برگزیده های پرشین تولز

شارژر قوی باطری برای موتور سیکلت- نیاز فوری

OmidReza

Registered User
تاریخ عضویت
19 نوامبر 2004
نوشته‌ها
103
لایک‌ها
5
محل سکونت
Qazvin
سلام به همه الکترونیکیهای عزیز
بعد از چند آزمایش و تست و با استفاده از مولتیمتر دیجیتال متوجه شدم که بوبین تولید برق باطری موتور جریان و ولتاژ بسیار خوبی تولید میکنه صفر تا 115 ولت 3 آمپر
ولی شارژر اون از این جریان استفاده خوبی نمیکنه و در خروجی حدود 0.75 آمپر جریان داره که البته برای شارژ باطری خوبه ولی اگر چراغ جلو مستقیم به باطری وصل بشه باطری زود خالی میشه حتی اگر موتور روشن و در حال حرکت باشه.
ولتاژ تولیدی بوبین بین 0-115 ولت متغیره که این مسئله باعث حیرت من شد و البته با آزمایش اینو فهمیدم

من میخوام یه شارژر قوی حدود حد اقل 3 آمپر براش بسازم که باطری و وسائل دیگه رو به خروجی شارژر وصل کنم چون خروجی اون ثابته ولی به علت ولتاژ ورودی بالا به مشکل بر خورد میکنم.
البته یه مدار خیلی عالی قبلا درست کرده بودم که ولتاژ تولیدی موتور بعد از یکسو شدن و تثبیت با 2N3055 و یه7815 به راحتی خروجی 14.3 ولت با آمپراژ بالا میداد ولی بعد از استفاده اون مدار در موتور به علت ولتاژ ورودی بالا مدار از بین رفت.
شارژر های آماده داخل بازار هم یا جریان خوبی ندارند و یا اصلا شارژر نیستند بلکه رکتیفایر هستند.
جالبه بدونید وقتی شارژر فابریک موتور رو بطور استاندارد به موتور وصل میکنم ولتاژ خروجی 15 ولت ثابت میشه و ولتاژ ورودی هم از 20 ولت بالا نمیره. اما با آمپر متر تست کردم وقتی که گاز زیادی به موتور بدیم جریانی حدود 3 آمپر بین شارژر و بوبین موتور عبور میکنه بدون اینکه در خروجی مصرفی باشه.
فکر کنم داخل اون شارژر که البته با یه چسب محکم پر شده از یه ترایاک استفاده شده که به صورت موازی مانع افزایش ولتاژ میشه.

از دوستان عزیز میخوام اگه میتونن راهنمائی کنن
 

hansolduron

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 می 2006
نوشته‌ها
167
لایک‌ها
0
محل سکونت
Tehran
سیستم تولید ولتاژ توسط دینام های خودرو متفاوت از یک ژنراتور(اونی که ما تصور ازش داریم) می باشد.بر اساس میزان مصرف در خروجی مدار Integrate شده ای در داخل یا خارج دینام با ارائه میزان جریان لازم به هسته داخل چرخش دینام باعث ایجاد میزان الکتریسته لازم در سیم پیچ های دور دینام می شود. این مدار اغلب طوری کار می کند که ولتاژ خروجی را همیشه در 13.8 ولت نگه دارد . البتهدر حالت بدون بار امکان دارد که این ولتاژ تا 14.3 هم بالا برود.

فرشید
 

OmidReza

Registered User
تاریخ عضویت
19 نوامبر 2004
نوشته‌ها
103
لایک‌ها
5
محل سکونت
Qazvin
فرشید جان دستت درد نکنه بخاطر اطلاعات خوبی که دادی.
اما راستش وقتی مولتی متر دیجیتال رو در حالت AC و ولتاژ بالا قرار دادم و اونو مستقیم به خروجی سیم پیچ وصل کردم ولتاژ حتی تا حدود 120 ولت بالا میره وقتی گاز زیاد میدادم.
گفتم شاید یکسو نشده اینطور هست و یه پل دیود رو بین اهم متر و سیم پیچ قرار دادم و ولتمتر رو هم در حالت DC قرار دادم ولی بازم ولتاژ بسیار بالا بود.
با این وضع چی کار کنم ؟ کسی نمیتونه یه مدار خوب و مناسب معرفی کنه؟
ممنون میشم
 

hansolduron

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 می 2006
نوشته‌ها
167
لایک‌ها
0
محل سکونت
Tehran
والا من دقیقا از نحوه کارکرد این ژنراتورها آگاه نیستم ، ولی اصول کارکرد همونی بود که گفتم.مننمیدونم دقیقا اون ولتاژ که به هسته فرستاده می شه باید چقدر باشه ولی خوب اگر ژنراتور رو دراختیار داشتم اونا رو بدست می آوردم شما هم می تونی با تست کردن مشخصات رو بدست بیاری.
طبق گفته خود شما ولتاژ تا 120 هم می ره . این احتمالا به این دلیل است که اون کنترلر رو از مدار خارج کردی.
معرفی مداری آماده رو بعید می دونم ، مگر اینکه کسی برای یک موتور سیکلت با زنراتوری شبیه به مال شما اون مدار رو طراحی کرده باشه.
بهتره یه جستجو در گوگل بکنی.

فرشید
 

milakosat

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
3 ژانویه 2016
نوشته‌ها
1
لایک‌ها
0
سن
47
سلام بستگی به نوع موتور شارژر آن فرق میکند مثلا موتور هندا با بیکلاج فرق دارد به هر حال اگر خواستید شارژر موتور را باز کنید تنها راه آن گرم کردن با هیتر و تراشیدن صمغ داخل آن است وقت گیر اما راحت است
در اینتر نت بگردی مدار شارژر آنرا پیدا میکنید من دو نمونه مدار آنرا دارم هردو را درست کردم ولی وقتی که وصل میکنم تا زمانی که به باطری وصل نکرده ام خروجی ندارد مدار هر دو نمونه شارژری که دارم متشکل از پل دیود -دوعدد تریستور bt151 یکعدد ترازیستور 5401 یک عدد خازن 10میکرو فاراد یک عدد دیود زنر 12.6 و چند عدد مقاومت است
 

فایل های ضمیمه

  • 2N5401 pnp transistor pins-500x500.png
    2N5401 pnp transistor pins-500x500.png
    103 KB · نمایش ها: 41
  • bt151.jpg
    bt151.jpg
    25.9 KB · نمایش ها: 38
  • regulator2small.jpg
    regulator2small.jpg
    33.3 KB · نمایش ها: 55

navid.ns

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
12 اکتبر 2016
نوشته‌ها
4
لایک‌ها
0
سن
37
سلام به همه دوستان عزیز
حقیقاتا بنده نه تابحال موتور داشتم و نه اطلاع خاصی از مسائل مربوط به اون دارم و برای تحقیق در باره موضوعی و از طریق سرچ در گوگل به این فروم راهنمایی شدم.
حقیقت امر اینه که تخصص بنده الکترونیک هست و طراح و تولید کننده مدارات الکترونیکی هستم و در حال حاضر مشغول به تولید دستگاهی اختراعی به نام نور افزا که به امید خدا در شرف ورود به بازاره هستیم. کار این دستگاه هم همونطور که از نامش مشخصه تقویت نور چراغهای جلوی خودرو به صورت الکترونیکی و کاملا قابل مشاهده و واضح هست.
چند وقت پیش تصمیم گرفتیم که این مدار رو برای موتور سیکلت هم تولید کنیم و به بازار بدیم ولی با بررسی ابتدایی که داشتیم متوجه شدیم که سیستم برق موتور سیکلت ها دچار مشکلات زیادی مثل عدم وجود ولتاژ ثابت روی باطری یا حتی در خیلی از موارد استفاده چراغ جلو از برق مستقیم تولید شده توسط بوبین البته باز هم به دلیل مشکلات ولتاژ و خرابی های باطری و غیره هست. که این موارد با ساختار و ماهیت مدار ما سازگار نیست. به همین دلیل به فکر تولید یک نمونه باکیفیت و مطمئن از دستگاهی که در اصطلاح موتور سواران و تعمیر کاران موتور سیکلت به اون شارژر میگن و در واقع نام اون رگولاتور هست، افتادیم. ولی چون از سیستم برقی و تنوع دینام موتور سیکلت های موجود در کشور اطلاع درستی ندارم در حال تحقیق روی این موضوع هستم تا به یک مدار ایده آل برسم.
حالا با وجود پیدا کردن این فروم و وجود افراد مطلع تقاضا دارم اطلاعاتی در این مورد به من بدید.
بسیار متشکرم.
 

mhaf

کاربر فعال برق و الکترونیک
کاربر فعال
تاریخ عضویت
27 فوریه 2006
نوشته‌ها
1,617
لایک‌ها
314
سن
35
محل سکونت
کرج
سلام به همه دوستان عزیز
حقیقاتا بنده نه تابحال موتور داشتم و نه اطلاع خاصی از مسائل مربوط به اون دارم و برای تحقیق در باره موضوعی و از طریق سرچ در گوگل به این فروم راهنمایی شدم.
حقیقت امر اینه که تخصص بنده الکترونیک هست و طراح و تولید کننده مدارات الکترونیکی هستم و در حال حاضر مشغول به تولید دستگاهی اختراعی به نام نور افزا که به امید خدا در شرف ورود به بازاره هستیم. کار این دستگاه هم همونطور که از نامش مشخصه تقویت نور چراغهای جلوی خودرو به صورت الکترونیکی و کاملا قابل مشاهده و واضح هست.
چند وقت پیش تصمیم گرفتیم که این مدار رو برای موتور سیکلت هم تولید کنیم و به بازار بدیم ولی با بررسی ابتدایی که داشتیم متوجه شدیم که سیستم برق موتور سیکلت ها دچار مشکلات زیادی مثل عدم وجود ولتاژ ثابت روی باطری یا حتی در خیلی از موارد استفاده چراغ جلو از برق مستقیم تولید شده توسط بوبین البته باز هم به دلیل مشکلات ولتاژ و خرابی های باطری و غیره هست. که این موارد با ساختار و ماهیت مدار ما سازگار نیست. به همین دلیل به فکر تولید یک نمونه باکیفیت و مطمئن از دستگاهی که در اصطلاح موتور سواران و تعمیر کاران موتور سیکلت به اون شارژر میگن و در واقع نام اون رگولاتور هست، افتادیم. ولی چون از سیستم برقی و تنوع دینام موتور سیکلت های موجود در کشور اطلاع درستی ندارم در حال تحقیق روی این موضوع هستم تا به یک مدار ایده آل برسم.
حالا با وجود پیدا کردن این فروم و وجود افراد مطلع تقاضا دارم اطلاعاتی در این مورد به من بدید.
بسیار متشکرم.
سلام بر دوستان زیر خاکی بالا آور
کاری ندارم بحث ماله 11 ساله پیشه
اما بحث جالبیه
داداش ادامه بده کارت رو و نتیجه کار رو اینجا بزار
 

nabarati

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
22 ژانویه 2017
نوشته‌ها
9
لایک‌ها
1
سن
34
سلام به همه الکترونیکیهای عزیز
بعد از چند آزمایش و تست و با استفاده از مولتیمتر دیجیتال متوجه شدم که بوبین تولید برق باطری موتور جریان و ولتاژ بسیار خوبی تولید میکنه صفر تا 115 ولت 3 آمپر
ولی شارژر اون از این جریان استفاده خوبی نمیکنه و در خروجی حدود 0.75 آمپر جریان داره که البته برای شارژ باطری خوبه ولی اگر چراغ جلو مستقیم به باطری وصل بشه باطری زود خالی میشه حتی اگر موتور روشن و در حال حرکت باشه.
ولتاژ تولیدی بوبین بین 0-115 ولت متغیره که این مسئله باعث حیرت من شد و البته با آزمایش اینو فهمیدم

من میخوام یه شارژر قوی حدود حد اقل 3 آمپر براش بسازم که باطری و وسائل دیگه رو به خروجی شارژر وصل کنم چون خروجی اون ثابته ولی به علت ولتاژ ورودی بالا به مشکل بر خورد میکنم.
البته یه مدار خیلی عالی قبلا درست کرده بودم که ولتاژ تولیدی موتور بعد از یکسو شدن و تثبیت با 2N3055 و یه7815 به راحتی خروجی 14.3 ولت با آمپراژ بالا میداد ولی بعد از استفاده اون مدار در موتور به علت ولتاژ ورودی بالا مدار از بین رفت.
شارژر های آماده داخل بازار هم یا جریان خوبی ندارند و یا اصلا شارژر نیستند بلکه رکتیفایر هستند.
جالبه بدونید وقتی شارژر فابریک موتور رو بطور استاندارد به موتور وصل میکنم ولتاژ خروجی 15 ولت ثابت میشه و ولتاژ ورودی هم از 20 ولت بالا نمیره. اما با آمپر متر تست کردم وقتی که گاز زیادی به موتور بدیم جریانی حدود 3 آمپر بین شارژر و بوبین موتور عبور میکنه بدون اینکه در خروجی مصرفی باشه.
فکر کنم داخل اون شارژر که البته با یه چسب محکم پر شده از یه ترایاک استفاده شده که به صورت موازی مانع افزایش ولتاژ میشه.

از دوستان عزیز میخوام اگه میتونن راهنمائی کنن
سلام خيلي جالب بود و استفاده کردم اگر دوست داشتين و فرصت کردين حتما از سايت ماهم ديدن کنين مقالات زيادي روي سايت ما هست که شايد بتونه براي شما همکار گرامي مفيد باشه.
خانم ابراهیمی

http://lustreshams.com
 

Afshinkhosoosi

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
24 فوریه 2017
نوشته‌ها
1
لایک‌ها
1
سن
38
سلام به همه الکترونیکیهای عزیز
بعد از چند آزمایش و تست و با استفاده از مولتیمتر دیجیتال متوجه شدم که بوبین تولید برق باطری موتور جریان و ولتاژ بسیار خوبی تولید میکنه صفر تا 115 ولت 3 آمپر
ولی شارژر اون از این جریان استفاده خوبی نمیکنه و در خروجی حدود 0.75 آمپر جریان داره که البته برای شارژ باطری خوبه ولی اگر چراغ جلو مستقیم به باطری وصل بشه باطری زود خالی میشه حتی اگر موتور روشن و در حال حرکت باشه.
ولتاژ تولیدی بوبین بین 0-115 ولت متغیره که این مسئله باعث حیرت من شد و البته با آزمایش اینو فهمیدم

من میخوام یه شارژر قوی حدود حد اقل 3 آمپر براش بسازم که باطری و وسائل دیگه رو به خروجی شارژر وصل کنم چون خروجی اون ثابته ولی به علت ولتاژ ورودی بالا به مشکل بر خورد میکنم.
البته یه مدار خیلی عالی قبلا درست کرده بودم که ولتاژ تولیدی موتور بعد از یکسو شدن و تثبیت با 2N3055 و یه7815 به راحتی خروجی 14.3 ولت با آمپراژ بالا میداد ولی بعد از استفاده اون مدار در موتور به علت ولتاژ ورودی بالا مدار از بین رفت.
شارژر های آماده داخل بازار هم یا جریان خوبی ندارند و یا اصلا شارژر نیستند بلکه رکتیفایر هستند.
جالبه بدونید وقتی شارژر فابریک موتور رو بطور استاندارد به موتور وصل میکنم ولتاژ خروجی 15 ولت ثابت میشه و ولتاژ ورودی هم از 20 ولت بالا نمیره. اما با آمپر متر تست کردم وقتی که گاز زیادی به موتور بدیم جریانی حدود 3 آمپر بین شارژر و بوبین موتور عبور میکنه بدون اینکه در خروجی مصرفی باشه.
فکر کنم داخل اون شارژر که البته با یه چسب محکم پر شده از یه ترایاک استفاده شده که به صورت موازی مانع افزایش ولتاژ میشه.

از دوستان عزیز میخوام اگه میتونن راهنمائی کنن
سلام. از طرحت خوشم اومد. اگه تونستی درست کنی با من تماس بگیر . شاید بتونم برا فروشش کمکت کنم. افشین خصوصی ۰۹۱۲۳۷۷۲۱۴۹ [email protected]
 

OmidReza

Registered User
تاریخ عضویت
19 نوامبر 2004
نوشته‌ها
103
لایک‌ها
5
محل سکونت
Qazvin
ایول بابا دم شما گرم. اون زمان که این تاپیکو زدم 12 سال پیش بود. الان اومدم دیدم برای خودمم جالب بود. تاریخ پستارو ببینید
 
بالا