برگزیده های پرشین تولز

سوال در مورد راه اندازی فست فود

Scarlett

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
4 جولای 2006
نوشته‌ها
12
لایک‌ها
0
سن
38
محل سکونت
Tehran
با سلام خدمت دوستان عزیز

می خواستم از دوستانی که در مورد فست فود و کافی شاپ تجربه یا پیشنهادی دارند خواهش کنم راهنمایی کنند، این که برای شروع چقدر سرمایه می خواد، در تهران بهترین جا کجاست، چه کارایی میشه برای موفق شدن تو این کار کرد و هر چی که به نظرتون میرسه خوشحال میشم بدونم. منتظر نظرات ارزشمندتون هستم.
 

athar

Registered User
تاریخ عضویت
14 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
968
لایک‌ها
8
محل سکونت
In the waves
به نظر من فست فود و پیتزا فروشی در تهران اشباه شده! کافی شاپ باز خیلی بهتره. جاهایی مثل میدون ولیعصر کافی شاپ نداره و اگه شخصی بتونه یه مغازه اونجا بگیره میتونه درآمد خوبی داشته باشه.
مزیت کافی شاپ قیمت بالای سرویسها هست. یعنی مثلا یک فنجان چای که شاید برای صاحب کافی شاپ 30 تومان هزینه داشته به قیمت 400 تومان فروخته میشه. کافی شاپ اگه کنترل بشه میتونه یه پاتوق همیشگی واسه افراد باشه. فکر کنم یک سال پیش توی تاپیک مشابهی در مورد کافی شاپ یه چیزایی گفته بودم. اگه در ظاهر کافی شاپ دقت بشه تاثیر بسیار بالایی در فروش داره. مثلا گارسون ها اگه یه پاپیون و یک جلیقه ی قرمز به لباسشون اضافه کنن مشتریها از سفارش دادن لذت میبرن. یا موزیک ملایم و البته غمناک باعث میشه که زمانی که من دلم میگیره بیام کافی شاپ و یه چای بخورم. یا برای اینکه حرفهام روی نامزدم تاثیر بذاره بیام توی اون کافی شاپ و باهاش حرف بزنم. نور کمرنگ و فضای تقریبا تاریک توی جو خیلی تاثیر میذاره. رنگ قهوه ای دیوارها هم فضا رو دقیقا اونطور میکنه که مشتریان دوست دارن. نکات ریزی مثل عکسهای روی دیوار, شمعهای روی میز و .... اگه از کافی شاپ ها یا بارهای خارجی الگوبرداری و رعایت بشن باعث میشن یه کافی شاپ عالی و شدیدا جذاب داشته باشید.
قسمت عمده ی سرمایه ی اولیه مربوط به اجاره ی مکان و سپس هزینه ی دکوراسیون میشه. بدون نیاز به شرکتهای طراحی دکوراسیون هم میشه یک فضای عالی مناسب کافی شاپ ایجاد کرد. فقط باید خلاقیت داشت و کمی هم الگوبرداری! در مورد خرید وسائل سرویس هم باید دقت کرد و سعی کرد بهترینها رو از نظر ظاهر خریداری کرد. مثلا زمانی که من یک لیوان آب آلبالو سفارش میدم دوست دارم اونو توی یک لیوان خیلی زیبا و شفاف بنوشم و بیشتر از نوشیدنی, از خود لیوان لذت ببرم.
موزیک زنده برای شروع کار به صرفه نیست. فکر کنم از نظر قانونی هم مشکلاتی داره. اما برای پلی بک, آهنگهای پیانوی ملایم بسیار مناسب هستن. سعی نکنید چه با موزیک و چه با دکوراسیون و نور, فضا رو عاشقانه و شاعرانه کنید. یک فضای عاشقانه و پر از امید و عشق چیزیه که افراد به دنبالش هستن. اما از لحاظ روانشناسی ایمان دارم که یک موزیک ملایم اما غمگین بسیار جذابتر از یک موزیک عاشقانه هست. منظورم دقیقا بین تفاوت گام ماژور و مینور هست. بهتره آهنگ مینور و غمگین باشه, تا ماژور و عاشقانه. به عنوان نمونه, اهنگ Love Story عاشقانه اما غمناک هست و هیچگونه امیدی توش دیده نمیشه. این آهنگها باعث میشن مشتری به کافی شاپ اعتیاد پیدا کنه و زمانی که میاد و روی صندلی میشینه مدتها به فکر فرو بره. اصلا زمانی که میخواد فکر کنه بیاد به کافی شاپ شما!
درست کردن یک قسمت کوچک به عنوان بار هم ایده ی بسیار خوبیه. اصلا دادن فضای بار به کافی شاپ بسیار جذابه! اما خب, کنترل یک بار خیلی سخت تره. چون بار یک پاتوق خیابانی هست و افراد مربوطه هم معمولا از طبقه ی جوان و تا حدی غیر تمیز جامعه.
خلاصه اینکه در راه اندازی یک کافی شاپ بینهایت نکات کوچک و ریز هست که تاثیر فراوانی در موفقیت کافی شاپ شما داره.
 

athar

Registered User
تاریخ عضویت
14 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
968
لایک‌ها
8
محل سکونت
In the waves
bebop-bar-livemusic.jpg

یک فضای عالی. به نور پردازی و قابهای روی دیوار و کلا دکوراسیون دقت کنید. رنگ قهوه ای بهترین رنگ برای یک کافی شاپ هست. جادوی چوب هم به همین دلیله. اگه بتونید تا حد امکان از ابزاری که بدنه ی چوبی دارن و یا حتی از لایه های چوب برای دیوار استفاده کنید فضا عالی میشه.
 
بالا