برگزیده های پرشین تولز

سفارش طراحی و تولید PCB مرصا

mejrisazan

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
14 فوریه 2018
نوشته‌ها
10
لایک‌ها
0
سن
28
تاریخچه تولید PCB
%D8%B3%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B4-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D9%88-%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-PCB-%D9%85%D8%B1%D8%B5%D8%A7.gif

امروزه با پیشرفت الکترونیک روند سفارش طراحی و تولید PCB (بردهای الکترونیکی) و استفاده از آن در بسیاری از وسایل خانگی و صنعتی به شدت افزایش یافته است. اما تاریخ تکامل بردهای الکترونیکی مربوط به زمان های بسیار دور نیست و استفاده تجاری از آن به دهه 1950 میلادی برمی گردد.

برد های الکترونیکی یا PCB در ابتدا (سال 1850) شامل اتصالات الکتریکی بود که در آن از میله های فلزی که روی یک پایه چوبی (غیر رسانا) قرار می گرفتند، برای متصل کردن قطعات الکترویکی استفاده می شد. با گذشت زمان سیم های فلزی جایگزین میله ها شدند و به جای پایه های چوبی از پایه ها فلزی استفاده شد. پیشرفت در زمینه ی بهبود فتورزیست ها و فرآیند آبکاری فلزات و آبکاری سطوح غیر فلزی منجر به پیشرفت صنعت بردهای لکترونیکی یا همان pcb شد.
در گذشته برای برای ساخت تجهیزات برقی به جای استفاده از بردهای الکترونیکی (PCB) روش اتصال مستقیم قطعات به یکدیگر به کار گرفته می شد که منجر به بروز اشکالات متعددی در محصولات نهایی می شد. نمونه ای از مشکلات این مدل از کار شامل؛

    • به دلیل عدم تکرار مونتاژ، هر محصول مونتاژ شده با سایر محصولات متفاوت بود.
    • بازبینی و تعمیر محصولات دچار مشکل بود و برای یافتن قطعه ی معیوب تمامی سیم ها و اتصالات آن نیز باید به دقت و هم زمان کنترل می شد.
    • بدلیل نداشتن نقشه ی چیدمان قطعات(شماتیک برد) راهنمایی برای اتصال درست قطعات وجود نداشت.
    • این گونه بردها در برابر ارتشاعات و ضربه دارای مقاومت پایینی بودند و کوچکترین تکانی باعث جابجایی قطعات از جای خود می شد.
    • تولید با این روش برای تیراژ بالا ممکن نبود.
 
بالا