برگزیده های پرشین تولز

سرویس وبلاگدهی و جامعه مجازی وطن بلاگ

parhizkar

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
25 جولای 2011
نوشته‌ها
14
لایک‌ها
2
سلام به همه دوستان

شاید اسم وطن بلاگ براتون آشنا باشه. این سایت یکی از 5 سایت وبلاگدهی اول ایران بود و ی زمانی جز تاپ سایت های ایران بود.

سال 89 ما دامنه vatanblog.com رو خریدیم. از اون موقع تا حالا مشغول ساخت وطن بلاگ هستیم. یک سرویس جدید که با سلیقه ایرانی ها و وبلاگ نویس های ایرانی جور باشه و در عین حال ی جامعه مجازی خوب که به جرات می گم توی ایران یکی از کامل ترین سرویس های جامعه مجازی هست.

ثبت نام در این سایت بر اساس هویت فردی است و هر شخص می تونه رایگان در اون ثبت نام کنه نیازی هم به دعوت نامه نداره. ویرایفی سایت براساس موبایل صاحب اکانت هست که توسط کد تاییدی که اس ام اس میشه باید شماره موبایل تایید و ثبت نام تکمیل بشه.


امکانات سیستم وبلاگدهی:
هر شخص می تونه به تعداد نامحدود وبلاگ داشته باشه البته ی محدودیت هایی داره مثلا اینکه باید توی هر وبلاگی که می سازه تعدادی مطلب داشته باشه که بعدی رو بتونه ثبت کنه.
امکان آپلود عکس و فیلم و موزیک وجود داره در واقع ی آپلود سنتر برای هر وبلاگ وجود داره که البته فایل ها فقط توی دامنه وطن بلاگ نمایش داده میشه و نمیشه کپی کرد و جای دیگه نمایش داد.

امکان ویرایش قالب و انتخاب قالب وبلاگ وجود داره و البته بیشتر قالب ها شبیه قالب های سایت های خارجی هست و مثل قالب های ایرانی نیستن.

و امکانات زیادی که فک می کنم دیگه کامل هست و برای توسعه اون از این به بعد به نظر کاربران توجه میشه.

امکانات جامعه مجازی وطن بلاگ :
جامعه مجازی وطن بلاگ از فیس بوک الهام گرفته و با توجه به فرهنگ استفاده از اینترنت در ایران بومی سازی شده. از امکانات این سرویس می تونم به این موارد اشاره کنم.

1) پروفایل و هویت شما در جامعه مجازی وطن بلاگ :
بعد از ثبت نام در وطن بلاگ شما مثل یک شهروند در جامعه هستید و پروفایل شما هویت شما است. همیشه با شما است و دوستان شما می توانند شما را در جامعه پیدا کنند.
2) دوستیابی :
شما می توانید دوستان خود را در وطن بلاگ پیدا کنید و با آنها رابطه مجازی داشته باشید. هر گاه مطلبی در یکی از وبلاگ ها قرار دهید دوستان شما آن مطلب را می بینند و برعکس. می توانید به دوستان خود پیام دهید و چت کنید.
3) پیچ شخصی :
به هر شخصی یک پیچ در وطن بلاگ داده می شود که فعالیت های شخص در آن نمایش داده می شود، مانند دوستان ، موقعیت مکانی ، مطالبی که در وبلاگ های خود قرار داده یا از وبلاگ های دیگر لایک یا شیر کرده و دیگر موارد...
این پیج آدرسی مانند این دارد : vatanblog.com/name.family
در حالی که وبلاگ ها آدرس سابدامین دارند مانند : example.vatanblog.com

4) امکان دنبال کردن (follow)وبلاگ ها :
شما می توانید هر وبلاگی را که مورد علاقه شما است فالو کنید و مطالب آن وبلاگ را دنبال کنید.

5) شیر کردن مطالب و اشتراک گذاری :
هر مطلبی که در وبلاگی قرار داده می شود متعلق به آن وبلاگ و نویسنده مطلب است اما شما می توانید با استفاده از گزینه اشتراک گذاری نظر خود را در مورد یک مطلب خاص از یک وبلاگ بنویسید و آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

6) لایک کردن یک مطلب :
اگر مطلبی را پسندیدید می توانید با کلیک روی یک دکمه آن را لایک کنید و به آن مطلب یک نمره مثبت بدهید. گاها دوستان شما نیز از اینکه مطلبی را لایک کرده اید مطلع می شوند.

7) درج نظر و کامنت : شما می توانید در زیر هر مطلبی نظر خود را بنویسید و برای این کار نیازی به این که خود را معرفی کنید نیست. عکس پروفایل شما به همراه نام شما همیشه هست و با کلیک روی آن به پیج شخصی شما باز می شود.

و بسیاری امکانات دیگر که باید خودتون ببینید.
الان که دارم این مطلب رو می نویسم تقریبا سایت آماده آپلود هست. ایشالله آپلود که کردیم همین جا ی نظر می گذارم که بیاید و ثبت نام کنید.

موفق باشید.
 
Last edited:
بالا