برگزیده های پرشین تولز

شبیه سازی ویندوز در لینوکس(خبرها و آموزش)

irgamer

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
23 جولای 2003
نوشته‌ها
2,030
لایک‌ها
15
سلام. میگن آدم وقتی داره میمیره دلش میخواد به دیگران کار خوبی بکنه حالا حکایت من که دارم از دنیای PC خداحافظی می کنم (که دق مرگ شدم زودتر خداحافظی کنم اما هنوز نشد!!) دلم میخواد یه سری مطلب درمواردی که می دونم اینجا بنویسم.
توی این تاپیک درمورد راه های مختلف اجرای برنامه های ویندوز در لینوکس صحبت میشه و همچنین اخبارش. درمورد بازیهای ویندوز در لینوکس هم به زودی یه تاپیک تو قسمت بازیهای کامپیوتری میزنم ایشالا.
خوب اول یه بررس کلی از راه هایی که برای اینکار هست داشته باشیم:
1-برنامه هایی که کل کامپیوتر را شبیه سازی می کنند مانند vmware و win4lin.
2- برنامه هایی که برای برنامه ها ی ویندوز Windows Susbsystem Environment و خلاصه هرچیزی که برای اجرای یک برنامه لازمه رو شبیه سازی می کنن. مانند Wine,Project David,CrossoverOffice
3- یه مواردی هم هست که اصلا بحث سر .net هست که برنامه ای به نام mono که سازگار با .net framework هست وقتی با wine استفاده اش کنی می تونی برنامه های نوشته شده با .net رو اجرا کنی!(البته هنوز درحال پیشرفت هست)
 

irgamer

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
23 جولای 2003
نوشته‌ها
2,030
لایک‌ها
15
خوب اول درمورد برنامه هایی که کل کامپیوتر رو شبیه سازی می کنن صحبت می کنیم.
این برنامه ها درست مانند یک کامپیوتر واقعی BIOS دارن Hard Disk مجازی دارن و... که باعث میشه ویندوز تصور کنه داره روی یک کامپیوتر واقعی نصب میشه و از این طریق شما می توانید در لینوکس همزمان از ویندوز هم استفاده کنید و از این طریق حداکثر سازگاری با برنامه ها رو داشته باشید با این تفاوت که شما نیاز به یک ویندوز با license معتبر دارید که همین موضوع درخارج از کشور باعث شک در استفاده از این برنامه ها میشه. چون علاوه بر پول برنامه باید پول ویندوز رو هم بپردازن و همچنین سرعت یک ویندوز در کامپیوتر مجازی کمتر از سرعت ویندوز در کامپیوتر واقعی با همون مشخصات سخت افزاری است.
البته چند نکته هم باید بگم:
1-vmware علاوه بر انواع ویندوز و DOS از Linux و Novell Netware هم پشتیبانی می کنه.
2- win4lin فقط Windows 9x نصب می کنه و از نظر سرعت از vmware بهتره اما خوب کم کم پشتیبانی برنامه ها از ویندوز 9x داره به پایان میرسه.
3- برنامه ای رایگان و Opensource به نام Bochs که الان از اکثر platform ها از جمله linux,windows,mac,BeOS و... پشتیبانی می کنه و حتی توانایی شبیه سازی Athlon 64 رو هم داره قابل دریافت هست اما تنظیمات و کار باهاش خیلی سخته و از رابط چندان مناسبی برخوردار نیست.(تنظیمات Bios و فرکانس CPU و... رو باید خودتون در یک فایل متنی انجام دهید!) همین موضوع باعث شده شرکتی این نرم افزار رو با رابط مناسب برای Mac OSX با قیمت 30 دلار عرضه کنه.
4-برنامه ی دیگری هم درحال ساخت هست به نام Serenity Virtual Station که به زودی برای Linux, FreeBSD, Windows, و IBM OS/2 - eComStation عرضه میشه.
لینک های مرتبط:
VMware
Serenity Virtual Station
NeTraverse Win4Lin
Bochs Emulator
OpenOSX Wintel
 

irgamer

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
23 جولای 2003
نوشته‌ها
2,030
لایک‌ها
15
آقا امروز من مجله ی ویندوز خاورمیانه(ترجمه فارسی) رو داشتم میخوندم دیدم اینارو کامل توضیح داده حالا به نظر شما من بقیه اش رو بگم یا فقط به اخبار بپردازم؟
یه خبر مال چند روز پیش هست اونم ارائه ی اولین تصاویر از Project David هست که تا الان چیزی از wine بیشتر نداشته چون wine هم می تونه Office 2000 رو نصب کنه اما ظاهرا نصب خود برنامه آسونتر از wine هست.(البته از کدهای wine هم استفاده کردن)
http://www.flexbeta.net/main/articles.php?action=show&id=56
 

FARGO

Registered User
تاریخ عضویت
28 سپتامبر 2003
نوشته‌ها
960
لایک‌ها
0
ببخشين وسط بحث پارازيت ميندازم.
اين مجله ويندوز خاورميانه (نسخه فارسي) چيه؟
 

irgamer

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
23 جولای 2003
نوشته‌ها
2,030
لایک‌ها
15
مجله ی ویندوز تو خاورمیانه شعبه داره که نسخه ی ویژه خاورمیانه رو به زبان عربی و انگلیسی منتشر می کنه.
حالا یه شرکت ایرانی تو دوبی نمایندگی بخش فارسیسش رو گرفته و همزمان ترجمه ی فارسی در خاورمیانه توزیع میشه.
کیفیت ترجمه خوبه البته اشتباه تایپی هم یه کمی داره. تمام رنگی هست و چون تو دوبی چاپ میشه کیفیت چاپش از هم مجله های ایران بالاتره :D
یه CD مجانی هم همراهش داره که یه سری برنامه ی مفید به همراه update های تعدادی antivirus داره.
تو روزنامه فروشی ها ندیدم هنوز ولی داداشم از نمایشگاه کتاب گرفته.
چه تبلیغاتی شد!!
لینک نسخه ی فارسی: wfm.ae
لینک نسخه ی عربی و انگلیسی: itp.net
 

irgamer

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
23 جولای 2003
نوشته‌ها
2,030
لایک‌ها
15
خبر داغ!!
سرانجام Crossover Office 3 در 2 نسخه ی Professional و Standard ارائه شد. اینجا تفاوتهای این دو نسخه و ویژگی هاشون رو نوشته:
http://www.codeweavers.com/site/products/cxoffice
از برنامه های معروفی که به لیست اضافه شدن می توان از Outlook XP,MS Project و Lotus Notes 6.5.1 نام برد.
 
بالا