالا را خرید کنید.

یا می توانید سهام شرکت های فعال در زمین ملک را خریداری کنید

و یا حتی می توانید سهام شرکت های تولیدی را بخرید و بفروشید.

اما از کجا شروع کنیم؟از کجا بفهمیم که چه سهمی رشد و یا نزول خواهد داشت؟

برای تجزیه و تحلیل رشد و افت سهام شرکت ها دو نوع تحلیل وجود دارد.تحلیل تکنیکال که به بررسی نوسانات قیمتی می پردازد و تحلیل بنیادی که به بررسی وضعیت صنعت و شرکت مورد نظر می پردازد.

سایت بورسی یکی از سایتهایی است که می توانید با عضویت در آن روزانه مطالب اقتصادی و بورسی مورد نظر خود را بخوانید .

همچنین با خواندن مقاله های آموزشی،خودتان نیز به یادگیری مشغول شوید.

روزانه تحلیل های تکنیکال و بنیادی و آخرین اخبار شرکت های بورسی و همچنین آخرین اخبار اقتصادی در سایت بورسی قرار میگیرند.

در ساعات 9:00 تا 12:30 که ساعت معاملات بورس است ،در این سایت می توانید آخرین تحولات بازار را جویا شوید

این موقعیت را از دست ندهید

www.boursi.com
 

ed2008

Registered User
تاریخ عضویت
8 اکتبر 2013
نوشته‌ها
652
لایک‌ها
436
دوستان با ماهی 500 تومن سود بانکی میشه شروع به کار توی بورس کرد؟
سلام روال کار به اینصورت هست که پیش یک کاگزار بورس کد انلاین بگیرید و از طریق انلاین خرید و فروش سهام کنید حالا برای خرید انلاین باید از 100 هزارتومان به بالا خرید کنید یعنی برای اینکه درخواست خرید به سامانه ارسال کنید باید حداقل از 100 هزارتومان درخواست بدهید تا سفارش خرید شما در صف خرید قرار بگیرد تا در قیمت مد نظر شما سفارش انجام شود
 

الهه.آتش

Registered User
تاریخ عضویت
19 دسامبر 2012
نوشته‌ها
4,764
لایک‌ها
2,386
سلام روال کار به اینصورت هست که پیش یک کاگزار بورس کد انلاین بگیرید و از طریق انلاین خرید و فروش سهام کنید حالا برای خرید انلاین باید از 100 هزارتومان به بالا خرید کنید یعنی برای اینکه درخواست خرید به سامانه ارسال کنید باید حداقل از 100 هزارتومان درخواست بدهید تا سفارش خرید شما در صف خرید قرار بگیرد تا در قیمت مد نظر شما سفارش انجام شود
بعد از این که کد کارگذاری گرفتم دیگه نیاز نیست به کارگذار مراجعه کنم؟خودم میتونم خرید و فروش کنم؟
 

najii

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژانویه 2013
نوشته‌ها
418
لایک‌ها
74
محل سکونت
SARI
بله خودتون میتونید از ،طریق سایت انلاین معامله کنید
 

bia2learn

Registered User
تاریخ عضویت
31 می 2014
نوشته‌ها
209
لایک‌ها
88
محل سکونت
Esfahan
سلام
دوستان به نظرتون الان برای ورود به بورس موقع مناسبیه؟
برای یک مبتدی و با سرمایه کم برای یادگیری.
 

TEZAR0241

Registered User
تاریخ عضویت
10 دسامبر 2013
نوشته‌ها
1,082
لایک‌ها
231
محل سکونت
Zn
سلام
دوستان به نظرتون الان برای ورود به بورس موقع مناسبیه؟
برای یک مبتدی و با سرمایه کم برای یادگیری.
سلام
به هیچ وجه الان موقع ورود نیست .
الان خیلی از باتجربه ها هم تو ضرر هستن حالا چ برسه ب کسی که مبتدی هست وتازه میخواد شروع کنه.
 

najii

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژانویه 2013
نوشته‌ها
418
لایک‌ها
74
محل سکونت
SARI
هزینه ای نداره تا جایی که یادمه.باید یه حساب بانکی مجزا هم باز،کنید فکر میکنم.نه نیازی به مالیات نیست.
 

الهه.آتش

Registered User
تاریخ عضویت
19 دسامبر 2012
نوشته‌ها
4,764
لایک‌ها
2,386
هزینه ای نداره تا جایی که یادمه.باید یه حساب بانکی مجزا هم باز،کنید فکر میکنم.نه نیازی به مالیات نیست.
این کد رو میشه آنلاین گرفت؟
بعدش چرا روی بعضی شرکتها نوشته سهامی خاص بعضیا نوشته سهامی عام
 

najii

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژانویه 2013
نوشته‌ها
418
لایک‌ها
74
محل سکونت
SARI
این کد رو میشه آنلاین گرفت؟
بعدش چرا روی بعضی شرکتها نوشته سهامی خاص بعضیا نوشته سهامی عام
کد مثل یه شناسه است که باید حضورتون به قطعیت برسه.سهامی عام میشه مثل همین شرکتهایی که من و شما توی بورس سهامدارشیم،سهامی خاص هم شرکتهای خصوصی هستند،
 

الهه.آتش

Registered User
تاریخ عضویت
19 دسامبر 2012
نوشته‌ها
4,764
لایک‌ها
2,386
کد مثل یه شناسه است که باید حضورتون به قطعیت برسه.سهامی عام میشه مثل همین شرکتهایی که من و شما توی بورس سهامدارشیم،سهامی خاص هم شرکتهای خصوصی هستند،
مثلا سهام مخابرات که زده سهامی خاص میشه ما ها هم بخریم؟
 

alirezai1361

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
15 جولای 2015
نوشته‌ها
57
لایک‌ها
74
سن
43
دوستان با ماهی 500 تومن سود بانکی میشه شروع به کار توی بورس کرد؟
دوست خوبم سرمایه گذاری تو بورس مثل سپرده گذاری تو بانک نیست باید خوب دربارش مطالعه کنی و وقتی احساس کردی که با مفاهیم و...... آشنایی پیدا کردی تازه یک مدتی باید مجازی خرید فروش انجام بدی
 

الهه.آتش

Registered User
تاریخ عضویت
19 دسامبر 2012
نوشته‌ها
4,764
لایک‌ها
2,386
دوست خوبم سرمایه گذاری تو بورس مثل سپرده گذاری تو بانک نیست باید خوب دربارش مطالعه کنی و وقتی احساس کردی که با مفاهیم و...... آشنایی پیدا کردی تازه یک مدتی باید مجازی خرید فروش انجام بدی
بورس اوراق بهادار همین بورسه؟
 

الهه.آتش

Registered User
تاریخ عضویت
19 دسامبر 2012
نوشته‌ها
4,764
لایک‌ها
2,386
دوستان کسی تازه کد بورسی گرفته؟
من شنیدم میگن باید دارای مدرک دیپلم باشیم درسته؟
 
بالا