تغییرات شدید محیطی و دغدغههای جدید شرکتها به منظور به حداقلرسانی تلاش کاری و سهولت انجام کارهادر جوامع امروزی، سبب گرایش شرکتها به سمت مشتریمداری شده است. یکی از ابزارهایی که جهت مشتریمداری هدفمند در شرکتها بکار گرفته میشود، نرم افزار CRM است. یک سیستم ارتباط با مشتری اگر به درستی استفاده شود منافع زیادی میتواند برای یک شرکت تجاری به همراه داشته باشد. استفاده از یک سیستم خوب CRM میتواند به معنای فروش بیشتر، سود بیشتر و وفاداری روزافزون مشتریان برای آن شرکت باشد. امروزه با وجود کامپیوترها یا گوشیهای هوشمند امکان مدیریت تماسهای دیجیتال فراهم گشته است. لذا چیزی که باعث میشود تا سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) به عنوان سیستمی هوشمند بکار گرفته شود، اتوماسیون و نحوه انجام آن است. آقای کلینت ارام (Clint Oram)، یکی از مدیران ارشد در صنعت CRM معتقد است: "شاید مهمترین کاری که سیستم CRM میتواند برای شما انجام دهد، انجام صحیح کار شماست. به عبارتی به فروشندگان کمک میکند تا با درک نیازهای مشتری، خود را کارآمد کرده، ارتباط متقابلی بین طرفین برقرار شده و درنهایت منجر به تجربه مشتری مطلبوب و وفادارسازی مشتریان خواهد شد."
درواقع نرم افزار CRM با خودکار کردن وظایف تکراری در تمام سطوح شرکت از سطوح عالی تا سطوح عملیاتی سازمان اطلاعات را مدیریت میکند. اتوماسیون مدیریت ارتباط با مشتری اطلاعات صحیحی را در زمان مناسب به کارکنان میدهد حتی قبل از اینکه مشتریان بدانند که به آن نیاز دارند. با این وجود بسیاری از کسبوکارها به طور کامل از قابلیتهای اتوماسیون در سیستم سی آرام استفاده نمیکنند. شاید این امردلیلی است برای اینکه کارکنان اغلب از دفترچه تلفن استفاده میکنند و اینکه تنها حدود 61 درصد از فروشندگان امروزی از نرم افزار سی آر ام استفاده میکنند. اکثر شرکتها با عدم استفاده از تسهیلات اتوماسیون اداری سی آر ام، بسیاری از سرمایهگذاریهای خود را بیهوده هدر میدهند. لذا در این مقاله قصد داریم شش اتوماسیون سیستم CRM که در کسبوکار میبایست بدان توجه شود را ذکر کنیم.
1-اتوماسیون ورود دادههای مشتریان
شاید خستهکنندهترین جنبه سیستم CRM یا هر دفترچه تلفن، ورود یا حفظ دادههای مشتریان است. فراتر از اتلاف وقت کارکنان و استفاده دلسرد از سی آر ام، ورود دادههای مشتریان به صورت دستی نیز تهدیدی برای یکپارچگی سیستم CRM است، زیرا دادهها واطلاعات مشتریان به سرعت قدیمی و غیرقابل استفاده خواهد شد. مشاهدات نشان می دهند که به طور متوسط 4-3 درصد دادهها و اطلاعات مشتریان در ماه منسوخ میگردد، لذا به نظر میرسد ورود اطلاعات خودکار به سیستم CRM امری ضروری است به عبارت دیگر ورود خودکار اطلاعات مشتریان سبب بهروزشدن نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) و همچنین تسهیل عملیات سیستم در تعامل با کاربران خواهد شد.
در این زمینه برخی از محبوبترین ابزارها برای خودکارسازی ورود اطلاعات مشتریان عبارتند از: فرمهای مشتریان بالقوه یا Lead از وبسایت و رسانه اجتماعی، اسکن نمودن کارتهای کسبوکار، پردازش ایمیل به سرنخ یا Lead، یکپارچهسازی با ابزارهای واسط مختلف از قبیل سیستم تلفنی Callsys و Smsys یا راهکار پورتال سامانههای مدیریت که به صورت کاملا یکپارچه با نرم افزار CRM شرکت Microsoft طراحی و تولید شده است.
ادامه مطلب (http://www.bmsd.ir/Articles/six-automation-that-you-need-theirs-in-crm/)
درواقع نرم افزار CRM با خودکار کردن وظایف تکراری در تمام سطوح شرکت از سطوح عالی تا سطوح عملیاتی سازمان اطلاعات را مدیریت میکند. اتوماسیون مدیریت ارتباط با مشتری اطلاعات صحیحی را در زمان مناسب به کارکنان میدهد حتی قبل از اینکه مشتریان بدانند که به آن نیاز دارند. با این وجود بسیاری از کسبوکارها به طور کامل از قابلیتهای اتوماسیون در سیستم سی آرام استفاده نمیکنند. شاید این امردلیلی است برای اینکه کارکنان اغلب از دفترچه تلفن استفاده میکنند و اینکه تنها حدود 61 درصد از فروشندگان امروزی از نرم افزار سی آر ام استفاده میکنند. اکثر شرکتها با عدم استفاده از تسهیلات اتوماسیون اداری سی آر ام، بسیاری از سرمایهگذاریهای خود را بیهوده هدر میدهند. لذا در این مقاله قصد داریم شش اتوماسیون سیستم CRM که در کسبوکار میبایست بدان توجه شود را ذکر کنیم.
1-اتوماسیون ورود دادههای مشتریان
شاید خستهکنندهترین جنبه سیستم CRM یا هر دفترچه تلفن، ورود یا حفظ دادههای مشتریان است. فراتر از اتلاف وقت کارکنان و استفاده دلسرد از سی آر ام، ورود دادههای مشتریان به صورت دستی نیز تهدیدی برای یکپارچگی سیستم CRM است، زیرا دادهها واطلاعات مشتریان به سرعت قدیمی و غیرقابل استفاده خواهد شد. مشاهدات نشان می دهند که به طور متوسط 4-3 درصد دادهها و اطلاعات مشتریان در ماه منسوخ میگردد، لذا به نظر میرسد ورود اطلاعات خودکار به سیستم CRM امری ضروری است به عبارت دیگر ورود خودکار اطلاعات مشتریان سبب بهروزشدن نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) و همچنین تسهیل عملیات سیستم در تعامل با کاربران خواهد شد.
در این زمینه برخی از محبوبترین ابزارها برای خودکارسازی ورود اطلاعات مشتریان عبارتند از: فرمهای مشتریان بالقوه یا Lead از وبسایت و رسانه اجتماعی، اسکن نمودن کارتهای کسبوکار، پردازش ایمیل به سرنخ یا Lead، یکپارچهسازی با ابزارهای واسط مختلف از قبیل سیستم تلفنی Callsys و Smsys یا راهکار پورتال سامانههای مدیریت که به صورت کاملا یکپارچه با نرم افزار CRM شرکت Microsoft طراحی و تولید شده است.
ادامه مطلب (http://www.bmsd.ir/Articles/six-automation-that-you-need-theirs-in-crm/)