برگزیده های پرشین تولز

سفر به هند تجربه ای تکرار نشدنی

armaghanhonardoust

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
10 آپریل 2016
نوشته‌ها
5
لایک‌ها
0
سن
26
راهنمای سفر به هند
هند با نام رسمی جمهوری هندوستان کشوری در جنوب آسیا است که پایتخت آن دهلی نو است. شاید بیشتر اطلاعاتی که ما از کشور هند داریم در زمینه‌ غذاها و فیلم‌های هندی باشد. به خاطر تنوع بالای نژادی، فرهنگی، زبانی و مذهبی هند، سالانه گردشگران زیادی از سراسر دنیا قصد سفر به این کشور کهن می‌کنند.

ng66_2.jpg


بهترین زمان سفر به هند کی است؟
بهترین معیار برای سفر به هندوستان آب و هوای آن است که البته هنگام بارندگی توصیه نمی شود . اگر می خواهید روزهایی آرام در تور هند داشته باشید اوایل بهار بهترین زمان برای سفر به هند است. اما از در زمستان مخصوصا دی ماه جمعیتی زیاد از محلی ها و دیگر توریست ها که به مناطق جنوبی تر مانند سواحل گوا می روند.
bmyq_1.jpg

آب و هوا هند چگونه است؟
هند به علت وسعت آب و هوای متغیری دارد. هندوستان را به کشوری می شناستد که در یک سال شش فصل دارد. دراوخر تابستان بارش باران شروع مشود... در ماه ها ی آبان و آذر آب و هوای نسبتا معتدل دارد.
این کشور بزرگ و زیبا جاذبه های توریستی بسیاری دارد که به صورت مجزا به شما معرفی خواهیم کرد اما چند جایی که نباید در تور هند آنها را از دست بدهید عبارتند از :
منطقه لداخ ، منطقه کشمیریا بهشت زمین عبادتگاه طلایی و شهر بمبئی شهر فیلم های هند که یکی از جاذبه های معروفش نیز غارهای آلفانتا است.



آگرا
این شهر این شهر پایتخت حکومت اکبر و خانه سه نسل یکی از پویاترین سلسله های جهان در قرون وسطی می باشد. در این شهر چند نمونه از بهترین معماری های مغولی که معروفترین آنان "تاج محل"میباشد وجود دارند. بهترین جای ماندن برای توریست ها " Gateway " مجلل است، جایی که از هر اتاق آن میتوانید منظره ای زیبا را مشاهده نمایید.

emi6_4.jpg


گوا
گوا علاوه بر جانبه توریستی و طبیعت گوا ، چهره خود را به عنوان جزیره ای با گذشته تاریخی متاثر از فرهنگهای پرتغال و هند از دیگر شهرها مجزا ساخته است. اگر بخواهیم گوا را با دیگر نقاط هند مقایسه کنیم متوجه می‌شویم که گران است، اما در مقایسه با دیگر نقاط دنیا بسیار ارزان‌تر محسوب می‌شود.



دهلی
در شهر دهلی پایتخت هند، گشت و گذار بسیار ساده و راحت است. تاکسی، ریکشا و توک توک‌ها بسیار ارزان هستند. حتی با وجود گفته های پیشین به دلیل مرکزیت راه های مسافرتی آن به دیگر مناطق و قدمت تاریخی این شهر، دهلی را می توان به عنوان بهترین آغاز برای سفر به هند دانست. دهلی دومین کلانشهر بزرگ و شکوهمند هند مملو است از تندیس ها و خرابه هایی که بعضی از آنها را در نقشه های توریستی هم نمی توان یافت.

96im_3.jpg


بهترین دیدنی های دهلی نو

قلعه سرخ - Red Fort
این قلعه مقام اول جاذبه‌‌های گردشگری دهلی را در اختیار دارد و به نام لال قلعه Lal Qila لال قلعه هم شناخته می‌شود. قلعه‌ی سرخ جواهری با ارزش، بازمانده از دوران مغول‌ها ست. شب که می‌شود به این قله بیایید. در سال ۱۶۳۸، زمانی که شاه‌ جهان پایتخت را از آگرا به دهلی منتقل کرد ساخته شد. از همین رو این مکان به طرز قابل توجهی با نمونه های همتایش در آگرا متفاوت ساخته شده است.

e293_5.jpg

دروازه‌ی هند - India Gate
سازه‌ای پر ابهت که به یاد ۹۰,۰۰۰ سرباز هندی که در طول جنگ جهانی اول جان خود را از دست دادند ساخته شده است طرح این طاق ۴۰ متری از طاق پیروزی پاریس الهام گرفته شده و برای یادبود کشته شدگان جنگ ۱۹۱۹ افغانستان در سال ۱۹۲۱ ساخته شده است. امروزه خانواده و زوج‌های جوان برای پیک‌نیک روی چمن‌های اطراف این طاق می‌نشینند

cs5l_6.jpg
 
بالا