برگزیده های پرشین تولز

سوالاتی که باید قبل از شروع طراحی سایت مجدد بپرسید

parswebdesign

Registered User
تاریخ عضویت
20 ژانویه 2017
نوشته‌ها
79
لایک‌ها
25
سن
44
محل سکونت
tehran
website-redesign.jpg


همانطور که کسب و کار شما رشد می‌کند، پیشروی سایت کسب و کار نیز باید مد نظر قرار بگیرد. دنیای اینترنت همواره در حال تغییر است و روزانه موارد و طراحی‌های جدیدی به چشم می‌خورد. از این رو برای اینکه از دیگر رقیبان عقب نمانید، می بایست همواره در سایت خود تغییراتی اعمال نمایید تا آن را بروز نگه دارید.

نا گفته نماند، در بعضی موارد برخی سایت‌ها برای اینکه بتوانند به روز بمانند باید کاملا از نو مجددا طراحی شوند. اگر به موقع این گونه سایت‌ها را تغییر ندهیم، ممکن است دیگر بازدید کنندگان سایت شما هیچگاه به مشتری تبدیل نشوند و احساس راحتی در سایت نداشته باشند. حال سوال اینجاست که چه زمانی باید سایت خود را مجددا از اول طراحی کنیم. در اینجا سعی می‌کنیم سوال‌هایی را مطرح کنیم که باید قبل از اقدام به طراحی دوباره به پاسخ آن فکر کرد:

آیا طراحی سایت شما، با شرکت شما همگام است؟
معمولا کسب و کار‌ها در دوره‌های زمانی مختلف با تغییرات کوچک و بزرگ همراه می‌شوند. در بعضی مواقع شرکت‌ها رشد می‌کنند یا ادغام می‌شوند که تاثیراتی روی برند و نحوه‌ی عملکرد آن‌ها می‌گذارد، در چنین مواقعی وبسایت شما نیز باید به سرعت با این تغییرات همراه شود و در صورت نیاز مطابق آن‌ها طراحی شود. اگر بازدید کنندگان سایت، متوجه شوند فعالیت شرکت شما از آنچه در سایت ذکر شده است متفاوت است، علاوه بر اینکه گیج و سردرگم می‌شوند، ممکن است باعث شود که دیگر هیچگاه به سایت و شرکت شما سر نزنند که قطعا اتفاق بسیار بدی برای کسب و کار شما به حساب می‎‌آید.

اگر متوجه شدید که قرار است شرکت شما دچار تغییر و تحولاتی شود، حتما از قبل نسبت به طراحی مجدد سایت خود اقدام نمایید تا مشتریان شما دچار مشکلات احتمالی نشوند. با چنین کاری، نظم و یکپارچگی شرکت خود را به مشتریان ثابت خواهید کرد.

عامل منحصر به فرد کسب و کار شما چیست؟
سایت شما می‌تواند در ایجاد تمایز بین شرکت شما با دیگر رقیبان در زمینه‌ی فعالیتتان نقش مهمی ایفا کند. به زبانی دیگر طراحی سایت شما باید ارزش منحصر به فردی که به مشتریان خود ارائه می‌دهید و دیگر شرکت‌ها عرضه نمی‌کنند را به خوبی به نمایش بگذارد.

رقیبان خود را بررسی کنید، دریابید آن‌ها چه کار‌هایی را انجام می‌دهند و چه کار‌هایی را انجام نمی‌دهند. از اطلاعات به دست آمده از این بررسی‌ها برای طراحی سایت خود استفاده کنید. به گذشته توجه داشته باشید و نقاط قوت خود را مشخص نمایید، این نقاط می‌توانند باعث ایجاد تمایز در بین رقیبان شما شوند. با توجه به موارد به دست آمده، شانس آن را دارید تا با طراحی مجدد سایت خود، کسب و کارتان را از دیگران متمایز کنید و خود را منحصر به فرد کنید.

آیا گشت و گذار در سایت شما آسان است؟
گشت و گذار در سایت فقط به پیدا کردن آسان اطلاعات مورد نیاز بازدید کننده گفته نمی‌شود. برای اینکه بتوانید گشت و گذار راحتی برای مشتری خود فراهم کنید، باید به استراتژی طراحی خود دقت کنید و علاوه بر اینکه سایت خود را به منبعی اینترنتی تبدیل می‌کنید باید تجربه‌ی خوبی نیز برای بازدید کننده‌ی سایت خود رقم بزنید.

هر کسی باید بتواند با استفاده از دکمه‌ها، انواع مختلف منو و یا هر المان دیگری به اطلاعات مورد نظر خود در صفحات دیگر سایت برسد. باید توجه داشته باشید که این عناصر باید در نقاط مناسب سایت قرار گرفته باشند که کاربر بتواند به خوبی به آن‌ها دسترسی داشته باشد.

آیا سایت شما ریسپانسیو(responsive) می‌باشد؟
ریسپانسیو بودن سایت در کنار گشت و گذار راحت کاربر با هم مطرح می‌شوند و رابطه‌ی تنگاتنگی میان این 2 برقرار است. در دنیای امروزی که تلفن‌های هوشمند بسیار رواج دارند و استفاده از آن‌ها بسیار رایج است و کاربرد‌های خاصی نیز از خود نشان داده‌اند، سایت شما باید در تلفن‌های مختلف با صفحه نمایش‌های متفاوت به خوبی نمایش داده شود. سایت‌هایی که صرفا برای نمایش در رایانه مناسب بوده‌اند، دیگر به آخرین لحظات عمر خود نزدیک می‌شوند.

ریسپانسیو بودن برای سایت بسیار مهم تلقی می‌شود، اگر کاربران حس خوبی از دیدن سایت شما در رایانه و تلفن‌های هوشمند خود داشته باشند، مسلما اعتبار سایت شما نزد آن‌ها بالا‌تر می‌رود و بیشتر روی کسب و کار شما حساب باز می‌کنند.

چه ویژگی‌های جدیدی می‌خواهید اضافه نمایید؟
ویژگی‌های پیشرفته‌‌تری می‌تواند به سایت شما اضافه شود که در طراحی قبلی سایت خبری از آن‌ها نبود. امکاناتی همچون پشتیبانی آنلاین، سرویس چت آنلاین و قابلیت‌های چند رسانه‌ای جدید می‌توانند گزینه‌های خوبی برای اضافه شدن به سایت باشد.

اضافه کردن این امکانات می‌تواند شما را از رقیبان خود متمایز کند و سایت شما را حرفه‌ای تر نشان دهد. به یاد داشته باشید، مواردی را به سایت اضافه کنید که برای کاربر مفید باشند، با اضافه کردن بیش از حد امکانات باعث سردرگمی بازدید کننده نشوید.

در این مقاله سعی کردیم، به نکاتی اشاره کنیم که قبل از طراحی مجدد سایت باید آن‌ها را مد نظر داشت. توجه داشته باشید که هر نوع صنعت، طراحی خاص خود را می‌طلبد، بنابراین به زمینه‌ی کاری خود و نکات و ویژگی‌ها مختلف مربوط به آن توجه کنید. همیشه بررسی نقاط قوت و ضعف می‌تواند اطلاعات خوبی در اختیار شما قرار بدهد. بنابراین با تعیین هدف خود و توجه به نکات بالا به فکر سایت خود باشید تا بتوانید در زمینه‌ی کاری خود پیشرو باشید.



منبع: سوالاتی که باید قبل از شروع طراحی سایت مجدد بپرسید
 
بالا