برگزیده های پرشین تولز

سفر به اسکله های تفریحی ایران

azi82

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
19 دسامبر 2016
نوشته‌ها
28
لایک‌ها
0
سن
41
در کشور عزیزو پهناور ایران ،سواحل و اسکله های زیبایی داریم که هر کدام ارزش دست‌کم یک بار دیدن را دارند. برای آشنایی با برخی از آنها، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.



اسکله کیش

اسکله تفریحی،درکنار ساحل زیبای کیش و عرشه ای چوبی که شما را به سمت آبهای نیلگون خلیج فارس هدایت می‌کند و جایی مناسب برای پیاده روی و گردش است .



2103d11e6a0e4e1.jpg


اسکله بزرگ تفریحی کیش ،437 متردرازا ، 18 مترپهنا و10 هزار مترمربع مساحت دارد و گردشگران می‌توانند با گردش روی این اسکله از دیدن مناظر طبیعی و ماهی‌های رنگارنگ و متنوع سواحل مرجانی کیش لذت ببرند.

این اسکله به مراکز تفریحی نزدیک ، واطراف اسکله پر ازکافه و رستوران و مراکز تفریحی ودر تمام شبانه روز امن و پر رفت و آمد است.



b61871123690482.jpg


اسکله تفریحی مجموعه‌ای است که امکانات تفریحی متعددی برای گردشکران تعبیه شده است .این اسکله همچنین مکانی مناسب برای پیاده روی و ماهی گیری است .



اسکله کنارک

شهرستان کنارک در نواحی ساحلی دریای عمان واقیانوس هند ودر حدود 30 کیلومتری بندرچابهار قرار گرفته است.



1e5889920702481.jpg


شهرستان کنارک، از وجود اسکله مهم بندر صیادی کنارک وبنادر فعال صیادی، مناظر دیدنی تپه‌های گل افشان در کهیر زرآباد، مزارع کاشت موز درمنطقه زرآباد، محوطه‌های پارینه سنگی (قدمت پیش از تاریخ موقعیت کنارک)، فرودگاه و پارک ساحلی وپلاژهای ساحلی بندر کنارک بهره مند است .



897f919a5d83442.jpg


اسکله کنارک بستر‌های مناسب برای طبیعت گردی داردو فعالیت های جاری صید و صیادی، چشم انداز طبیعی دریا، صدای دلنشین موج‌های آبی ،این اسکله را به مکانی زیبا مبدل کرده است .



اسکله کیاشهر

کیاشهر در فاصله ۱۷ کیلومتری آستانه اشرفیه و تقریباً ۵۰ کیلومتری رشت قرار دارد.



682cccd392fa401.jpg


دهنه سفید رود در غرب این اسکله قرار دارد. این مکان قدیمی‌ترین ایستگاه شیلات در گیلان بود که ماهیان خاویاری زیادی صید می‌شد و میزان خاویار حاصل شده آن قابل توجه بود.



7dfc58e52f994b2.jpg


ساحل کیاشهر دارای بستر ‌های بسیار مناسب برای طبیعت گردی است. واقع بودن در کنار تالاب بوجاق ورودخانه سفید رودازویژگی‌های دیگر صیدگاه است.



چشم انداز طبیعی و بکر تالاب و دریا، وجود جنگل‌های طبیعی و دست کاشت، قایق‌ها و کشتی‌های صیادی پهلو گرفته در ساحل و پرندگان فراوان و متنوع از مواردی هستند که بر توان اکولوژیکی اسکله بری توسعه طبیعت گردی می‌افزایند.

برای دیدن ادامه مطلب اینجا کلیک کنید
 
بالا