برگزیده های پرشین تولز

hiholiday

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
18 ژانویه 2016
نوشته‌ها
51
لایک‌ها
0
سن
34
محل سکونت
تهران

تا 7 سال پیش کمتر کسی غار SON DOONG را که بزرگ ترین غار جهان لقب گرفته، می شناخت. این غار در پارک ملی PHONG NHA-KE BANG ویتنام قراردارد.

برای رسیدن به این غار شگفت انگیز باید از میان جنگل های انبوه پارک ملی PHONG NHA-KE BANG عبور کنید. این پارک در سال 2003 در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.
این غار نخستین بار در سال 2013 بر روی گردشگران گشوده شد و از آن پس به عنوان یکی از پر بازدید ترین جاذبه های گردشگری ویتنام عضو ثابت برنامه تور ویتنام شد.

son-doong-cave-vietnam-13.jpg

اولین چیزی که هنگام بازدید از غار SON DOONG نظر شما را به خود جلب می کند، عظمت آن است. این غار 5.5 مایل مسافت، 650 پای پهنا و 500 پای ارتفاع دارد به طوری که یک ساختمان 40 طبقه به راحتی در آن جای می گیرد.

son-doong-cave-vietnam-11.jpg

بزرگترین غار جهان نخستین بار در سال 1991 توسط یک بومی به نام HO KHAHN کشف شد که اتفاقی و برای پیدا کردن سایبانی که به وسیله طوفان به این منطقه کشیده شده بود، وارد این غار شد. بعدها هر چند تلاش کرد دوباره وارد غار شود نتوانست محل دقیق آن را بیابد. بالاخره در سال 2009 HO KHAHN توانست به همراه تیمی از پژوهشگران انگلیسی به غار وارد شود.

son-doong-cave-vietnam-6.jpg

غار SON DOONG بر اثر فرسایش رودخانه بر سنگ های آهکی کوه در زیر آن پدید آمده و قدمت آن در حدود 2-5 میلیون سال تخمین زده شده است. علاوه بر عظمت، غار SON DOONGG تفاوت هایی دارد که آن را از سایر غارهایی که تاکنون دیده اید متمایز می کند؛این غار از ترکیب نزدیک به 150 غار مجزا تشکیل شده و دریاچه، رودخانه و جنگلی اختصاصی را در خود جای داده است. هر کجا که تابش نور بیشتر باشد بر انبوه گونه های گیاهی غار افزوده می شود. همچنین، غار SON DOONG زیستگاه جانورانی نظیر پرندگان، میمون ها و حتی مارهاست.

son-doong-cave-vietnam-5.jpg

SIMON DUNNE از جمله نخستین کسانی که از این غار پس از بازگشایی آن برای عموم در سال 2013 دیدن کرد، درباره غار SON DOONG می گوید: "عجیب ترین بخش بازدید از غار، سکوت آن است؛سکوتی خفه کننده و وقتی به نزدیک دریاچه غار رسیدم که خالی از هر جاندار زنده ایست، در تاریکی و سکوت مطلقی قرار گرفتم که هرگز نمی توانم فراموش کنم."

این مقاله به صورت تخصصی در های هالیدی تهیه گردیده و هرگونه انتشار و کپی برداری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.
منبع:مرجع گردشگری های هالیدی
son-doong-cave-vietnam-1.jpg

son-doong-cave-vietnam-10.jpg

son-doong-cave-vietnam-12.jpg

son-doong-cave-vietnam-2.jpg

son-doong-cave-vietnam-7.jpg

son-doong-cave-vietnam-8.jpg

son-doong-cave-vietnam-9.jpg

هواپیمای جدید انگلستان به نیویورک را 20 ...
 
بالا