برگزیده های پرشین تولز

شبکه اجتماعی توییتر ۱۰ سالگی خود را جشن گرفت

Ittl.ir

Registered User
تاریخ عضویت
8 اکتبر 2015
نوشته‌ها
232
لایک‌ها
38
سن
30
وب سایت شبکه اجتماعی محبوب و مشهور توییتر ۱۰ ساله شد. در تاریخ ۲۱ مارس ۲۰۰۶ توسط چهار نفر به نام های Jack Dorsey, Evan Williams, Noah Glass و Biz Stone راه اندازی شد و از آن موقع تا کنون موفقیت های بسیاری را کسب کرده است. این شبکه اجتماعی تا کنون ۳۳۲ میلیون کاربر فعال دارد. در ادامه با ittl (اخبار کوتاه علم و تکنولوژی) همراه باشید تا بیشتر با این سرویس آشنا شویم .
توییتر با شعار «چه کار می‌کنید؟» (?What are you doing) پا به میدان وب ۲٫۰ گذاشت امّا در نوامبر سال ۲۰۰۹ میلادی این شعار به «چه چیزی در حال رخ دادن است؟» (?What’s happening) تغییر کرد.[۶] یکی از ویژگی‌های توییتر محدود بودن به تایپ تنها ۱۴۰ کاراکتر است. این دو شناسه به قدری نو بود که به سرعت در بین کاربران اینترنت به محبوبیّت رسید. در توییتر افزون برفرستادن نوشتار می‌توان فیلم، عکس، و صدا نیز فرستاد. توییتر در لغت به معنی جیک جیک کردن است.
توییتر (Twitter) یک شبکهٔ اجتماعی و سرویس ارائه دهندهٔ میکروبلاگ است که به کاربران اجازه می‌دهد تا ۱۴۰ حرف، پیام متنی را که توییت (Tweet) نامیده می‌شود، ارسال کنند. توییتر در مارس ۲۰۰۶ به دست جک دورسی ایجاد شد و در ژوئیه ۲۰۰۶ آغاز به کار کرد. این میکروبلاگینگ در سال ۲۰۱۲ دارای ۵۰۰ میلیون کاربر بوده است که ۳۴۰ میلیون توییت در روز می‌فرستند و بیش از ۱٫۶ میلیارد جستجو در آن انجام می‌شود.
شاخه مرکزی توییتر در سان‌فرانسیسکو، ایالت کالیفرنیا است و دفترهایی نیز در شهرهای بوستون، نیویورک و سن‌آنتونیو دارد.[۱۲] توییتر در رتبه بندیوبگاه الکسا در میان ده وبگاه برتر در رتبه دهم قرار دارد. هم اکنون توییتر بیش از ۶۰۰ کارمند دارد و در ۱۶ زبان در دسترس است.
نخستین پیام توییتری خارج از زمین توسط فضانورد ناسا – تی. جی کریمر – از ایستگاه فضایی بین‌المللی در ۲۲ ژانویه ۲۰۱۰ فرستاده شده‌است. در اواخر نوامبر ۲۰۱۰، به طور متوسط دوازده پیام از اکانت همگانی فضانوردی NASA\Astronauts@ فرستاده شد همچنین ناسا میزبان بیش از ۲۵ توییت آپ بوده‌است. این توییت آپ‌ها با فراهم آوردن دسترسی میهمانان وی آی پی به گویندگان و امکانات ناسا، با هدف ایجاد نفوذ در شبکه‌های اجتماعی برای توسعه هدف‌های ناسا تشکیل شدند.
همچنین توییتر در خیلی از اتفاقات مهم اجتماعی در سراسر دنیا نقش اساسی داشته است. برای اطلاعات بیشتر می توانید درباره توییتر در ویکی پدیا بخوانید.
در ادامه نگاهی خواهیم داشت به ویدیو رسمی توییتر به مناسبت ۱۰ ساله شدن این سرویس:

“آمریکا فکر می‌کند که دارد اینترنت را با دسترسی‌اش کنترل و مدیریت می‌کند، اما این‌طور نیست؛ این ما هستیم که اینترنت را با قدرتمان کنترل و مدیریت می‌کنیم؛ بنابراین، سعی نکنید مردم ایران را تحریک کنید که…
شاید بد نباشد بدانید که صبح روز جمعه، ۲۷ آذر ۱۳۸۸ به وقت ایران امکان دسترسی به وبگاه توییتر در برخی از نقاط دنیا قطع شد و کاربران به جای سایت اصلی به پیامی به زبان انگلیسی تغییر مسیر داده‌شدند که ترجمه آن چنین است.
حالا کدام کشور است که در فهرست تحریم است؟ ایران؟ آمریکا؟ ما آن‌ها را می‌چپانیم توی فهرست. مراقب باشید.”
این کار از طریق تغییر در سامانه نام دامنههای توییتر انجام شده‌است.
شما کاربر توییتر هستید؟ این شبکه اجتماعی را چطور می بینید؟


منبع:
شبکه اجتماعی توییتر ۱۰ سالگی خود را جشن گرفت
 
بالا