برگزیده های پرشین تولز

شش قدم تا رشد بهتر

nikelhamsh

همکار نویسنده
همکار نویسنده [؟]
تاریخ عضویت
8 آگوست 2017
نوشته‌ها
43
لایک‌ها
27
سن
29


ysqh_mark_coles_10-13-14_0007.jpg




تکنیک هایی که Mark Coles برای رشد شما تدارک دیده است.



حتما شما هم وقتی به مجله ها و عکس های بدن سازی نگاه می اندازید با خود میگویید که چگونه این اندام ها ساخته می شوند یا اینکه چرا تغییری در شما رخ نمی دهد. " من همه برنامه تمرینی را روی اصول اجرا میکنم. تمام برنامه غذایی را قدم به قدم دنبال می کنم و تمام انرژی ام را برای رشد عضلاتم میکذارم. اما هم چنان نمی توانم عضلاتم را آنطور که باید رشد بدهم."

شاید این سوالات باعث شود که شما از ادامه این رشته خسته شوید و یا از آن متنفر شوید. اما باید بدانید اگر دیگری آنرا انجام داده شما هم میتوانید انجامش دهید. من 22 سال است که در رشته فعالیت میکنم و همچنان عضلاتم قادر به رشد هستند. در اوایل این مشکلات برای من هم وجود داشت ولی با تعیین و رعایت این موارد و بالانس عضلانی ام توانستم اندامم را زیباتر کنم و عضلاتم را رشد دهم.

1-نحوه ایستادنتان را درست کنید

اگر به عضلات دیر رشد در افراد نگاهی بیندازید خواهید دید که در مواردی که میخواهند عضلاتشان را با تمرینات رشد دهند اصول ایستادن را در آن تمرینات رعایت نمی کنند. بالانس ایستادن عضلانی اولین اصل برای رعایت است. شما باید توازن در عضلاتتان را چه در قسمت جلویی بدن و چه در قسمت پشتی حظ کنید.

2- دامنه ی کامل حرکات را حفظ کنید

عضلات مقطعی هستند و در مکان هایی به استخوان ها متصل میشوند. برای اینکه بتوانید تمام عضله را تمرین دهید باید دامنه کامل حرکت را حفظ کنید و حرکت را درست اجرا کنید. به طور مثال به حرکت جلو بازو فکر کنید. شما باید حرکت را به صورت کامل اجرا کنید تا بتوانید بازوانی زیبا داشته باشید اما متاسفانه ورزشکاران اینکار را نمی کنند و این باعث می شوند که از رشد بازو های خود ناراضی باشند.

3-کنترل خود را روی عضلات بیشتر کنید

دانستن چگونگی انجام حرکت و کنترل عضله در تمام طول دامنه حرکتی چیزی که در این مورد می خواهیم به آن اشاره کنیم. به این معنی که شما وقتی وزنه ای را بلند میکنید باید بتوانید به صورت کامل عضله هدف را کنترل کنید. وزنه را بالا بیاورید، انقباض عضلانی را حفظ کنید و به همان صورت وزنه را به حالت اولیه بازگردانید.

4-رنج فعال حرکتی را بشناسید

هر عضله را که تمرین دهید باعث ریز آسیب هایی در آن می شوید که نهایتا به رشد آن عضله منجر خواهد شد. همانطور که قبلا گفته شد باشد بدانید که رنج حرکتی بسیار مهم است. هر حرکت یک دامنه فعال دارد که د رآن عضله به بیشترین رشد و تنش خود خواهد رسید. بعضی مواقع لازم است این محدودیت را بشناسیم و از این دامنه فراتر نرویم. به طور مثال در حرکت پرس سینه اگر ندانیم که زمان مثبت و منفی حرکت چقدر است به جای اینکه عضلات سینه ای بزرگ را تحت فشار قرار دهید از سرشانه کمک می گیرید.

5-اولویت بندی داشته باشید

اولین حرکتی را که میخواهید انجام دهید سعی کنید حرکتی باشد که عضله هدف شما در ان ضعف داشته باشد. البته این نکته بسیار روشن و واضح می باشد ولی ذکر آن در بین 6 تکنیک رشد عضلات از اهمیت ویژه ای برخوردار است که باید ذکر می شد.

6-به اندازه تمرین کنید

اگر بتوانید عضلات را به صورت کامل خسته کنید یکبار در هفته هم کافی می باشد البته بسته به هدف شما می تواند متفاوت باشد اما معیار خستگی شما نسبت به تمرینات و فشار وارده به عضلات می باشد.
 
بالا