برگزیده های پرشین تولز

سیستم سازی کسب و کار

arshiad

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
27 اکتبر 2006
نوشته‌ها
1
لایک‌ها
1
محل سکونت
تهران
سیستم سازی کسب و کار چیست؟
من می دانم افراد زیادی در حال آموزش سیستم سازی کسب و کار هستند. اما واقعیت این است که اغلب در حال آموزش چیزی شبیه تفویض اختیار هستند. ولی باید بدانیم که سیستم سازی کسب و کار ، کاری فراتر از تفویض اختیار است. سیستم سازی کسب و کار به دنبال انجام کارها به سادگی و با کمترین اشتباه و خودکار سازی فعالیت هاست به طوری که بالاترین بهره وری را داشته باشد.

سازمانهای کوچک اغلب بدون سیستم کار می کنند لذا سازمان و کسب و کارشان به اندازه مدیریت و مالک آنها بیشتر رشد نمی کنند. سازمانهای بزرگ هم سیستم مدیریتی دارند ولی اغلب سیستم ها ناکارآمد تعریف شده اند و بیشتر مواقع هم به دلیل ناکارآمدی و کاغذبازی های فراوان توسط کارمندان نادیده گرفته می شوند.

باید بدانید که با سیستم سازی کسب و کار و فعالیتهای تیم خود، می توانید فرآیندهای کار را بیابید و با دقت بالا بررسی و آنطور که مدنظر شماست بهبود و به اجرا بگذارید. شما با ایجاد هر گام از سیستم خواهید فهمید که فرایندهای هسته ای چگونه کار می کنند. چگونه ساختاری دارند و چطور بر فرآیندهای دیگر تاثیر می گذارند و تاثیر می پذیرند. همچنین به سادگی فرآیندهای بدون ارزش افزوده را کشف و حذف می کنید.

از طرفی با تکنیک هایی که ما در کارگاه سیستم سازی کسب و کار به شما آموزش می دهیم، آنها را تبدیل به عادت های سازمانی می کنید. من بارها در کلاسهای خود در مورد قدرت عادت های انسانی صحبت کرده ام. در این کارگاه ارتباط بین عادتهای انسانی و سازمانی را یاد خواهید گرفت و متوجه قدرت عادتهای سازمانی خواهید شد، قدرتی که سازمان را اداره می کند.

شگفت انگیز است که شما وقتی غرق سیستم سازی کسب و کار می شوید به نکات بسیار جالبی بر می خورید که پیوسته خلاقیت شما را بر می انگیزانند.
در واقع وقتی تمام اجزای کسب و کار به درستی کنار یکدیگر قرار می گیرند و هر کدام کارشان را به بهترین نحو ممکن انجام می دهند کل کسب و کار همانند سیستمی کاملا منسجم که به زیبایی طراحی شده است کار می کند. به سیستم این جهان خوب دقت کنید و ببینید به چه زیبایی همه چیز در حال کار است.
برخی از منافع سیستم سازی کسب و کار:
  1. سرعت رشد کسب و کار شما به شدت افزایش می یابد.
  2. وابستگی به افراد کلیدی از بین خواهد رفت چرا که سیستم کار می کند نه افراد.
  3. تنش بین کارکنان از بین خواهد رفت چون همه چیز بر اساس سیستم پیش می رود نه نظر شخصی افراد.
  4. بهره وری و سرعت فعالیتها افزایش خواهد یافت چون موانع برداشته می شوند.
  5. فعالیتهای کلیدی با کیفیت بالایی به انجام خواهند رسید.
  6. کارمندان رشد خواهند کرد.
  7. محیط کار برای کارمندان لذتبخش خواهد شد.
منبع گروه آموزشی ارشیا دکامی
 

behrooz0_o

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
11 نوامبر 2007
نوشته‌ها
14
لایک‌ها
1
سلام،
پیشنهاد می کنم مجموعه فیلم های آموزش رایگان سیستم سازی کسب و کار از دن لاک رو هم مشاهده کنید.

سیستم سازی فرآیندی بسیار مهم و گاهی دشوار است که در نهایت موجب می شود کسب و کار شما فارغ از حضور شما به کار خود ادامه دهد و افت بازده نداشته باشد. برای سیستم سازی موفق باید از تعریف و هدف گذاری کسب و کار شروع کنید و بدانید از چه مسیری می خواهید به چه مقصدی در کسب و کارتان برسید.

پس از این که تمام ابزار ها و مواد اولیه را شناختید و توانایی های لازم را کسب کردید، آیا می توانید روزی 500 مجسمه بسازید؟ خیر. پس یاد می گیرید که چطور یک تیم را اداره کنید، تجربه های خود را و نحوه کار را با تمام جزییات می نویسید، تیمی از افراد کارآمد تشکیل می دهید، آنها را با استفاده از راهنمایی که نوشته اید آموزش می دهید، و کار را به آنها می سپارید.

به این کار سیستم سازی می گویند. وقتی موفقیت های مورد نظر را کسب می کنید، روش رسیدن به آن را با تمام جزییات می نویسید تا بتوانید آن را بهبود داده و بارها تکرار کنید. در نتیجه، علاوه بر وظایف و فرآیندهای کاملا مشخص، نتیجه هایی قابل پیش بینی نیز خواهید داشت.

http://parsvt.com/step-by-step-guide-to-systematizing-business/
 
بالا