سلطه كنسول NINTENDO REVOLUTION بر بازار دنيا و خاك كردن همه رقيبان

شروع موضوع توسط Babak ‏25 ژانویه 2006 در انجمن بازیهای کامپیوتری

  1. Babak

    Babak محروم از فعالیت تجاری

    تاریخ عضویت:
    ‏6 ژانویه 2006
    نوشته ها:
    1,041
    تشکر شده:
    6
    Nintendo Revolution


    [​IMG]


    تصور كنيد شما يكي از سازندگان بزرگ كنسول هاي ويديويي جهان هستيد تمام رقباي شما همواره تقريبا محصولات مشابهي روانه بازار ميكنند يك كنسول به همراه كنترل كننده هايي كه نيازمند هر دو دست كاربر هستند.
    حال شما در اين شرايط براي پيشي گرفتن از رقبا و هر چه گسترده بودن محصول جديدتان چه راه حلي اتخاذ خواهيد كرد ؟ يك راه پر قدرت ساختن پردازشگر دستگاه و بالاتر بردن گرافيك آن خواهد بود ولي نه! هر دو (xbox360, ps3)از اين لحاظ در بالاترين سطح ممكن (كه هيچ نيازي هم به اينقدر قدرت نيست) قرار دارند پس بايد فكري به حال نحوه ارتباط كاربر با كنسول و در واقع دسته هاي كنترل آن بكنيد . اين همان شيوه ايست كه نينتندو يكي از غول هاي بزرگ سازنده كنسول هاي ويديويي در محصول خود به نام revolotion به كار بسته است . در واقع اين سازنده در revolotion نحوه انتقال اطلاعات بين پردازشگر و كاربر را در كنسول هاي ويديويي دگرگون ساخته و در اين راستا صحبت از دسته هايي بديع و نوآورانه در ميان است.

    [​IMG]

    عجب دست هايي:
    اگر به دسته هاي بازي در xbox و ps2 و nintendo game cube توجه كنيد متوجه خواهيد شد كه آنها شبيه به هم هستند همه آنها را در دو دست خود گرفته از شست هايمان جهت كنترل جريان بازي توسط شاسي ها كمك ميگيريم و با انگشتان اشاره نيز شاسي هاي تير اندازي و ديگر فعاليت هاي بازي را به كنترل خود در بياوريم . دستهاي xbox360 , ps3 نيز تغييرات چنداني نسبت به گونه هاي قبلي نخواهند داشت.

    [​IMG]

    شباهت دسته هاي كنترل در كنسول هاي مختلف مي تواند دلايل مختلفي داشته باشد . شايد آنها به اين دليل شبيه به هم هستند كه طرحشان به حد كمال رسيده و ديگر هيچ راهي براي ارتقا طراحيشان وجود ندارد . درست مانند فرمان اتومبيل كه در حدود يك قرن است كه بدون هيچ گونه تغييراتي باقي مانده است . اما به عقيده بسياري از كارشناسان با ابداع دسته هايي كاملا بديع و متفاوت خواهيد توانست تحولي در اين صنعت به وجود آوريد . طراحان كمپاني نينتندو نيز دست به ابتكاري جالب زده اند و دسته كنترلي كاملا بديع ساخته اند . در نگاه اول دسته جديد revolotion كمي مضحك و خنده دار بوده كه در واقع نشا ن دهنده ساده بودن دسته هاي كنترل اين كنسول ميباشد به طوري كه از حيطه تصورات ما خارج است شيئئ كه بيشتر شبيه كنترل از راه دور تلويزيون است تا يك دسته كنسول ويديويي. اما اين دسته كنترل جديد و غير معمول در بررسي هاي صورت گرفته خوب عمل كرده و پس از فراگيري چگونگي كار با آن حتما لذت خواهيد برد.

    [​IMG]

    در دسته جديد revolotion به جاي استفاده از joysticlk براي كنترل بازي در واقع كنترل كننده اصلي همان دسته است . اين دسته شامل شتاب دهنده هاي جامد و ژيروسكوپ هايي است كه بوسيله آنها شيب و چرخش به بالا و پايين و چپ و راست چرخش در امتداد محور اصلي افزايش سرعت به سمت بالا و پايين و چپ و راست و حتي صفحه نمايشگر و بيرون از آن صورت ميگيرد.

    [​IMG]

    سازنده تاكنون دموهاي فراواني از كنترل كننده اعجاب انگيز خود براي آشنايي با آن به نمايش گذاشته است. در يكي از آنها كاربر مشغول شليك به سمت شي بر روي صفحه نمايش است او به آساني دسته كنترل را به سمت آن هدف گرفته و شليك ميكند . در دمويي ديگر شخصي يك هواپيما را به پرواز در مي آورد و آن را به راحتي تنها با حركت دادن دسته كنترل وبه جهتي كه تمايل دارد حركت ميدهد و يا مثلا در جايي ديگر دسته كنترل در دست كاربر همانند يك چوب ماهيگيري عمل كرده و او كنترل آن را در دست ميگيرد.

    طراحي
    طرح جديد نينتندو حداقل 4 مزيت خواهد داشت:
    1)استفاده از دسته كنترل جديد revolotion راحت بوده و خيلي سريع نحوه كار با آن را فرا خواهيد گرفت و ديگر اشتباهاتي كه افراد مبتدي در كار با joystick دارند وجود نخواهد داشت.
    2)اين دسته كنترل تيز و سريع عمل ميكند و شما ميتوانيد مسافت زيادي را در صفحه نمايش تنها با حركت سريع دستتان طي كنيد.
    3)دسته جديد دقيق عمل كرده و همه آنچنان كه شما خواهان آن هستيد به عملكردتان پاسخ خواهد داد.
    4)طرح منحصر به فرد اين دسته كنترل در واقع تمامي عملكردهاي مورد نياز در يك بازي ويديويي را پاسخ خواهد داد . به طور مثال كنترل يك شمشير در بازي توسط چنين دسته كنترلي ساده تر و طبيعي تر از جوي اتيك خواهد بود.

    در اغلب بازيها نيازمند اين هستيم كه در هر لحظه به كنترل چند فعاليت در بازي بپردازيم براي مثال در اكثر بازيهاي تير اندازي اول شخص مجبوريم تا در حين دويدن تير اندازي كنيم . اين بدان معني است كه بايد هم زمان با حركت دادن و تسلط بر شخصيت داستان بتوانيم تفنگ او را نيز در دست داشته و در مواقع نياز شليك كنيم سيستم revolotion دو راه براي اين مشكل پيش رويمان قرار خواهد داد.
    مناسب ترين راه حل اتصال يك joystick جدا به دسته كنترل است در اين صورت دسته كنترل در يك دست و joystick را در دست ديگرتان خواهيد گرفت مثلا در يك بازي تيراندازي اول شخص دسته كنترل مربوط به تفنگ شده و وسيله joystick شخصيت بازي را به حركت در ميآورد راه حل دوم اضافه كردن يك دسته كنترل استاندارد است اين دسته كنترل با استفاده از يك سوكت مخصوص كه در قسمت عقب دسته كنترل تعبيه شده به آن متصل ميشود .


    سخت افزار
    سازنده از جنبه هاي سخت افزاري هم در پي ايجاد نوآوري در ساخت كنسول جديد خود بوده و به جاي تلاش براي رقابت با تراشه هاي چند هسته اي xbox360و px3 به فكر ساخت كنسولي كم صدا كه زودتر از از ديگر رقبا براي بازي آماده و لود ميشود و در عين حال از تمام قدرت گرافيكي خود(256 مگ!) و همچنين قدرت پردازشگر خود نهايت ستفاده را ميبرد.به عقيده كارشناسان اين شركت براي اجراي بازيهاي ويديويي اصلا نيازي به سريع ترين و بزرگترين پردازشگرها كه چيزي جز سختي كار برنامه نويس براي ساختن بازي بر روي سوپر كامپيوتر نيست.

    revolotion از تراشه اي به اندازه هاي 2.5 گيگاهرتز به عنوان سي پي يو ساخت شركت IBM وبا 512 مگ رم استفاده ميكند يكي از برتريهاي اين ساده گرايي نينتنندو آسان تر شدن فرآيند طراحي و ساخت بازيهاي مختلف براي اين كنسول استوچرا كه اكثر سازند ه هاي بازي هاي ويديويي آشنايي و تجربه بالايي در ساخت بازي بر روي سي پي يو هاي معمولي دارند . در مقايسه بايد گفت استفاده از سي پي يو هاي جديد در XBOX360 , PS3 ساخت بازي را براي اين كنسول ها با مشكل مواجه خواهد كرد ..

    پر دازشگر گرافيكي revolotion از يك مجموعه تراشه ATI قابل اجرا با 600 مگاهرتز كلاك و متصل به رم 256 مگابايتي خواهد بود. كنسول revolotion همان قدرت XBOX360 را در ساختاري ساده تر (از لحاظ راحتي برنامه نويسي) خواهد داشت كه اين برتري آ به سود سازندگان بازي هاي ويديوئي تمام شده و طراحي بازي براي اين كنسول را سادهتر ساخته است.همچنين revolotion توانايي پخش انواع رسانه هاي DVD جديد و قديمي را خواهد داشت .

    ساخته جديد نينتندو قرار است در نيمه اول 2006 با قيمت 199 دلاز :blink: (و يا كمتر!) روانه بازار شود .

    -----------------------------------------------------------------------

    بازيها : * Mario Revolution
    * Metroid Prime 3
    * Donkey Kong Revolution
    * Zelda Revolution
    * Super Smash Bros. Revolution
    * Final Fantasy: Crystal Chronicles Revolution

    مشخصات كامل:
    * Processors:
    o IBM PowerPC CPU "Broadway":
    + No further details.
    o ATI GPU "Hollywood":
    + No further details.
    * Memory:
    o 1T-SRAM by MoSys
    + No further details.
    o 512 MB of internal flash memory
    + Replaces the function of an internal hardrive.
    + Will be used to store:
    # Revolution game save data
    # Downloaded games
    # Game demos
    # Patches or upgrades
    * Ports and peripherals:
    o Two USB 2.0 ports.
    o Wireless controllers.
    o A single proprietary output for video and audio.
    o No serial ports announced (All Nintendo consoles to date have expansion serial ports).
    o A dongle enabling DVD playback will plug into the front.
    o 4 Gamecube controller ports and 2 Gamecube memory card ports (for compatibility).
    * Media:
    o Slot loading DVD drive capable of handling both 12 cm and 8 cm DVDs (again, for GameCube compatibility). A first for slot loading drives.
    o 2 front loading SD memory card slots.
    * Networking:
    o Wi-Fi by the Broadcom Corporation:
    + 802.11b & 802.11g supported.
    o No Ethernet port.
    * Final version is to be smaller than the presented E³ prototype.

    دستم شكست اين همه تايپ كردم منبعش : نوشته شده در مجله نوآور و تايپيست خودم
     
  2. Xradical

    Xradical Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏18 می 2004
    نوشته ها:
    1,030
    تشکر شده:
    3

    نينتندو درمورد سخت افزار revolution همانند game cube همچنان محافظه كارانه عمل كرده وتا الان هيچ اطلاع مورد تاييدي از سمت خودش و همكاران نزديكش در اين موردو ارائه نداده بنابراين هر مشخصه از سخت افزار revolution تا الان رو نينتندو رد كرده جديدترين اونا تنها يك مصاحبه با John Swinimer مدير روابط عمومي بخش محصولات مصرف كننده ATI بوده كه اطلاعاتي اونم درح حد بسيار ناچيز درمورد چيپ گرافيكي revolution در دست طراحي ATI به نام Hollywood داده كه Swinimer شخصا گفته از اطلاعات بيشتر در مورد مشخصه سخت افزار revolution به درخواست معذورم!

    Interview Exclusive: Revolution Report Talks with ATI about Hollywood
     
  3. saeid_2001

    saeid_2001 کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏8 می 2005
    نوشته ها:
    2,399
    تشکر شده:
    6
    محل سکونت:
    tehran
    سلام خوبی اقا بابک من مطلابتو تو p30world خوندم مطالب خوبی مینویسی.
    البته این مطلب که اینجا نوشتی خیلی جای بحث داره از اینکه به قسمت بازی اینجا یه حالی دادی ممنون چند وقت بود قسمت بازی pt یکمی خلوت شده بود
     
  4. Babak

    Babak محروم از فعالیت تجاری

    تاریخ عضویت:
    ‏6 ژانویه 2006
    نوشته ها:
    1,041
    تشکر شده:
    6
    ممنون سعيد جان شما لطف دارين شما رو تو تايپكاي مختلف و بحث در مورد سوني زياد ديدم ولي به نظر من هميشه بايد طرف حق رو بگيره و جانبداري از يه محصول چيز زياد جالبي نيست

    من كه با كنسولهاي جديد ديگه زياد حال نمي كنم با ps1 و nintendo و ماجراجويي هاي كنسولهاي قديمي بيشتر حال ميكردم تا با سخت افزارهاي امروزي

    من طرفدار نوآوريم و عاشق نينتندو

    سلا xradical جان
    كليت موضوع همينه يعني نينتندو بيشتر رو بازيهاش تمركز ميكنه و همونجور كه مثلن تونست با بهترين كيفيت re4 رو برا gamecube آماده كنه و از حداكثر قدرتش استفاده كنه همونجورم از توان اين دسگاه استفاده ميكنه كه خيلي راحت ميتونه اون دو تا كنسولو جا بزاره به دو دليل:
    1-آسان تر شدن برنامه نويسي
    2-نوآوري و بازيهاي خاص نينتندو

    ايكس باكس كه شكست خوردست چون تا حالا همه بازيهاش با كمترين امتيازات سايت هاي معتبر بازي روبرو شدن و پي اس 3 هم كه سوپر كامپيوتره و برنامه نويسي برا چيپش كار حضرت فيل

    ميمونه ............
     
  5. AmirSteve

    AmirSteve کاربر فعال بازیهای کامپیوتری کاربر فعال

    تاریخ عضویت:
    ‏20 جولای 2005
    نوشته ها:
    1,157
    تشکر شده:
    7
    محل سکونت:
    Tehran-Karaj Cellphone:Samsung SGH-U700
    مقاله کامل و عالی بود;)

    منتها یکی از مهمترین مزیتش را نگفته بودی که در طرح جدید ریموت کنترل های رولووشن هر سنی می تونه بازی کن و یکی از دلایل تبدیل شدن به همچین دسته ای عملا برای همه سنین بود چون در یه نظر سنجی نینتندو خیلی ها از اینکه یه کنترولر خیلی دکمه داره معترض بودند که نمی تونند با این همه دکمه تمرکز کامل داشته باشند

    ولی در هر حال از نظر من تنها برنده سونی هست و با اینکه نینتندو بهترین هست اما با قدرت PS3 نمی تونه اول بشه...

    نینتندو همیشه از لحاظ ابتکار اولین بوده اما در رقابت یه خورده ضعیف هست
     
  6. Babak

    Babak محروم از فعالیت تجاری

    تاریخ عضویت:
    ‏6 ژانویه 2006
    نوشته ها:
    1,041
    تشکر شده:
    6
    سلام امير جان دوست من نينتندو فقط به خاطر علايقي كه داره و اينكه مثلا نميزاره كپي رايتي از بازيهاش برا كنسولهاي ديگه وجود داشته باشه يه خورده تو درآمد كم ميياره ولي اين دليل ضعف نيست

    مثال تمام بازيهاي دوران كودكي من كه هنوز بعد سال ها خاطره ازشون دارم مثل donkey kong و ماريو و........ مال اين كنسوله كه به مانندشونو من تو هيچ كنسولي نديدم

    ميدونين يه مارك منحصر به فرده هنوزم بعد سال ها من با بازيهاي قديمي نينتندو بيشتر حال ميكنم

    موفق باشين
     
  7. AmirSteve

    AmirSteve کاربر فعال بازیهای کامپیوتری کاربر فعال

    تاریخ عضویت:
    ‏20 جولای 2005
    نوشته ها:
    1,157
    تشکر شده:
    7
    محل سکونت:
    Tehran-Karaj Cellphone:Samsung SGH-U700
    سلام عزیزم

    خوب این گیم ها درواقع برگ برنده هر کنسول هستش شما یه نگاه به گیم Smack Down بندازید هنوز که هنوزه برای هیچ کنسولی نیومده و با اینکه THQ سبک های دیگه از کشتی کج را باسه کنسول های دیگه زده اما هنوز که هنوزه سبک اصلی کشتی کج را فقط باسه PS2 می ده و باسه کنسول های دیگه نداده

    یا گیم Devil May Cry و

    گیم کیوب متاسفانه بیشتر از محصولات خودش استفاده می کنه و خودش باسه خودش گیم طراحی می کنه و با اینکه یک ابتکار و ظرافت خاصی در گیم هاش وجود داره اما یه خورده در فروش ضعیفه

    من هیچ وقت نینتندو را دست کم نمی گیرم همین نینتندو زمان خودش با سوپر نینتندو خود تونست سگا 16 بیتی را نابود کنه

    و یا وقتی که با سونی قرار داد بست که کنسولی جدید نیتنندو پلی استیشن رو بیرون بده چون سونی می دونست نمی تونه با همچین قدرتی همکاری کنه و کم می یاره قراردادش رو فسخ کرد و خودش یه کنسول بیرون داد

    به هر حال نینتندو همیشه در ابتکار اولین بوده و خواهد بود اما به خاطر تولید گیم ها نمی تونه با کمپانی هایی چون سونی رقابت کاملی داشته باشه

    اما همیشه سونی , نینتندو را مانند یک دشمن سرسخت جلوی خودش می بینه...
     
  8. Xradical

    Xradical Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏18 می 2004
    نوشته ها:
    1,030
    تشکر شده:
    3
    سلام
    با گفتت موافقم البته هنوز مشخص نيس شايد سخت افزار كنسول جديد نينتندو قدرت قابلي نسبت به رقبا داشته باشه بهر صورت نينتندو اصولا در طراحي سختافزار منحصرا براي بازي يك حرفه اي هس و چون خودشم يك تيم ساخت عالي براي بازي داره ميدونه چه فاكتورهايي براي طراحي يك بازي با نمايش خوب در كنار قدرتنمديش و البته انتخاب راحتترين مسير براي طراحي اون بازي براي سازندگان مناسبه بهرحال همونطور كه در بخش كنسولها به هيچ عنوان نميشه مقايسه اي از لحاظ قدرتشون براي برتري هر يك از اونا دونست پس ميرسيم به اينكه تنها و فقط بازيها هستن كه ميتونن پشتيبان بسيار خوبي برا فروش و محبوبيت يك كنسول بازي باشن
    نكته ديگه كه من واقعا نينتندو رو يك كنسول نسل بعد براي بازيا ميدونم همون نواوري دسته هاي revolution هس

    اقا 360 خيلي دست كم گرفتين يادتون نره تا الان مبتكره بزرگترين راه انداز بازيهاي انلاين در بخش كنسولها همين xbox بوده كه حالا با 360 اين بخشو باز هم توسعه داده و كلي هم سر همين به محبوبيت رسيده نكته ديگه اينكه اول اينجا يه ديد بزنيد اكثريت پيش بينيهايي كه من تا الان خوندم همين نظرو داشتن حالا ببينيم تا بعد...

    ps3 وحتي 360 كلا از سمت سازنده هاي بازي با انتقاد روبرو شدن به اين دليل كه ساخت بازي براي اين كنسولهاخصوصا بهره وري از توانايي پردازنده هاشون جهت multithreading زمان زيادي رو طلب ميكنه يعني طبق گفته خودشون يه چيزي حدود دو برابر زمان ساخت بازيهايي امروزي كه single thread هستن ps3 و 360 هر دو از پردازنده اي با ساختار مشابه استفاده ميكنن:يك هسته(ppe يا power pc elemet) با سرعت فركانس 3.2GHz با فناوري ساخت 90 نانو كه قابليت اجراي كدهاي همه منظوره رو داره 360 از 3 عدد از اين هسته ها درش بكار رفته در حالي كه ps3 از يك عدد از اونا استفاده ميكنه اما با اين نكته كه سوني با همكاري IBM و يك شركت ديگه بخشي رو به اين پردازنده كه به specialized architecture معروفه طرح كردن. اين بخش شامل 7 SPEs يا عناصر همكاري كننده پردازش هس كه براي اجراي برخي نوع از كدها ايجاد شدن با اين گفته مقايسه بين قدرت پردازنده 360 با ps3 مسه مقايسه بين يك پردازنده همه منظوره(از لحاط اجراي كدها) ppe
    (3 تا از اونا) با يك پردازنده پيوندي همه منظوره ppe+specialized hardware ميمونه
    تعدادي از سازنده هاي بازي كه epic در راس اوناس گفتن ساختن و استفاده از specialized hardware در هسته cell و بهره گيري ازش، كار و زمان بيشتري نسبت به طراحي مشابه براي هسته 360 ميبره اما در عين حال خصوصا در بخش طراحي فيزيك بازي، بمراتب سريعتر از 360 ميتونه اجرا كنه بهرحال خيليا معماري 360 نزديك به pc ميدونن و با توجه به پشتيباني فوق عالي ماكروسافت از سازنده ها در كمك به نحوه بكارگيري از تواناييهاي 360 خيليا اينو انتخابي راحتتر در طراحي بازي دونستن نكته اخر اينكه epic شديدا از cell وتواناييهاش حمايت كرده و گفته موتور تماشايي UNREAL ENGINE3ش يكي از كانديداي نمايش قدرت cell و specialized hardware هس وبخاطر همين سوني يك قرارداد بسيار خوب رو در اول راه با epic امضا كرده كه نتيجه ابتدايي اون اومدن نسخه ps3 بازي
    Unreal Tournament 2007 هس
     
  9. Babak

    Babak محروم از فعالیت تجاری

    تاریخ عضویت:
    ‏6 ژانویه 2006
    نوشته ها:
    1,041
    تشکر شده:
    6

    سلام امير جان
    ببين شما بعد از دوران طلايي ps1 ديگه هيچ بازي در خور توجهي كه واقعا به خطوط و حاشيه هاي بازي بپردازه پيدا نمي كنين مثال ميزنم :
    بازي سايلنت هيل 1 رو حتما بازي كردين اون موقع با يك سي دي و نهايت ترسي كه مي تونه به وجود بياره و صد البته مشكل شدن بازي و يه جورايي حرفه اي بازي ساختن konami به بازار عرضه شد كه يكي از بازيايي بود كه بعد از سال ها ديگه به مانندش تو هيچ كنسولي ساخته نشد و دنباله هاي اين سري هم راه متفاوتي از بازي اول پيدا كردن يعني مثلا من قسمت اولشو تو 1 ماه تموم كردم در صورتي كه قسمت هاي 2و3 شو تو 1 الي يك و نيم هفته تموم كردم حرفم اينه كه ديگه سازنده ها دنبال ساختن اينجور بازي ها با اين كيفيت و زيبايي نرفتن و يادشون رفت كه همه بازيههاي كنسول ها نياز به نوآوري و سختي حين بازي دارند و فقط جنبه گرافيكي رو تو بازيهاشون مد نظر قرار دادن كه نتيجه اي جز كسل كننده شدن بازيها در پي نداشت من خودمps1 و ps2 و gamecube و اكثر كنسولهاي قديمي رو داشتم ولي به نظرم داره صنعت بازي سازي بد مسيري رو در پيش مي گيره و اونم فقط تكيه به سوپر چيپ و چيپ هاي چند هسته ايه كه مي تونه اين صنعتو به نابودي بكشه اين حرف خيلي از مردم دنياست اونام نوآوري مي خوان و مطمئن باشين نينتندو اين مطلبو فهميده و مي خواد بازم مثل دهمه 80 و 90 كه تونست با ساختن بعضي چيزا دنياي اين صنعتو متحول كنه بازم اين راهو در پيش مي گيره و اينو مردم با آغوش باز ميپذيرن



    ببين نينتندو خيلي كهنه كار تر از اون دو تا رقبشه سال 1983 نينتندو وارد بازار شد 1995 سوني 2000 مايكروسافت پس ميبينين كه يك سرو گردن بالاتره تاريخچه اي از اين كنسولو براتون ميگم:

    1) FAMICON:از سال 1983 نينتندو با سيستم ويديوئي famicon (كنسول خانوادگي) رو وارد بازار كرد . اين كنسول واقعا يه ضربه واقعي بود در اولين سال با شرايط و خصوصيات اون سال كه خيليا گرايش به بازي و كنسولو نداشتن اين كنسول فقط در خاك ژاپن 2.5 ميليون دستگاه از ش به فروش رفت و نينتندو كه از فروش اين كنسول خوشش اومده بود اونو به خاك ايالات متحده با همكاري atari انجام بده با اينحال با آتاري به نتيجه نرسيد و كار توزيعشو به نام انحصاري خودش nes انجام داداين كنسول براساس يك ريز پرازنده 8 بيتي 6502 مو تورلا و با يك نسخه از super mario bros روانه بازار شدو تا كنون و در طول عمر كنسولهاي نينتندو بيش از 65 ميليون واحد از اين سيستم به همراه 500 ميليون كارتريج در سراسر دنيا به فروش رفته

    2)NINTENDO GAME BOY
    game boy كه در سال 1989 عرضه شد اولين سيستم بازي دستي handheld قابل برنامه ريزي بود كه بازم نوآوري و كهنه كاريو تو ساختن انواع كنسول نشون ميده اين كنسول 100 دلاري به يك صفحه lcd سياه و سفيد مجهز بود و از قبل با يك كارتريج tetris بسته بندي شده بود اين كنسول با فروش بيش از 100 ميليون واحد در پيكرهاي مختلف تونست افتخار پرفروش ترين سيستم بازيه تمام تاريخو به خودش اختصاص بده

    3)NENTENDO SUPER NES
    نينتندو براي رقابت با SEGA GENESIS كه در ژاپن با نام MEGA DRIVE به فروش ميرسيد سيستم 16 بيتي خود را در سال 1991 عرضه كرد. اين كنسول كه در ژاپن با نام super famicon يا نسل جديد كنسول famicon شناخته ميشد با قيمت 199 دلار به فروش مي رسيد و محتوي كارتريج super mario world بود توليد 300000 واحد اين دستگاه در ايالات متحده در روز اول به فروش رسيد در طول مدت عمر اين كنسول 46 ميليون واحد از آن به فروش رسيد.

    4)NINTENDO 64
    در سال 1996 پنج سال بعد از عرضه SUPER NES اين شركت اقدام به توليد و عرضه ششمين نسل از سيستم هاي بازي خود با نام nintendo 64 كرد اين سيستم اولين سيستم خانگي بود كه كه از يك پردازنده 64 بيتي استفاده مي كرد اين كنسول 150 دلار قيمت داشت كه به ميزان قابل توجهي پايين تر از رقباي خود : ps1=299,sega saturn=399 بود و در سه ماهه اول عرضه با 1.7 ميليون واحد فروش يك موفقيت عظيم بود

    5)NENTENDO GAME CUBE
    آخرين كنسول اين شركت با نام گيم كيوب در نوامبر سال 2001 با قيمت 199 دلار 100 دلار ارزانتر از XBOX اولين سيستم بدون كارتريج اين شركت بود در عوض از ديسكهاي cd-rom با قطر كمتري استفاده ميكرد اين كنسول هم با فروش 500000 واحد در هفته اول فروش و فروش 13 ميليوني خود بعد از دو سال از تاريخ شروع فروش يكي از پرفروشترين ها بود

    جمع بندي:نينتندو در حدود 225.7 ميليون كنسولو در طي دوران 23 ساله خود به فروش رسان كه هيچ كنسولي ياراي رقابتو با هاش نداشت در مقايسه ميتونم بگم كه سوني با فروش 60 ميليون از كنسول ps1 خود و 100ميليون از كنسول دومي خود يعني ps2 و در كل 160 ميليون بسيار پايين تر از اين غول بازيسازي قرار گرفت توجه كنين كه اين آمار فقط براي كنسولهاي خانگي بود و كنسولهاي بازي دستي آمار جداگانه اي دارند

    اميدوارم كه شفاف سازي شده باشه چون خيلي جاها خيلي از دوستان از اين چيزا خبر ندارن كه باعث يه سري زودباوري ها ميشه و اينكه يادمون نره كه پدر بزرگ همه كنسولهاي امروزي اين شركته پس سعي كنين اونو اينقدر كم نگيرين و در رده هايي پس از يه سري بچه كوچولو مثل اين مايكروسافت نگيرين زمان همه چيزو مشخص ميكنه

    --------------------------------------------------

    سلام دوست من اين كاري كه شما ميگيو كه يه سيتم اينترنتي انجام بازيه سوني هم خيلي وقته راه انداخته اصل خبر:

    اميدوارم خيلي از دوستان به طرفه اين كنسول (نينتندو) كشيده بشن
     
  10. Xradical

    Xradical Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏18 می 2004
    نوشته ها:
    1,030
    تشکر شده:
    3
    خيلي وقته! Ps3 كه هنوز تاريخ اومدنشم معلوم نيس چطوره كه خيلي وقته بخش بازيهاي انلاينو راه انداخته
    سوني مطمئنا اين سرويسو برا Ps3 راه ميندازه چون ميدونه كه يكي از دلايل فروش خوب xbox همين سرويس بازيهاي انلاينش بود
    نينتندو خواه ناخواه هميشه طرفداران خاص خودشو داره و مطمئنا يه بخشي از سهم بازار همانند گيم كيوب متعلق به نينتندو هس حالا اين سهم چقدره بخش زيادش به بازيهاي عرضه شده برا revolution بستگي داره كه چقدر بتونه در كنار رقباي غولش مقاومت كنه
     
  11. Babak

    Babak محروم از فعالیت تجاری

    تاریخ عضویت:
    ‏6 ژانویه 2006
    نوشته ها:
    1,041
    تشکر شده:
    6
    اين سيستم از زمان عرضه ps2 وجود داشت همون جوري گه live براي ايكس باكس معمولي وجود داشت فقط سوني توسعش داد به ps3

    دوست من اين بار نينتندو كل بازارو مي خواد نه يه سهم مثل گيم كيوب زمان............
     
  12. amir_amd

    amir_amd Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏19 نوامبر 2003
    نوشته ها:
    218
    تشکر شده:
    4
    محل سکونت:
    اهواز
    سونی تا به امروز 100 میلیون PS2 و بیش از 110 میلیون ps-one فروخته و تنها 2 کنسول بیرون دادخ و بیش از 14000 بازی برای این دو دستگاه عرضه کرده که بیشترین مجموعه بازی ساخته شده برای یک کنسول هست (بازیهای ps-one با ps2 سازگارن) و موفقترین شرکت کنسول سازی تا این لحظه هست.
    نینتندو قدیمیترین شرکت (بعد از آتاری که منحل شد) هست و خیلی از ما با nes و mario خاطرات زیادی داریم.
     
  13. avajang.com .leftjee.ir.right
  14. Babak

    Babak محروم از فعالیت تجاری

    تاریخ عضویت:
    ‏6 ژانویه 2006
    نوشته ها:
    1,041
    تشکر شده:
    6
    دوست من تعداد كنسولهاي نينتندو 225.7 ميليون واحده باضافه كلي بازي كه توليد و فروخته
     
  15. Xradical

    Xradical Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏18 می 2004
    نوشته ها:
    1,030
    تشکر شده:
    3
    اوني كه براي ps2 بود در واقع سرويس انلايني نبود حالا من درست نميدونم اما انقد نا چيز بود كه به چند بازي مولتي محدود ميشد اما حالا اونو با سرويسxbox live و بازيهاش مقايسه كنيد فرضا بخش مولتي halo2 يكي از محبوبتريناس تا اون حد كه حتي تو مسابقات جهاني انجام ميشه



    خوب اين چيزيه كه شما از روي تعصبي كه روي اين كنسول داري ميگي كه بنظر من منطقي نيس
    هيچي معلوم نيس حتي بعد از يكي دوسال از اومدن هر سه كنسول و بنظر من برگ برنده دست اونيه كه در درجه اول همكاري قويتري با سازنده هاي بازي داشته باشه
     
  16. AmirSteve

    AmirSteve کاربر فعال بازیهای کامپیوتری کاربر فعال

    تاریخ عضویت:
    ‏20 جولای 2005
    نوشته ها:
    1,157
    تشکر شده:
    7
    محل سکونت:
    Tehran-Karaj Cellphone:Samsung SGH-U700
    بله حق با شما هست یه خورده مسیر گیم داره بد جلو می ره و روال گیم ها داره تغیر می کنه اما این وضعیت حدود یکی دوسالی هست که اتفاق افتاده و در سال های اولیه که PS2 عرضه شده بود گیم ها خیلی خوب بودند و مثل همین گیم سایلنت هیل اگه دقت کنید تقریبا از شماره 3 دیگه سایلنت هیل قبل نبود و تغیرات زیادی بهش داده بودند طوری که سایلنت هیل 4 را داداش کوچیک من که 13 سالشه بازی می کرد:blink:

    ضمنا در کنسول های سونی فروش کنسول کوچک PSP را مد نظر نگرفته بودید

    اون سرویس که برای PS2 بود بسیار محدود بود و خیلی از کم بازی ها بودند که فقط می شد به نت وصل شد و با کسانی که انلاین هستند بازی کرد و چند تا بازی دیگه هم بود که با انلاین شدن یه چیزایی رو باسه گیم دانلود می کردی مثل همین Resident Evil Outbreak

    اما در XBOX خیلی قوی تر از این چیزا بود و دیگه اسمش هم با خودشه Xbox Live

    در کنسول PS3 هم چون سیستم انلاین X360 خیلی قوی تر شده و نوعی امتیاز هم داره تصمیم به سرویس انلاین زد که تو سایتش هم نظر سنجی انداخته که کاربران انتظارهایی را که در مورد این سرویس دارند بنویسند...

    فروش گیم کیوب حدودا 17-18 میلیون بود که سومین کنسول بود که فروش داشت و با اینکه ابتکار و کنسول قوی هم بودش اما زیاد طرفدار پیدا نکرد

    در نسل اینده هم ممکنه همینطور باشه چون با سونی در افتادن کار خیلی سختیه و از نظر من گیم کیوب فقط از لحاط ابتکار می تونه کنسول موفقی باشه اما در فروش نهایتش بتونه از X360 جلو بیافته
    تایید می شه :D

    نینتندو بیشتر از گیم هایی که خودش تولید می کنه استفاده می کنه و با سازندگان گیم خیلی کم قرارداد می بنده و میونه خوبی نداره

    همین شرکت کاپکوم هم برای فروش رزیدنت اویل 0 و 1 که فروش خوبی نداشت با هم مشکل پیدا کرده بودند و جالبه که کامپکوم با فروش رزیدنت Out Break تونست ضررهاشو پس بده:D

    در حال حاضر هم سونی با سازندگان گیم همکاری خیلی خوبی داره و به قول Xradical جان برگ برنده دستشه
     
  17. Babak

    Babak محروم از فعالیت تجاری

    تاریخ عضویت:
    ‏6 ژانویه 2006
    نوشته ها:
    1,041
    تشکر شده:
    6
    من هيچ تعصبي ندارم نه با نينتندو شريكم نه هيچي فقط دلم مي خواد حق به حق دار برسه همين

    اينو خوب اومدي نينتندوهم رويه قديمشو مي خواد كنار بزاره

    من آمارم فقط كنسول خونگي بود اگه اينجوري بخوام آمار بگيرم بايد ds رو هم حساب كنم

    رديف ميشه
     
zarpopخرید بک لینک عسل طبیعی و گرده گل ایرانیfootbal