برگزیده های پرشین تولز

شرایط معافیت کفالت پدر

majidmeratifashi

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
22 اکتبر 2016
نوشته‌ها
55
لایک‌ها
3
سن
30
شرایط اختصاصی معافیت کفالت پدر
مهم ترین و ابتدایی ترین شرط برای برخورداری مشمول از کفالت پدر سن پدر است در قانون کفالت پدر ذکر شده است که برای بهره مندی از این نوع کفالت باید سن پدر ۷۰ سال تمام باشد و نحوه محاسبه سن نیز اینگونه است که باید تاریخ تولد مندرج در شناسنامه پدر را با عدد۷۰ جمع کنید (همانند مثال زیر)

مثال: برای پدر متولد ۰۱/۰۴/۱۳۲۳ ۰۱/۰۴/۹۳=۱۳۲۳+۷۰

اما لازم است بدانید که سن پدر تنها راه برای استفاده از معافیت کفالت پدر محسوب نمی شود و چنانچه بنابر تشخیص پزشک مورد اعتماد **** وظیفه پدر از کار افتاده محسوب شود مشمول می تواند از معافیت کفالت بهره مند شود. در میان یک نکته حساس پیرامون تغییرات سنی شناسنامه پدر وجود دارد چنانچه پدری سن خود را در شناسنامه تغییر داده باشد ملاک رسیدگی سن اول پدر است و سن اصلاح شده ملاک نیست. ولی برای سایر تغییرات شناسنامه جدید ملاک است.

اگر سن پدر کمتر از ۷۰ سال باشد و پدر در حبس باشد تا زمانی که سرپرستی مشمول به عهده وی است نمی توان از معافیت کفالت پدر استفاده کرد.



وضعیت فرزندان پدر برای استفاده از معافیت کفالت پدر
فرزندان دختر هیچگونه ممانعتی برای استفاده از معافیت کفالت پدر به وجود نمی آورند اما فرزندان پسر بالای ۱۸ سال در شرایط زیر مانع از اخذ معافیت کفالت پدر توسط برادرشان می شوند:

  1. فرزندان ذکور بالای ۱۸ سال در محل زندگی پدر باشند.
  2. فرزندان ذکور بالای ۱۸ سال در مکانی به جز محل زندگی پدر و یا حتی در خارج کشور باشند.
  3. یکی از فرزندان ذکور بالای ۱۸ سال در حبس باشند.

فقط و فقط در حالتی که یکی از فرزندان ذکور بالای ۱۸ سال به تشخیص پزشک مورد تایید **** وظیفه بیمار شناخته شود مشمول می تواند ار معافیت کفالت پدر استفاده کند.

این نوع معافیت از نوع معافیت دائم است و مدت اعتبار آن در زمان صلح است.
 
بالا