برگزیده های پرشین تولز

سوالات متداول در ارتباط با مهاجرت سرمايه گذاري آمریکا

mojtaba_br

Registered User
تاریخ عضویت
15 نوامبر 2015
نوشته‌ها
172
لایک‌ها
7
سن
29
سوالات متداول در ارتباط با مهاجرت سرمايه گذاري آمریکا: تعدادي از سوالات متداول و مشترک در زمينه ويزاي سرمايه گذاري به شرح زیر پاسخ داده شده است:

آيا مراکز منطقه ای كه سرمايه گذاري در آنها انجام مي شود از سوي دولت داراي مجوز فعاليت و تحت نظارت هستند؟

بله، اين موسسات از سوي اداره مهاجرت به آمریکا (USCIS) مورد تاييد قرار گرفته اند.

مدت زمان دوره سرمايه گذاري در مرکز منطقه ای به منظور دريافت اقامت دائمي (گرین کارت) چقدر است؟

بستگی به مرکز منطقه ای انتخاب شده دارد و بطور معمول 5 تا 6 سال است.

آيا بازپرداخت اصل مبلغ سرمايه گذاري (000ر500 دلار) توسط شركت هاي سرمايه پذير تضمين مي شود؟

طبق قانون، سرمایه گذاری انجام شده به منظور دریافت مهاجرت سرمایه گذاری آمریکا می بایست تحت ریسک باشد. اين نوع مهاجرت سرمايه گذاري هم با انواع ديگر سرمايه گذاري تفاوتي ندارد و بر اساس قانون شرکت های سرمایه پذیر نمی توانند هيچگونه تضميني براي آن ارائه نمایند. از آنجا که سرمایه گذار این ریسک را می پذیرد تا سرمایه خود را به منظور رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در یکی از این مراکز منطقه ای سرمایه گذاری کند، متقابلا دولت آمریکا نیز به وی و خانواده او مجوز اقامت دائمی اعطا می کند. به همین دلیل انتخاب درست مرکز منطقه ای می تواند ریسک سرمایه گذاری را تا حد زیادی کاهش دهد.

آيا سرمايه گذاري انجام شده مشمول سود (زیان) مي شود؟

بله و ميزان آن به سود (زیان) شركت سرمايه پذير بستگي دارد. تمامی این شرکت ها دارای برنامه و بودجه و برآوردهای مالی هستند و طبیعی است که توقع کسب سود دارند. معمولا پیش بینی سود مشارکت در پروژه در زمان عقد قرارداد از سوی مرکز منطقه ای در اختیار سرمایه گذار قرار می گیرد. گزارش وضعيت مالي پروژه ها در دوره هاي زمانی مشخص (معمولا سه ماهه) برای اطلاع سرمايه گذاران ارسال می شود.

آيا كل مبلغ سرمايه گذاري (000ر500 دلار) مي بايست به صورت يكجا پرداخت شود يا بصورت چند مرحله اي هم امكانپذير است؟

مبلغ 000ر500 دلار در چند مرحله قابل ارسال است، اما كل مبلغ مي بايد قبل از تسليم كردن مدارك مربوطه به اداره مهاجرت، به حساب معين شده واريز شده باشد.

آيا با انجام سرمايه گذاري از سوي متقاضي، همسر و فرزندان مجرد زير 21 سال آنان همزمان با متقاضي حائز شرايط دريافت ويزا خواهند شد يا منوط به مراحل بعدي و زمانبر خواهد بود؟

تمامي اعضاي خانواده در يك زمان براي مصاحبه به يكي از كنسولگري هاي ايالات متحده براي مصاحبه مراجعه مي كنند و ويزاي مهاجرتي آنان با هم صادر مي شود.

آيا اگر در يك خانواده فرزند يا فرزندان مجرد بالاي 21 سال وجود داشته باشند، هيچ راهي براي صدور ويزاي آنان از طريق ويزاي سرمايه گذاري والدين وجود ندارد؟

خير، آنها مي توانند بطور جداگانه و مستقل براي دريافت ويزا اقدام كنند و يا والدين آنها در آينده بعنوان دارنده كارت سبز و بر اساس قوانين مربوطه براي فرزندان مجرد بالاي 21 سال درخواست ويزا نمايند.

در صورت صدور ويزاي سرمايه گذاري و عزيمت سرمايه گذار و خانواده به امريكا، آنان اجازه كار ، استخدام و يا راه اندازي كسب و كار ديگري خواهند داشت؟

بله، هر دارنده مجوز اقامت دائمي (گرین کارت) مجاز به كار كردن، راه اندازي كسب و كار، تحصيل در مراكز آموزشي، خريد مستغلات و ... در تمامی ایالت ها بر اساس قوانين حاکم است.

ديگر هزينه هاي مرتبط با ويزاي سرمايه گذاري به چه ميزان است ؟ اعم از حق الوكاله، كارمزد مراكز منطقه ای وکارمزدهای دولت.

هزینه اداری مراكز منطقه ای متناسب با نوع فعاليت شان متفاوت است. به طور معمول هزینه اداری مراکز منطقه ای 45 تا 50 هزار دلار است. هزینه وکالت هم بستگی به تخصص و تجربه وکیل دارد ولی معمولا بهترین وکلای امور مهاجرت در زمینه ویزای سرمایه گذاری، حق الوکاله ای در حدود 25 تا 30 هزار دلار دریافت می کنند. هزینه اداره مهاجرت برای پرونده گرین کارت اولیه مبلغ 1500 دلار به ازای هر خانواده و هزینه های مربوط به صدور ویزا و گرین کارت مبلغ 569 دلار به ازای هر یک از اعضای خانواده است. به همین دلیل مجموع هزینه های مرتبط از ابتدا تا زمان دریافت کارت سبز اولیه را می توان بین 70 تا 80 هزار دلار برآورد کرد. رقم دقیق تر آن پس از انتخاب مرکز منطقه ای و وکیل مهاجرت قابل تخمین خواهد بود که در قراردادهای فی مابین به طور روشن ذکر می شود.

انتخاب وکیل

انتخاب وکیل یکی از مهم ترین کارهایی است که در مورد پرونده EB-5 باید به آن توجه کنید.

یک وکیل در آمریکا به طور معمول پروانه وکالت خود را پس از پایان تحصیلات دانشگاهی و موفقیت در امتحان کانون وکلا، از ایالت محل فعالیت خود دریافت می کند. در آمریکا بخشی از قوانین ایالتی است و برخی قوانین فدرال است که در همه ایالت ها یکسان است.به طور مثال قوانین رانندگی و یا قوانین مربوط به املاک ایالتی است و این قوانین می تواند در ایالت های مختلف آمریکا تفاوت هایی با هم داشته باشد ولی برخی از قوانین مثل امور مهاجرت قوانین فدرال است و در تمام 50 ایالت آمریکا یکسان است.

وقتی یک نفر از ایالت کالیفرنیا پروانه وکالت دریافت می کند بدین معنی است که هم می تواند در مورد قوانین ایالتی در دادگاه های ایالت کالیفرنیا کار وکالت انجام بدهد و هم می تواند در امور فدرال در دادگاه ها یا سازمانهای دولتی مربوطه، کار وکالت افراد را بر عهده داشته باشد.

پس اولین موضوع این است که مطمئن شوید که شخصی که قرار است کار شما را برای انجام موضوع مهمی مثل مهاجرت از طریق سرمایه گذاری بر عهده بگیرد وکیل است و پروانه معتبر وکالت دارد. این موضوع مثل این است که شما برای انجام امور پزشکی تان با یک پزشک دارای مجوز **** پزشکی کار کنید یا با کسی که پروانه پزشکی ندارد ولی می گوید که در کار پزشکی تبحر دارد.

کار با یک وکیل بدلیل مسئولیت هایی که او در برابر قانون دارد و نظارتی که بر فعالیت او انجام می شود ، ضمانت اجرایی بیشتری دارد.

بررسی این که یک نفر وکیل هست یا خیر هم ساده است. کافی است به وب سایت کانون وکلای ایالت محل فعالیت او مراجعه کنید و اسم او را در قسمت جستجو وارد کنید. مثلا اگر محل فعالیت وکیل مورد نظر شما در ایالت کالیفرنیا است به آدرسhttp://www.calbar.orgمراجعه کنید و نام او را در قسمت جستجو وارد کنید، اطلاعات مفیدی را به دست خواهید آورد. این که وکیل مورد نظر از چه زمانی وکالت می کند، کجا تحصیل کرده است و این که پروانه وکالتش فعال و معتبر است یا خیر و آیا شکایتی بر علیه او مطرح شده و یا سابقه فعالیتی بر خلاف مقررات کانون وکلا داشته است یا خیر.

نکته دوم این است که آیا فقط وکیل بودن کافی است؟ شما هم حتما تایید می کنید که خیر. تخصص در موضوع و تجربه است که وکلا را با هم متفاوت می کند. یک وکیل در امور مهاجرت کار می کند ، وکیل دیگری در زمینه خانواده کار می کند و وکیل دیگری را می بینید که در زمینه امور املاک، پرونده قبول می کند. دلیل آن این است که به دلیل گسترده بودن موضوعات، یک وکیل برای موفقیت، روی بخشی از قوانین تمرکز می کند.

در مورد EB-5 فقط وکیل مهاجرت بودن برای موفقیت کافی نیست. وکلایی که در زمینه EB-5 دارای تخصص و تجربه هستند معمولا عضو سازمان وکلای امور مهاجرت آمریکا American Immigration Lawyers Association که مخفف آن AILA است، هستند و دائما در سمینارها و انجمن های تخصصی EB-5 حضور دارند که در آن جلسات، مدیران و مسولین سازمان های دولتی، مراکز منطقه ای هم حضور می یابند و این وکلا در جریان آخرین اطلاعات و اخبار و روش های موثر در موفقیت پرونده هایشان قرار می گیرند.

پس تا اینجا اولین نکته اطمینان از وکیل بودن شخص و دومین نکته اینکه وکیل دارای تخصص در زمینه EB-5 باشد.

توجه به دو نکته اول برای همه متقاضیان لازم است ولی نکته سوم ویژه متقاضیان ایرانی است و آن اینکه وکیل علاوه بر دانش و تخصص لازم در زمینه EB-5 باید تجربه انجام پرونده های متقاضیان ایرانی را هم داشته باشد. در دیگر مطالب مندرج در وب سایت ماhttp://www.eb5farsi.comدر مورد ویژگی های پرونده های EB-5 متقاضیان ایرانی و حساسیت هایی که در آن هست مطالبی آمده است ولی در اینجا به همین مقدار اشاره کنیم که نداشتن تجربه در زمینه پرونده متقاضیان ایرانی می تواند باعث اشتباهاتی در زمینه تکمیل مدارک مورد نیاز پرونده شود و نتیجه آن را خراب کند.

چهارمین نکته اینکه وکیل بعنوان یک فرد معتمد شما قرار است از روز اول تمام مراحل پرونده را تا گرفتن اقامت دائمی به انجام برساند. در این مراحلباید با شرکتی که شما در آن سرمایه گذاری می کنید دائما مذاکرات ومکاتبات انجام شود و همین طور با ادارات دولتی مثل اداره مهاجرت، وزارت امور خارجه و سفارت مکاتبه شود. در تمام این مراحل لازم است شما بتوانید مرتبا با وکیلتان در تماس باشید. پس باید بتوانید با او راحت صحبت کنید و یک درک و تفاهم متقابل داشته باشید. اگر مثلا شما در ایران زندگی می کنید و وکیلی که انتخاب می کنید فارسی زبان نباشد (حال یک وکیل آمریکایی باشد یا یک وکیل ایرانی – آمریکایی که نمی تواند فارسی صحبت کند) و یا با شرایطایران آشنا نباشد، احتمال اینکه تدارک مدارک و اطلاعات مورد نیاز برای پرونده با کیفیت خوبی انجام نشود بسیار زیاد خواهد بود. به این موضوع باید آشنایی با خصوصیات فرهنگی و آداب و رسوم را هم اضافه کرد که خیلی مهم است.

و پنجمین و آخرین نکته هم هزینه حق الوکاله است. گرفتن هزینه وکالت زیاد حتما نشانه تخصص و تجربه زیاد وکیل نیست. وکلایی هستند که اتفاقا هزینه وکالتشان کمتر از عرف معمول است و مدل بازاریابی آن ها به این صورت است که می خواهند با کم کردن هزینه وکالت تعداد بیشتری پرونده را به دفترشان جذب کنند. اگر صرفا از لحاظ هزینه به این موضوع نگاه کنیم، برای متقاضیان انتخاب این وکیل خوب است ولی نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که وقتی تعداد پرونده های در دست اقدام بیشتر از ظرفیت زمان کاری وکیل باشد نگرانی کاهش کیفیت تکمیل پرونده ها و پی گیری مراحل آن بوجود می آید.

از سوی دیگر وکلای تازه کار و کم تجربه ای هم پیدا می شوند که با تعیین هزینه وکالت بالاتر از عرف معمول و با اعتماد به نفسی که از خود نشان می دهند سعی بر القای این موضوع دارند که کیفیت کار آنان بیشتر از دیگر وکلا است.

در ارتباط با هزینه وکالت باید این موضوعات را مدنظر داشته باشید: هزینه وکالت در اکثر نقاط دنیا بر اساس ساعات کار صرف شده روی موضوع وکالت است و این کار می تواند شامل نوشتن، خواندن، صحبت کردن،سفر کردن و .. باشد. نرخ دستمزد هر ساعت هم بر اساس عرف معمول نوع وکالت، تجربه وکیل و محل انجام وکالت تعیین می شود. در آمریکا و در موضوع امور مهاجرت به طور معمول وکلا بر اساس تجربه شان متوسط تعداد ساعتی برای انجام پرونده در نظر می گیرند و بر اساس آن نرخ ثابت (Flat Fee) برای انجام وکالت اعلام می کنند و موضوع وکالت و خدمتشان را در قبال مبلغ اعلام شده در قراردادشان توضیح می دهند
 
بالا