برگزیده های پرشین تولز

شرایط مهاجرت حسابداران به استرالیا

الناز پارسا

Registered User
تاریخ عضویت
17 می 2014
نوشته‌ها
553
لایک‌ها
23
سن
38
کشور استرالیا در دهه های گذشته یکی از بهترین مکان ها برای مهاجرت کاری به حساب می آید و اخذ ویزای کاری از طریق مهاجرت حسابدار به استرالیا سهم قابل توجهی را در تعداد افراد مهاجر به این کشور به خود اختصاص داده است. مشاغل مربوط به رشته حسابداری این روزها در کشور های صنعتی و پیشرفته بازار کار خوبی دارند. رشد اقتصای و توسعه شرکت های کوچک و بزرگ بین المللی تقاضا برای این شغل تخصصی و کاربردی را بسیار بالا برده است. علاوه بر این نرخ بالای بیکاری فارغ التحصیلان رشته حسابداری در ایران از دیگر علل مهاجرت حسابداران به کشور استرالیا محسوب می شود. هر سال تعداد زیادی از متخصصان رشته حسابداری، مدارک خود را برای سازمان ارزیابی مدارک حسابداران استرالیا ارسال می کنند تا در صورت تایید برای زندگی و کار به کشور استرالیا مهاجرت کنند.

حقوق و درآمد حسابدار در استرالیا
هر فردی که تمایل به اخذ ویزای مهاجرت استرالیا با رشته حسابدار ی را دارد، کسب اطلاعات درباره میزان حقوق و دستمزدها برای این شغل از مهمترین چالش های وی بشمار می آید. حقوق یک حسابدار در کشور استرالیا به طور میانگین 100 هزار دلار در سال است که این عدد با توجه به سابقه و رده سازمانی فرد متغیر است. با توجه به اینکه شما یک حسابدار، مدیر یا سرپرست حسابداری، حسابدار ارشد، مشاور مالیاتی، تحلیل گر مالی، مدیر مالی و … باشید شرایط درآمد شما متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال به عنوان یک مدیر مالی با بیش از 5 سال سابقه کاری حقوق سالیانه 150هزار دلار در انتظار شما خواهند بود.

زیر مجموعه های رشته حسابداری در کشور استرالیا

از نظر سازمان ارزیابی مدارک حسابداران در کشور استرالیا شامل زیر شاخه های زیر است:

  • حسابدار عمومی
  • حسابدار مستقل
  • مدیریت حسابداری
  • حسابدار مالیاتی
  • مدیر مالی
  • صندوقدار
حداقل و میانگین پرداختی حقوق در هر شاخه متفاوت است اما در نظر داشته باشید که در کشور استرالیا، حرف اول را در اقتصاد شرکت های خصوصی می زنند و اگر شما مهارت ها و استعداد کافی را داشته باشید می توانید مبالغ بیشتری را نیز دریافت کنید.


شرایط مهاجرت حسابداران به استرالیا

شرایط عمومی مهاجرت حسابدار به کشور استرالیا

تا اینجا درباره موارد تخصصی برای شغل حسابداری در استرالیا صحبت کردیم اما قبل از داشتن این شرایط شما باید اطلاعات بیشتری درباره شرایط کلی مهاجرت به استرالیا را نیز داشته باشید چون در صورت نداشتن این شرایط نوبت به بررسی وضعت تخصصی شما نمی رسد .

شرایط عمومی مهاجرت به کشور استرالیا

  • سن : طبق قوانین مهاجرت کاری کشور استرالیا حداکثر سن بین 40 تا 45سال باید باشد.
  • داشتن مدرک تحصیلی : شما باید دارای مدرک تحصیلی باشید. مدارک تحصیلی و معدل دانشگاه های ایران مورد قبول مراکز عملی استرالیا است.
  • سابقه کاری :‌ درباره سابقه کاری در بخش های قبلی این نوشته نیز صحبت کردیم. شما حتما باید گواهی قابل قبول از سابقه کاری خود داشته باشید. جزئیاتی مثل طول مدت کار، میزان حقوق و شرح وظایف حتما باید در گواهی درج شده باشد.
  • زبان انگلیسی : داشتن مدرک IELTS الزامی است.
حداقل نمره زبان برای مهاجرت حسابداران به استرالیا

مهارت در زبان انگلیسی در مهاجرت به استرالیا مانند مهاجرت به هر کشور دیگری، یک امتیاز مهم برای شما محسوب می شود. این مهارت برای مشاغل حسابداری نیز صدق می کند. شما برای دریافت ویزای کاری حسابداری در کشور استرالیا (ویزای 189 ) باید نمره 75-80 را کسب کنید و برای کسب آن، نمره امتحان IELTS شما باید 7 باشد. اگر قصد جدی برای اقدام برای مهاجرت به عنوان حسابدار را به استرالیا دارید باید نمره بالایی داشته باشید.

نکته مهم برای ارائه اطلاعات مهاجرتی به استرالیا
یکی از نکات مهم برای درخواست ویزای حسابداری در استرالیا چه ویزای دائم چه موقت و چه تحصیلی ارائه اطلاعات درست به اداره مهاجرت است . عدم ارائه اطلاعات درست ممکن است تبعاتی سوء و جبران ناپذیری برای متقاضی ویزای استرالیا داشته باشد. فرض کنید که شما می خواهید برای ویزای کاری با تخصص حسابداری به استرالیا سفر کنید و به شما پیشنهاد می شود که سابقه کاری مرتبط با شغل را ارئه دهید و این سوابق به امتیاز شما برای قبول شدن در اداره مهاجرت کمک می کند. در این مواقع هیچگاه نباید اطلاعات اشتباه ارائه دهید چون در صورت مشخص شدن این مسئله شما تا 3- 10 سال اجازه اقدام مجدد برای مهاجرت حسابدار در کشور استرالیا را نخواهید داشت. حتی اگر در ورود ، اسناد دروغین پذیرفته شود با توجه به فرآیند دقیق بررسی های آینده، که اداره مهاجرت انجام می دهد، امکان مشخص شدن حقیقت زیاد است و حتی اگه اقامت داءم را نیز دریافت کرده باشید به راحتی از کشور اخراج می شوید و دیگر نمی توانید برای زندگی یا کار در کشور استرالیا اقدام کنید.

شرایط ویزای 189 برای مهاجرت مشاغل حسابداری

ویزای 189 به ویزایی گفته می شود که شخص به صورت مستقل اقدام به آن می کند. این بدین معناست که دوست یا فامیلی برای شما دعوت نامه نفرستاده است و شما به صورت مستقل برای ورود به بازار کار حسابداری در کشور استرالیا اقدام می کنید. شرایط ویزای 189 کمی با دیگر انواع ویزا متفاوت هست. به عنوان مثال شما باید هنگام اقدام برای مهاجرت کمتر از 45 سال سن داشته باشید یا شغل شما در لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا (لیست MLTSSL) موجود باشد. همچنین ارزشیابی مهارتی و ارائه سوابق دقیق نیز در این نوع ویزا نقش مهمی دارد.
 
بالا