برگزیده های پرشین تولز

شرایط آب و هوایی در گرجستان

حلما93

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
9 ژانویه 2018
نوشته‌ها
13
لایک‌ها
0
سن
29
آب و هوای گرجستان متنوع است و با توجه به وسعت کوچک این کشور شگفت انگیز به نظر می رسد . گرجستان دارای دو منطقه اصلی آب و هوایی است که مربوط به قسمت شرقی و غربی آن می باشند . روسیه ، ترکیه ، ارمنستان و آذربایجان همسایه های گرجستان هستند و دریای سیاه از سمت غرب مرز این کشور را مشخص می کند . وجود رشته کوه های قفقاز کوچک و بزرگ در گرجستان سبب شده تا از تاثیر هوای سرد شمال و اقلیم گرم و خشک جنوب کاسته شود .

georgiaweather2nextrip-qpr.jpg

الگوهای آب و هوایی قسمت شرقی گرجستان تحت تاثیر توده های هوای خشک خزری از شرق و توده های هوای مرطوب دریای سیاه از غرب هستند که نفوذ توده های هوای مرطوب از دریای سیاه اغلب توسط دامنه های کوهستانی لیخی و مشکه تی مسدود می شود . در این بخش از گرجستان بارندگی به سبب رطوبت کم و خشکی هوا به طور قابل ملاحظه ای از قسمت غربی کمتر می باشد . بیشتر قسمت های گرجستان شرقی تابستان هایی گرم و زمستان هایی نسبتا سرد را تجربه می کند .

قسمت اعظم گرجستان غربی در منطقه نیمه گرمسیری مرطوب واقع شده اند و بارندگی در آن ها در طول سال به طور یکنواخت پراکنده شده است . البته باید توجه داشت که در فصل پاییز این بارندگی ها کمی سنگین تر از فصول دیگر می باشند . در این منطقه شرایط آب و هوایی به ارتفاع بستگی دارد به طوری که در قسمت های کم ارتفاع هوا نسبتا گرم و در قسمت های کوهستانی تابستان ها مرطوب و زمستان ها برفی خواهد بود . در گرجستان بهار و پاییز مرطوب ترین ایام و تابستان و زمستان خشک ترین فصول هستند .

منبع : لذت سفر | راهنمای جامع تور گرجستان
 
بالا