برگزیده های پرشین تولز

tripvc

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
12 مارس 2016
نوشته‌ها
23
لایک‌ها
4
سن
37
درباره گرجستان
در زمان وجود جمهوری شوروی نخبگان و افراد مشهور مدت زیادی از تعطیلات خود را در گرجستان می گذراندند ، این کشور با مناظر خیره کننده آب و هوای تمیز و انواع گیاهان و جانوران بسیار برای گردشگران تور گرجستان جذاب می باشد .

گرجیها بزرگترین قوم گرجستان بوده و در تمام این کشور پراکنده اند و قدرت مرکزی در اختیار آنان است. آذربایجانیهای گرجستان نیز به عنوان بزرگ ترین اقلیت قومی گرجستان براساس آخرین سرشماری قومی دولت گرجستان به شمار میرود.
از شهر های مهم گرجستان میتوان به تفلیس پایتخت آن ، باتومی ، کوتایسی و متسختا اشاره کرد.

جغرافیای گرجستان :
این کشور از شمال با فدراسیون روسیه هممرز میباشد، سراسر این خطوط مرزی، منطبق بر آب فشان رشته کوههای قفقاز کبیر است و ۸۰۷٫۶ کیلومتر مرز مشترک را در بر میگیرد. این مرز از نظر استراتژی نظامی اهمیت بسیاری دارد. در حقیقت این مرز سرحدات طبیعی روسیه را در جنوب تشکیل میدهد، در جنوب آن گرجستان و در شمال آن جمهوریهای خودمختار داغستان، چچن، اینگوش، اوستیای شمالی، کاباردینو-بالکاریا، کاراچای-چرکسیا، همچنین سرزمین کراسنودار را شامل میشود.

آب و هوای گرجستان :
گرجستان دارای جو مدیترانه ای پر جنب و جوش با خانه های سنگی که دارای درخت های تاک و خیابان های پیچ در پیچ در پایتخت خود تفلیس می باشد . بهترین زمان برای سفر به گرجستان در ماه های می و جون می باشد گرجستان دارای تابستان های داغ و زمستان های میانه می باشد در کوه های آلپ دمای کم بسیار عادی می باشد در جنوب غرب نیز باران های سنگین رایج می باشد

اقتصاد گرجستان :
بغیر از حالت وخیم اقتصاد گرجستان شورش تجزیه طلبان یکی از دغدغه های این کشور می باشد . پول رایج گرجستان لاری می باشد که هر 1.94 عدد از آن برابر با یک دلار آمریکا می باشد .

دین مردم گرجستان :
اکثر مردم گرجستان مسیحی می باشند و کلیساهای ارتودکس در این کشور رایج است مسلمان یهودی و دیگر مذاهب مسیحیت نیز در این کشور رایج می باشد .

فرهنگ مردم گرجستان :
گرجستان شهرت خود را برای مهمان نوازی و جمع گرایی دارند زنانی که به این کشور مسافرت می کنند مورد چاپلوسی زیاد ساکنین این کشور واقع می گردند در هنگام ورود به کلیسا می بایست لباس مناسب بتن کرده باشید همچنین زنان می بایست سر خود را بپوشانند . جرم و جنایت نیز در این کشور بسیار غیر معمول می باشد البته در زمانیکه به محیط های تاریک وارد می شوید از لوازم گرانبهای خود حتما محافظت نمایید .

زبان مردم گرجستان :
زبان مردم گرجستان گرجستانی می باشد زبان های عبری روسی و ارمنی آذری نیز در این کشور رایج می باشد .

بهداشت در گرجستان :
گرجستان از لحاظ خدمات درمانی در سطح پایینی بسر می برد برای سفر به این کشور سعی نمایید داروهای خود را به اندازه کافی حمل نمایید البته برای ورود ممکن است مشکلاتی بابت ورود دارو به این کشور داشته باشید ، بیماری های رایج در این کشور هپاتیت می باشد .
 
بالا