برگزیده های پرشین تولز

سرورهای تلگرام هرگز به ایران منتقل نخواهند شد!

markazesh

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
1 اکتبر 2015
نوشته‌ها
68
لایک‌ها
15
https://goo.gl/SCGi6B
Telegram.png

موسس و مدیر اجرایی تلگرام، پاول دورف، خبر انتقال سرورهای تلگرام به ایران را تکذیب کرد و گفت حتی اگر ندادن اطلاعات کاربران به دولت کشور، مثل چین، به مسدود شدن نرم افزار منجر شود، تلگرام این کار را هرگز انجام نخواهد داد.

او گفت مکان سرورهای این نرم افزار پیام رسانی یا قوانین مربوط به حریم شخصی کاربران هیچ وقت تغییر نخواهد کرد. در واکنش به خبر انتقال سرورهای تلگرام به ایران تأکید کرد که تلگرام تنها در برابر کاربران خود مسئول است و محدود به قوانین نخواهد شد.

وزیر ارتباطات ایران به خبرنگاران گفته بود که تلگرام درخواست مبنی بر انتقال سرورها به ایران را پذیرفته است و انتقال سرورها به ایران به دلیل مسائل امنیتی و اقتصادی است. پاول دورف در واکنش به این خبر، آن را ” کاملا مزخرف” خواند.

البته این اولیت باری نیست که خبری مبنی بر انتقال سرورهای تلگرام به ایران منتشر شده است ولی این بار پاول دورف به جای تکذیب آن در توییتر، پستی در کانال تلگرامش منتشر کرد: ” شایعه عجیبی در حال پخش است که قرار است سرورهای تلگرام به ایران منتقل شوند. حتی ایده انتقال سرورهای نرم افزاری مثل تلگرام که حریم خصوصی کاربران در آن اهمیت دارد به کشوری که سابقه سانسور اینترنت را دارد، مزخرف است و حتی ارزش اظهار نظر هم ندارد. البته جالب است که فکر کنیم اساساً چرا حتی چنین شایعاتی از اول شروع میشوند”

او همچنین گفت که وقتی در مورد سرورهای یک نرم افزار مثل تلگرام صحبت میشود، در کنار سرورهایی که اطلاعات کاربران را ذخیره میکنند، شرکت هایی هستند که کار رمزگذاری ترافیک رد و بدل شده را انجام میدهند و نیز شرکت هایی که شبکه انتقال محتوا کاربران را مدیریت میکنند.

تخمین زده میشود که نرم افزار تلگرام در ایران حداقل حدود ۲۰ تا ۲۵ میلیون کاربر داشته باشد.

برای خواندن جدیدترین و بروز ترین اخبار فناوری اطلاعات و آنتی ویروس ها به بخش اخبار تکنولوژی سایت مرکزش مراجعه کنید
 

AmirHossein.M

Registered User
تاریخ عضویت
25 ژانویه 2014
نوشته‌ها
754
لایک‌ها
710
محل سکونت
تهران
همین ایرانیا بودن که تلگرام رو معروف کردن
تلگرام فیلتر بشه یهو 30 میلیون کاربر از دست میده
 
بالا