برگزیده های پرشین تولز

سلول های مغزی کنترل کننده اشتها توسط آمینه اسید فعال میشوند

سرندی پیتی

Registered User
تاریخ عضویت
9 دسامبر 2014
نوشته‌ها
584
لایک‌ها
4,737
سن
34
محل سکونت
شطهول
سلول های مغزی کنترل کننده اشتها توسط آمینه اسید فعال میشوند



شما احتمالا شنیده اید که خوردن پروتئین می تواند شما را سریع تر از خوردن کربوهیدرات ساده مانند نان و ماکارونی سیر کند. در حال حاضر محققان دانشگاه وارویک (انگلستان) در انگلستان غذاهای خاصی را که سریع ترین گرسنگی را برآورده می کنند شناسایی کرده اند. یافته های آنها می تواند در بیماری کلیوی و چاقی کمک جدی کند و حتی ممکن است منجر به درمان هایی شود که باعث می شود ما بدون نیاز به خوردن غذای زیادی سیر شویم.


steak-1.jpg




محققان سلولهای مغزی را به نام tanycytes مشخص کردند. این سلول ها در دیواره قرار دارند که بطن سوم مغز را می بندند.

آنها فکر می کنند این سلول ها اطلاعات بین مغز و مایع مغزی نخاعی (CSF) را انتقال می دهند و می دانند که گلوکز را در CSF حس می کنند. تحقیقات جدید نشان می دهد که آنها نیز در اندازه گیری آمینو اسیدها نیز بسیار حساس هستند.

پس از کشف tanycytes از بافت مغز موش به اسید آمینه لیزین و آرژنین، آنها کشف کردند که این سلول ها سیگنال ها را به مغز ارسال می کند که نشان می دهد در طول 30 ثانیه به سیری می انجامد.

علاوه بر این، آنها مشخص کردند که tanycytes گیرنده های طعم در دهان غذاهای خاص را شناسایی میکند.

Umami همراه با شیرینی، ترشی و تلخی و شوری یکی از پنج گیرنده اصلی اسید است و اغلب به عنوان یک عطر و طعم خاکستری یا گوشتی توصیف می شود.

طبق گفته پژوهشگران غذاهایی که دارای دو اسید آمینه مهم هستند عبارتند از گوشت شانه خوک، گوشت گاو، فلفل، مرغ، ماهی خال خالی، آلو، زردآلو، آووکادو، عدس و بادام هستند


تحقیقات نشان می دهد که خوردن چنین غذاهایی می تواند به شما کمک کند سریعتر سیر شوید و باعث کاهش مصرف کالری و کاهش وزن شوید.

همانطور که در تحقیق دیگری در اوایل سال جاری نشان داده شد که این امر برای غذاهای دیگر مانند گردو درست است.


محققان می گویند که این یافته می تواند به پزشکان و متخصصان تغذیه کمک کند تا **** های غذایی مناسب تر را برای بیماران دارای اضافه وزن ایجاد کنند و یا احتمالا منجر به داروهایی شوند که می توانند به طور مستقیم قسمت های مغز ما را تحریک کنند و سیستم گوارشی را کاملا از بین ببرند.
 
بالا