برگزیده های پرشین تولز

سوال: راهنمایی مکانهای دیدنی،هتل،غذا و سوغات شهر شیراز؟

helijoop

Registered User
تاریخ عضویت
21 نوامبر 2005
نوشته‌ها
1,764
لایک‌ها
969
محل سکونت
IRAN,Tehran
سلام
از دوستان و عزیزان ساکن شهر شیراز و باتجربه های سفرگردشگری که به این شهر سفر داشتند چند سوال دارم:

1-کدام هتل شیراز کیفیت و موقعیت بهتری از لحاظ آرامش محیط و داشتن محیط زیبا دارد؟
(هتل به سبک سنتی قدیمی اگر مقدور هست معرفی بفرمایید همانند هتلهای سبک سنتی-قدیمی یزد)

هتل هما، هتل چمران، هتل بزرگ، هتل پارک سعدی

2- بجز موارد زیر کدام مکانهای دیدنی می بایست حتما در سفر به شهر شیراز بازدید کرد:
تخت جمشید، نقش رستم، نقش رجب، باغ ارم، نارنجستان قوام، منزل زینت الملک، آرامگاه حافظ(حافظیه)، آرامگاه سعدی

3- کدام رستوران یا محل برای صرف ناهار یا شام برای غذای ایرانی اصیل پیشنهاد میکنید؟

4- سوغات شیراز چه چیزی پیشنهاد میکنید؟ کدام محلها برای تهیه سوغات شیراز پیشنهاد میکنید؟ مورد خاص آیا هست؟

5- پیشنهاد آخر؟
 

Mohsen-frd

Registered User
تاریخ عضویت
29 سپتامبر 2014
نوشته‌ها
126
لایک‌ها
47
محل سکونت
IRAN
اگه قصد داری بیای شیراز اگه تابستون میای تیر و شهریور خوبه مهر و ابان هم هوا عالیه اگه کاری نداری
بهترین هتلهاشم هتل چمران هست که در بلوار چمرانه و بقیه در حد همن همچنین یه هتل هم داره تکمیل میشه که در خیابان رودکی هست و خیلیییییییییییییییی بزرگه همچی که سرت درد میگیره از بلندیش اگه این هتل تکمیل شد چون وسط شهره به همه جای شهر دسترسی داری....شاه چراغ هم بهترین جا برای زیارت تفریح موزه خرید و تازه داره کل مجموعش بازسازی میشه و خیلی بزرگتر از قبل شده به جرات میشه گفت که به اندازه امام رضا داره میشه...رستوران هفت خوان ...رستوران سفیر با موسیقی زنده...رستوران مروارید...هم بهتریناشن به علاوه فست فود 110و اگه اهل فالود و بستنی هستی باید بری ارگ کریمخان زند یا ((پشت زندان کریمخان))) هم تفریح کنی هم معنی فالوده شیرازی رو بفهمی .و تا بازار اصلی هم راهی نیست ماشینتو میزاری تو پارکینگ طالقانی و همچنین اگه تکمیل بود نترس چون زیاد اونجا پارکینگ خوب هست خلاصه ماشینو میزاری و میری تو بازارش همون بازار وکیل... سوغاتیش هم همه چی گیرت میاد و در مورد سوغاتی باید بگم شیراز از همه جای استان فارس سوغاتیش تو این بازار هست از نان فسایی شهرستان فسا که فوق العاده خوشمزه هست میخری حتما..... با مسقطی لار ستان و آویشن شیرازی و سوغات خود شیراز هم یوخه هست داداش اینم از شیراز اگه سوالی داشتی بگو کاکو;)
 

helijoop

Registered User
تاریخ عضویت
21 نوامبر 2005
نوشته‌ها
1,764
لایک‌ها
969
محل سکونت
IRAN,Tehran
خیلی ممنون، واقعا لطف کردی دقیقا بدنبال همچین اطلاعاتی بودم از اهل شیراز یا فردی که شیراز خیلی خوب میشناخت. تکلیف هتل مشخص شد، رستورانها هم برای چند روز سفر شتکلیفش مشخص شد. دو تا سوال دیگه :
1- در لیست بالا که جاهای دیدنی ذکر شده (درواقع آزانسهای مسافرتی این لیست در پکیج تورشون قرار میدهند) آیا مورد دیگری که حتما می بایست درسفر رفت و دید هست که از قیم افتاده باشه؟
2- در مورد سوغاتی کمی بیشتر نام میبرید (چه خوراکی چه صنایع دستی ) و اگر حوصله اجازه داد تا جایی که مقدور هست بگید کدام سوغاتی از کجای شیراز تهیه بشه که مرغوبترین باشه (البته این مورد بیشتر در زمینه سوغاتی خوراکی منظورم هست) .

تشکر و سپاس
 

Mohsen-frd

Registered User
تاریخ عضویت
29 سپتامبر 2014
نوشته‌ها
126
لایک‌ها
47
محل سکونت
IRAN
خواهش میکنم دوست عزیز
اگه شما با آژانس مسافرتی سفر میری فکر کنم اینها بیشتر به سعدی حافظ و تخت جمشید اهمیت بیشتر میدن ولی اگه خود شما میخای با خانواده و یا تکی بیای شیراز از مجتمع خلیج فارس دیدن کن که بزرگترین مجتمع تفریحی و تجاری در خاورمیانه هست که نزدیک به شهرک صدرا هست که نمایشگاه هم خیلی وقتا اونجا پابرجا هست و اگه قصد تفریح طبیعت رو داری حتما حتمااااااااااااااا بهشت گمشده یادت نره من بهت اطمینان میدم که خوشت میاد البته یک ساعت ونیمی فاصله داره تا شیراز و همچنین میتونی به تنگ تیزاب و چله گاه شهر سپیدان هم یه سر بزنی که اونم تا شیراز یک ساعت ونیم فاصله داره که البته اینا همش بستگی به خودت داره که فرصتشو داشته باشی بری...همچنین در مود هتل هم بهتون اینو بگم همه هتلها تقریبا خوبن ولی جای قرار گرفتنوشون مهم هست به عنوان مثال اگه میری هتل چمران چون نزدیک به باغای قصردشت هست هواش عالیه هم بیرون اومدی میتونی پیاده روی کنی و داخل هتل ورزش کنی و کافی شاپ بری و تخفیف هم خوب میده و اگه بری هتل الیزه اونجا قیمتش بالا هست ولی در معالی اباده هست اونجا باشی بیشتر نزدیک به پاساژ آفتاب و ستاره فارس و زیتون نزدیکی و اگه قصد خرید داری مخصوصا لباس برو به ستاره فارس بعضی وقتا قیمتاش offمیخوره و از قیمت هیجان زده میشی..ولی من بهت پیشنهاد میکنم به هتل چمران بری یا به هتل پارسان شیراز که درست در وسط شهر هست یعنی به همه چی نزدیک هستی..(((((((بعد اماکن دیدنی ))))))دروازه قرآن ..حمام وکیل...بازار مسگرها...کلیسای ارامنه...بازار وکیل...باباکوهی...و....در مورد سوغاتی که بهت گفتم شیراز بیشتر از اطراف استان واسش معروفه ولی در کل اگه میخای بدونی یا اینکه میخای بخری واسه سوغات ببری هر چیزی بهت گفتن نخر شما باید یوخه شیراز رو بخری بعد شیراز به ابلیمو و آبغوره و آویشن معروفه ولی مسقطی لار...نان فسایی...فالوده ...کلوچه و مسقطی ..رب انار..و شربت به لیمو خیلی خوشمزه هست..و همچنین.بهار نارنج برای ریختن داخل چایی استفاده میشه و همچنین عرقش هم هست...که همشون رو میتونی پشت ارگ گریمخان یا پشت زندان هم بهش میگن بخری..که اتفاقا نزدیک به هتل پارسیان هست..آدرس دیگه هم میخای سه راه احمدی..هم میتونی بخری و اگه اونجا هم خوشت نیومد برو داخل بازار وکیل همه اینا رو که بهت گفتم هست با قیمت و کیفیت خوب و عالی....صنایع دستی هم بازار مسگرها برو میبینی که بیشتر مربوط به عشایره مانند قالی .گلیم..جاجیم...و کم وبیش معرق و نقره کوبی هم هست..و اگه شاه چراغ هم اومدی به موزه هم یه سر بزن بدک نیست..
عزیز این آدرسا رو طوری بهت دادم که همشون تا هتلی که بهت گفتم با پای پیاده میتونی بری و لذت ببری و هر روز یکیشو بری و مسافرت خوبی رو تجربه میکنی
خوش باشی و خوش بگذره
 

helijoop

Registered User
تاریخ عضویت
21 نوامبر 2005
نوشته‌ها
1,764
لایک‌ها
969
محل سکونت
IRAN,Tehran
یک دنیا تشکر، اینقدر ذوق کردم تا حالا اینقدر مطلب سیاحتی در مورد شیراز بصورت تجربی نخوانده بودم و نشنیده بودم .
ایشالا همراه خانواده شیراز آمدیم تصاویر سفر در همینجا قرار میدم .

تشکر تشکر
 

rachena

Registered User
تاریخ عضویت
17 اکتبر 2011
نوشته‌ها
198
لایک‌ها
13

دیدنی های شیراز
فاصله ی شیراز تا تهران حدود هزار کیلومتر و تا اصفهان حدود ۵۴۰ کیلومتر است. برای رفتن به شیراز باید از تهران تا اصفهان بیایید. از آنجا هم وارد جاده دوبانده ای می شوید که تا آباده می آید. از آباده یکی از راه صفاشهر، پاسارگاد، سعادت شهر و مرودشت و دیگری از سورمق، اقلید، دشت آسپاس، دشت کام فیروز و مرودشت می توانید تا شیراز بیایید. شیراز دیدنی های بسیاری دارد برخی از این دیدنی ها بسیار معروف اند که در ادامه ی مطلب به آن ها اشاره می کنیم.



دروازه قرآن

ورودی شهر شیراز از شمال دروازه قرآن است. آرامگاه خواجوی کرمانی در همسایگی آن قرار دارد. دروازه قرآن در شب ها به نورپردازی بسیار زیبا جذابتر هم می شود.



حافظیه

پر طرفدارترین محل تاریخی شیراز است که آرامگاه حافظ با بنای یادبود زیبایش در آن قرار دارد . این بنا در سال ۱۳۱۵ و با الهام از معماری دوره ی زندیه ساخته شده است. اطراف مقبره ی حافظ باغ باصفایی قرار دارد که می توانید در آن قدم بزنید.



سعدیه دیدنیهای شیراز

یکی از نقاط پر بازدید شیراز سعدیه و باغ دلگشایش است. در سعدیه یک حوض آبی پر از ماهی دارد که یکی از نقاط محبوب آن است.



شاه چراغ

بارگاه احمدبن موسی (ع) برادر امام رضا(ع) است که برای زیارت آن می بایست به خیابان احمدیه شیراز بروید. معماری این امامزاده مربوط به دوره ی دیلیمان است و دیدن موزه ی امامزاده هم خالی از لطف نیست.

 
بالا