برگزیده های پرشین تولز

سیستم اطلاعات ویزا

abines

Registered User
تاریخ عضویت
13 می 2017
نوشته‌ها
71
لایک‌ها
0
سن
38
فناوری می تواند نقش مهمی در بهبود و تقویت مرزهای خارجی ایفا کند. طی سال های گذشته اتحادیه اروپا سیستم های اطلاعاتی گشترده ای را برای جمع آوری و به اشتراک گذاشتن اطلاعات مرتبط با مدیریت مرز خارجی طراحی کرده است.

سیستم اطلاعات ویزا (VIS) چیست؟
VIS چیست؟
سیستم اطلاعات ویزا (VIS) به کشورهای شینگن اجازه می دهد تا اطلاعات ویزا را مبادله کند. این سیستم شامل یک سیستم مرکزی فناوری اطلاعات و یک زیر ساخت ارتباطی است که این سیستم مرکزی را به سیستم های ملی وصل می کند. VIS متصل به سفارت های کشورهای غیر اتحادیه اروپا و تمام نقاط مرزی خارجی در کشورهای شینگن است. این سیستم از اثر انگشت برای اهداف و شناسایی افراد استفاده می کند و همچنین در مورد ویزای ایتالیا، ویزای سوئیس، ویزای هلند، ویزای فرانسه، ویزای اتریش و ویزای بلژیک صدق میکند.

هدف VIS چیست؟
سیستم اطلاعات ویزا
- تسهیل چک و صدور ویزا:
VIS ممکن است مرزبانان را تایید کند شخصی که ویزا را ارائه میدهد صاحب قانونی و شناسایی اشخاص موجود در سرزمین شینگن با اسناد بدون مدارک و یا مدارک جعلی است. با استفاده از داده های بیومتریک برای تایید هویت یک ویزا دارنده اجازه می دهد تا چک های سریعتر و دقیقتر انجام شود. این سیستم همچنین پروسه صدور ویزا را مخصوصا برای مسافرانی که برای گرفتن ویزا زیاد اقدام کرده اند تسهیل می کند.

- مبارزه با سوء استفاده:
در حالی که اکثریت قاطع ویزا قوانین را پیروی می کنند، سوء استفاده نیز می تواند انجام شود. به عنوان مثال VIS به مبارزه و جلوگیری از رفتارهای جعلی مانند خرید ویزا کمک می کند.

- حفاظت از مسافرین:
فناوری بیومتریک، تشخیص مسافران با استفاده از اسناد مسافرتی دیگر را قادر می سازد و مسافران را از دزدیدن هویت محافظت می کند.

visa information system
- کمک به درخواست های پناهندگی:
VIS تعیین می کند که کدام کشور عضو اتحادیه اروپا مسئولیت رسیدگی به پرونده های پناهندگی را رسیدگی می کند و به درخواست ها رسیدگی می کند.

- افزایش امنیت:
VIS کمک می کند تا در پیشگیری، شناسایی و تحقیق در مورد جرائم تروریستی و بقیه جرایم جنایی جدی.

VIS چطور عمل می کند؟
10 اثر انگشت و یک عکس دیجیتال از افراد برای درخواست ویزا می خواهند. این اطلاعات در پایگاه های مرکزی ثبت میشود. اثر انگشت از افراد زیر 12 سال و کسانی که توانایی جسمی ندارند گرفته نمی شود.

کدام کشورها از VIS پیروی می کنند؟
کل کشورهای شینگن از VIS پیروی می کنند.
 
بالا