برگزیده های پرشین تولز

Mojtaba-etemadizade

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
4 ژانویه 2017
نوشته‌ها
12
لایک‌ها
2
سن
38
سوالات متداول ریدینگ آیلتس


مهارت Reading آزمون IELTS چیست؟

ریدینگ آیلتس سعی دارد توانایی درک مطلب متون را در متقاضیان آیلتس بسنجد. تعدادی سوال در مدت زمانی معین بر اساس متونی داده شده از شما پرسیده می شود و پاسخ های آن ها می بایست بر روی برگه ی پاسخ نامه ی ریدینگ آیلتس نوشته شود. سوالات مختلفی نیز پرسیده شده که هر کدام تکنیک خاص خود را دارند. موفقیت در ریدینگ آیلتس یک شبه به دست نمی آید.



مهارت Reading آزمون IELTS چقدر طول کشیده و چند سوال دارد؟

این بخش از آزمون آیلتس از لحظه ی شروع تا لحظه ی جمع آوری برگه ی پاسخ نامه ریدینگ یک ساعت معادل شصت دقیقه زمان برده و مجموع سوالات آن 40 عدد می باشد. این سوالات در سه دسته تقسیم بندی می شوند (13-13-14). انواع سوالات ریدینگ آیلتس را ببینید.



ریدینگ آیلتس چند بخش دارد؟

مهارت خواندن در آیلتس دارای سه/3 بخش می باشد. این سه بخش در ماژول آکادمیک سه متن علمی (three scientific passages) بوده (روی هم رفته چیزی حدود 2150 تا 2750 کلمه) و در ماژول جنرال ترینینگ هر بخش ممکن است یک یا دو تکه متن داشته باشد که دو بخش اول متون عادی بوده (articles, stories, etc. from magazines, newspapers, etc.) ولی بخش سوم همانند ماژول آکادمیک علمی می باشد.

متون ماژول General Training ساده تر می باشد اما برای گرفتن همان نمره، باید تعداد سوالات بیشتری پاسخ داده شود. مثلا برای گرفتن نمره ی 7 در مهارت ریدینگ، متقاضیان آکادمیک 30 پاسخ صحیح اما متقاضیان جنرال 35 پاسخ صحیح باید بدهند.



آیا برای خواندن و پاسخگویی به سوالات ریدینگ آیلتس باید دانش لغوی و یا علمی خاصی داشته باشم؟

به هیچ وجه! آزمون آیلتس می خواهد توانایی شما را در برقراری ارتباط در زبان انگلیسی و همچنین دانش زبانی شما را ارزیابی کند، نه هوش و نه دانش دیگری را. پس علی رغم آنکه متون علمی در ریدینگ آیلتس دیده می شود، آزمون طوری طراحی شده است که شما بدون هیچ پیش زمینه ای بتوانید به سوالات پاسخ بدهید. اگر کلمه ای تخصصی در متون علمی آیلتس آورده شود، توضیح آن درون متن و یا در یک glossary یا لغت نامه در انتهای متن آورده می شود.

البته یکی از راه های موفقیت در آزمون آیلتس، آشنا شدن با موضوعات آن می باشد. اگر شما دانش جهانی خود را در مورد مطالب روز افزایش بدهید، می توانید خیلی بهتر از پس پاسخ گویی به سوالات متون علمی برآیید چرا که آشنایی با مطالب ذهن شما را آرام تر کرده و در ضمن زودتر با متن ارتباط برقرار خواهید کرد. ایده های آیلتس می تواند بسیار کمک کننده باشد.





متن های ریدینگ در مورد چه موضوع هایی هستند؟

بستگی به نوع آیلتس شما دارد. آیلتس جنرال دو متن عمومی و یک آکادمیک دارد. آیلتس آکادمیک سه متن آکادمیک دارد. موضوع های مختلفی برای متن ریدینگ آکادمیک استفاده می شود، از قبیل موضوعات مربوط به علم، فضا، جانوران، گیاهان، اقتصاد، پزشکی. لیست کامل موضوع های آیلتس را اینجا ببینید.





آیا همه ی متقاضیان سر جلسه امتحان ریدینگ آیلتس، به سوالات یکسان پاسخ می دهند؟

متون و سوالات متقاضیان ماژول آکادمیک یکی بوده و همچنین متون و سوالات متقاضیان ماژول جنرال ترینینگ نیز یکی می باشد. اینطور نیست که چند دسته سوال مختلف وجود داشته باشد.



آیا برای جواب های غلط، نمره ی منفی در ریدینگ آیلتس در نظر گرفته می شود؟


خیر! آزمون آیلتس در کل نمره ی منفی ندارد. پس سعی کنید هر طور شده، هیچ سوالی را بدون پاسخ رها نکنید.



آیا همانند لیسنینگ، برای انتقال پاسخ ها به برگه ی پاسخ نامه ریدینگ، به من وقت اضافی می دهند؟

خیر! شما باید در همان یک ساعت وقتی که دارید، تمامی پاسخ ها را هم به برگه ی پاسخ نامه انتقال دهید. توصیه ی اکسیر به شما این است که هر دست سوالی که تمام شد (مثلا 4 سوال چند گزینه ای)، همان موقع پاسخ ها را انتقال دهید چرا که بعدا وقت کم خواهید آورد و یا پاسخ ها را جا به جا وارد خواهید کرد و نتیجتا نمره ی هیچ سوالی را نخواهید گرفت.





در ریدینگ IELTS، کدام را اول بخوانم؟ سوالات را یا متن را؟

استراتژی های متفاوتی در برخورد با مهارت ریدینگ آیلتس وجود دارد. برخی می گویند ابتدا متن را خوانده تا با موضوع آن آشنا شده و سپس به سراغ سوالات بروید. برخی دیگر می گویند هر پاراگراف را که خواندید، سوالاتش را پاسخ داده و سپس به پاراگراف بعدی بروید. و بعضی دیگر نیز می گویند شما باید از سوالات شروع کنید. اکسیر آیلتس هم متد خود را پیشنهاد می دهد.



مطلب استراتژی کلی ریدینگ آیلتس را ببینید.







برای هر قسمت از ریدینگ آیلتس چقدر زمان بگذارم؟

ریدینگ IELTS در هر دو ماژول، سه بخش دارد که قرار است در 60 دقیقه خوانده شده و به سوالاتش پاسخ داده شود. پس طبیعتاً، باید به هر بخش 20 دقیقه اختصاص داده شود. برخی می گویند که ریدینگ آیلتس از ابتدا به انتها سخت تر می شود. این یک افسانه است! احتمالا متقاضی خسته می شود! پس بهتر است به هر سه بخش به اندازه ی یکسان پرداخته شود. زمان passage سوم را فدای دو passage اول نکنید! ممکن است سوالات راحت تری در بخش سوم باشد!





در ریدینگ IELTS، برای جوابگویی به هر سوال چقدر زمان بگذارم؟

شصت دقیقه برای پاسخگویی به 40 سوال به همراه خواندن حدود 2500 کلمه به متقاضیان IELTS داده می شود. این یعنی شما چیزی حدود یک دقیقه و شاید هم کمتر برای جوابگویی به هر سوال فرصت دارید. وقت زیادی روی سوال خاصی نگذارید؛ همیشه می توانید پس از اتمام هر بخش، به آن سوال سخت برگشته و روی پاسخش فکر کنید. شاید کار منطقی نباشد که انتظار داشته باشیم برای هر نوع سوال به صورت یکسان زمان بگذاریم. بعضی از سوال ها به زمان بیشتری احتیاج دارد و برعکس. درکل، 60 دقیقه وقت دارید تا 40 سوال را پاسخ دهید.





آیا می توانم سر جلسه ریدینگ آیلتس از یک دیکشنری استفاده کنم؟

حتی اگر سر جلسه ریدینگ آیلتس، می توانستید از یک دیکشنری استفاده کنید، زمان این اجازه را به شما نمی داد. در ضمن، ممکن است کلمات بسیار زیادی نیاز به چک شدن داشته باشند؛ مگر شما چقدر زمان دارید؟ پس قبل از شرکت در آزمون، باید به اندازه ی کافی دانش و مهارت خود را برای موفقیت در ریدینگ آیلتس تقویت کنید.





آیا میتوانم مهارت ریدینگ خود را برای آیلتس در مدت زمان کمی افزایش دهم؟

بستگی دارد سطح ریدینگ شما به هنگام شروع چه باشد.

مهارت ریدینگ از بخش های مختلفی مثل تکنیک های خواندن، آشنایی با انواع سوالات آیلتس، و از همه مهمتر درک مطلب خوب از متن به دست می آید. از طرفی دیگر، خودِ درک مطلب، نیازمند داشتن دانش زبانی بالا در حیطه ی واژگان و دستور زبان بوده و نیازمند تمرین و ممارست بسیار است. شما باید ساعت های زیادی را برای خواندن مقالات علمی صرف کنید تا بتوانید با ادبیات علمی و آکادمیک آشنا شوید. توانایی درک مطلب مناسب چیزی نیست که شما بخواهید یک ماهه کسب کنید!

اگر مشکل شما دانش عمومی زبان انگلیسی است، مدت زمان بیشتری نیاز دارید تا بتوانید مهارت ریدینگ خود را تقویت کنید؛ چون باید از پایه زبانی خود را بسازید و این صرفا مربوط به Reading نمی باشد. ولی اگر مشکل شما تکنیک و آشنایی با سوالات آیلتس است، می توانید در مدت نسبتا کوتاهی آن را کسب کرده و با تمرینات اصولی به وهله ی تسلط برسید.





آیا حفظ کردن لغات برای موفقیت در ریدینگ IELTS مفید است؟

مقوله ی حفظ کردن در کل کاری اشتباه است اما یادگیری قطعا مفید است! شیوه ای که شما لغت یاد میگیرید اما مهم تر است. اشتباه رایجی که متقاضیان آیلتس انجام می دهند، نوشتن لیست لغاتی است که نمی دانند و این کار منجر می شود به خودکشی در دانش لغات انگلیسی! به خصوصی نوشتن معانی فارسی!

پس، روش درست یادگیری لغات را بکار بگیرید اما این را نیز در نظر داشته باشید که هر چقدر هم گستره ی دانش لغوی شما در زبان انگلیسی وسیع باشد، همچنان تعدادی لغت برای شما نا آشنا خواهد بود. نتیجتا، شما همچنین باید یاد بگیرید با کلماتی که نمی دانید چطور دست و پنجه نرم کنید.





آیا امکان دارد کسی که به تکنیک ها و استراتژی های ریدینگ مسلط نیست نمره خوبی بگیرد؟

احتمالش بسیار کم است. همانطور که اشاره شد، گرفتن نمره ی خوب در ریدینگ نیازمند دانستن همه ی بخش های ریدینگ است و بخش تکنیک ها و آشنایی با سوالات آیلتس، بسیار حائز اهمیت است.





لغات زیادی در ریدینگ هست که من نمی دانم؛ باید چه کار کنم؟

تعداد معدودی از افراد هستند که می توانند تعداد زیادی از لغاتی را که در متن ریدینگ می آید بلد باشند. شما فقط باید از تکنیک های مختلفی استفاده کنید (مثل حدس زدن منطقی) تا قادر باشید بدون اینکه معنی تمامی لغات را بلد باشید، سوالات را پاسخ دهید.

توجه کنید! راه حل این نیست که شما بنشینید و هزاران لغت را به حافظه بسپارید! این کاری است که بسیاری از زبان آموزان اکسیر، علی رغم آنکه ما نهی کرده ایم، انجام داده اند و پس از مدتی طولانی، دست از پا دراز تر برگشته اند! مسیر دیگری را باید بر گزینید! درضمن،

این به این معنا نیست که با ندانستن لغت، می توان در ریدینگ آیلتس موفق شد! خیر! شما ترکیبی از استراتژی ها و دانش زبانی را احتیاج دارید. منتها در انتخاب لغات و ساختارهای گرامری، باید تحت نظر یک ناظر قرار بگیرید تا به بیراهه نرفته و زمان را تلف نکنید.





برای گرفتن یک نمره ی عالی در Reading آیلتس، چقدر باید لغت بلد باشم؟


هر چه بیشتر بهتر! اما باید لغات را یاد گرفته باشید، نه اینکه حفظ کرده باشید! تعداد لغات مشخصی برای گرفتن نمره خوب وجود ندارد! باید تا می توانید مقاله و متون مختلف بخوانید و در موضوعات رایج IELTS تعدادی لغت بدانید. پیشنهاد می شود سعی کنید حداقل تمامی لغات تا سطح upper-intermediate را دانسته و همچنین 3000 لغت آکادمیک انگلیسی را نیز بلد باشید. همچنین، پیشوند، پسوند و ریشه شناسی خود را نیز تقویت کرده و سپس به سراغ لغات سطح advanced بروید.





چه کتاب هایی برای تقویت مهارت ریدینگ IELTS مناسب است؟

در بخش معرفی کتب آیلتس، کتابهای مختلفی برای تقویت مهارت ریدینگ آیلتس معرفی شده است. ولی در کنار کتاب های آموزشی، خواندن مطالب علمی، خواندن کتاب داستان و مطالب مختلف بسیار حیاتی است. البته بهترین کار، نوشیدن اکسیر ریدینگ آیلتسمی باشد.





در ریدینگ آیلتس چه نوع سوالاتی داده می شود؟

سوال های مختلفی در ریدینگ آیلتس به شما داده می شود. برای مشاهده دقیق تر، انواع سوالات ریدینگ آیلتس را ببینید.





آیا باید در Reading آیلتس از مداد استفاده کنم یا خودکار؟


استفاده از مداد در مهارت های لیسنینگ و ریدینگ IELTS الزامی می باشد. پس مداد، تراش و پاک کن به همراه داشته باشید. در ضمن، مداد اضافی نیز به همراه داشته باشید چرا که ممکن است در IELTS Center شما این وسایل به فروش نرسند.





آیا در پاسخ نامه رعایت کردن قوانین حروف بزرگ و کوچک و املای صحیح کلمات حایز اهمیت است؟

بله. حتما به املای لغات و کوچک یا بزرگ بودن لغات دقت کنید. مثلا اسم های خاص را با حروف بزرگ باید نوشت. در غیر این صورت نمره ی آن سوال را از دست خواهید داد.

البته برای اجتناب از این قضیه، شما می توانید تمامی پاسخ های خود را با حروف بزرگ بنویسید؛ برای مثال France را FRANCE بنویسید. اما این کار اکیدا از طرف اکسیر نهی می گردد.





آیا می شود روی دفترچه ی سوالات ریدینگ IELTS چیزی نوشت و علامت زد؟

بله! اما اگر شما نگران این هستید که نوشته های شما روی برگه یا دفترچه ی سوال روی نمره ی شما تاثیر می گذارد، باید بدانید که آنچه تصحیح می شود برگه ی پاسخ نامه ی ریدینگ شما بوده و کسی به جز شما دفترچه ی Reading شما را نخواهد دید.





آیا می توانم در Reading آیلتس پاسخ ها را تماما با حروف بزرگ یا Capital بنویسم؟


بله! شما می توانید تمام پاسخ خود را به صورت Capital یا Upper Case بنویسید و این در مواقعی که در مورد capitalization شک دارید می تواند کمک کننده باشد. صحت این مطلب را در این لینک ببینید. البته اکسیر آیلتس این کار را نهی می کند.





آیا می توانم به جای کلمات True/False/NotGiven از حروف T/F/NG استفاده کنم؟


احتیاط واجب است که این کار را نکنید چرا که در صورت سوال نوشته شده است:

WRITE:



TRUE if the statement is true according to the passage

FALSE if the statement is false according to the passage

NOT GIVEN if the information is not given in the passage



دقت کنید که ننوشتهاست:


WRITE:

T for TRUE if the statement is true according to the passage

F for FALSE if the statement is false according to the passage

NG for NOT GIVEN if the information is not given in the passage





این مطلب در مورد سوالات Yes/No/NoInformation نیز صادق است.





آیا پاسخ سوالات در ریدینگ آیلتس به ترتیب اطلاعات درون متن می باشد؟

بستگی به نوع سوالش دارد. مطلب انواع سوالات ریدینگ آیلتس را ببینید.





چطور می توانم ریدینگ آیلتس خود را تقویت کنم؟

اکسیر ریدینگ آیلتس را سر بکشید!

اکسیر آیلتس یک برنامه ی جامع است که به شما کمک می کند زبان انگلیسی عمومی خود را تقویت کرده و همچنین خود را برای چهار مهارت آزمون آیلتس آماده کنید. شما می توانید به صورت آنلاین یا حضوری به تقویت مهارت ریدینگ خود بپردازید. کلاس IELTS در اکسیر را ببینید.





منبع: http://www.ielts-elixir.com/ielts-reading-faqs.html
 
بالا