برگزیده های پرشین تولز

شهر وان ترکیه

الناز پارسا

Registered User
تاریخ عضویت
17 می 2014
نوشته‌ها
553
لایک‌ها
23
سن
39
شهر وان ترکیه
برای شرکت در تورهای دریاچه وان ترکیه ، داشتن اطلاعاتی از این شهر زیبای ترکیه حتما مفید خواهد بود . شهر وان در شرق ترکیه درساحل شرقی دریاچه وان و نیز در ضلع شرقی قلعه تاریخی وان می باشد . وان بزرگترین شهر در شرق ترکیه است که مرکز استان وان می‌باشد . شهر وان ترکیه یکی از شهرهای تاریخی و زیبای ترکیه است با جمعیتی نزدیک به٣۶۱,۱۶۳ نفر. مردم این شهر به زبان کردی کرمانجی سخن می گویند . طبق گزارش های اداره کل گردشگری استان وان ترکیه ، اکثریت قریب به اتفاق گردشگران این استان و شهر را گردشگران فرهنگی تشکیل می دهند. تامین کنندگان عمده گردشگران خارجی شهر وان ترکیه را به ترتیب کشور های آلمان، کره جنوبی و ایران تشکیل می دهند،

شهر وان ترکیه

سفر به ترکیه و شهر وان می تواند یک مسافرت ایده آل ۳ الی ۴ روزه باشد. به علت قرارگیری این شهر در کنار دریاچه وان، آب و هوای آن بسیار معتدل و مناسب است. راههای مرتبط به وان برای مسافرت به وان سه مرز زمینی موجود میان ایران و ترکیه (مرز بازرگان-گوربلاغ؛ مرز رازی-کاپیکوی و مرز سرو-اسندره) با استفاده از اتوبوس های موجود در تبریز و اورمیه وارد خاک ترکیه شد. تزدیکترین مسیر دسترسی به وان از ایران ، تبریز و استفاده از مرز رازی می باشد .اتوبوس هایی که از تبریز به مقصد شهر وان ترکیه حرکت می کنند از طریق مرز بازرگان وارد ترکیه می شوند. مرز بازرگان به علت اینکه یک مرز ترانزیتی است در تمام ساعات شبانه روز فعال می باشد . فاصله این شهر از شهر ارومیه از مرز راضی ۳۱۸ واز مرز سرو ۲۹۸ کیلومتر است.


شهر وان ترکیه


شهر وان ترکیه

راه دیگر مسافرت به شهر وان ترکیه استفاده از قطار تبریز-وان می باشد که هر هفته یک بار بین این دو شهر رفت و آمد می کند. قطار از طریق مرز رازی-کاپیکوی وارد ترکیه می شود. مسافرت با قطار علیرغم امکان استراحت در طول راه، به علت معطلی های زیاد در مرز به علت بازرسی های متعدد توسط گمرک ترکیه، وقت گیر تر از مسافرت جاده ای است ولی در طول مسیر، به علت عبور قطار از مسیر های کوهپایه ای شما شاهد مناظر طبیعی بدیعی از دیدنی های ترکیه خواهید بود ولی چون معمولا قطار حوالی ظهر به ایستگاه قطار وان وارد می شود، شما عملاً یک روز از مسافرتتان را از دست می دهید.


شهر وان ترکیه

شهر وان ترکیه با وجود وسعت کوچک خود به لطف مسافران و توریستهایی که معمولا از ایران وارد می شوند و وان را به عنوان یک شهر گذری برای مسافرت به سایر نقاط ترکیه انتخاب می کنند، در حال توسعه و آبادانی است. به نحوی که شما می توانید جهت مسافرت به اقصی نقاط ترکیه، از این شهر بلیط هواپیما و اتوبوس تهیه کنید.

مردم شهر وان ترکیه بسیار خونگرم بوده و با توریست ها و مخصوصاً ایرانیان به زودی ارتباط برقرار می کنند و همین که متوجه ایرانی بودن شما می شوند، سعی می کنند به فارسی صحبت کنند و اکثراً قیمت اجناس را علاوه بر لیر ترکیه به ریال هم به مشتری اعلام می کنند! به علت رفت و آمد زیاد توریست ها، خرید و فروش؛ مخصوصاً در زمینه پوشاک از رونق خاصی برخوردار است و فروشگاههای بسیار بزرگ و چندین طبقه انواع و اقسام البسه را را برندهای مختلف ترک و اروپایی عرضه می کنند.شما جهت اقامت در شهر وان ترکیه می توانید بسته به میل خود انواع هتل ها را با قیمت مناسب رزرو کنید . زنان و دختران وان یا حجاب را به طور کامل رعایت می کنند و انصافاً آنهایی هم که حجاب ندارند، پوشش بسیار مناسبی دارند.


خرید از شهر وان ترکیه

حیف است به ترکیه سفر کنید و از غذاهای آن لذت نبرید، مخصوصاً غذاهای سنتی ترکیه نظیر “لاه ماجون”، “پیده” و انواع “دونرکباب”ها که هم کیفیت بسیار خوب و هم قیمت بسیار خوبی دارد .


غذای پیده ترکیه


غذای دونرکباب ترکیه


غذای لاه ماجون ترکیه

از تفریحات تور وان ترکیه که چشم انداز بسیار زیبایی دارد ، دریاچه وان است . شاید برایتان این سوال پیش آمده که دریاچه وان کجاست : دریاچه وان در غرب شهر وان در ترکیه قرار دارد. در بخش شمال غربی این دریاچه، که از دیدنی های ترکیه است ، کوه سبحان به ارتفاع ۴۰۵۸ متر و در قسمت جنوبی آن، کوههای اختیار شهاب قرار گرفته‌اند.


کوه سبحان وان ترکیه

شکل گرفتن دریاچه نمکی وان ناشی از فعالیت‌های آتشفشانی در سالیان دراز بوده است. آب آن از جویبارهایی که از کوهها سرازیر است، تامین می‌شود. این درباچه ۱۲۰کیلومتر درازا، ۸۰کیلومتر پهنا دارد و ژرفای میانگین آن ۱۷۱ متر است (ژرفترین بخش آن ۴۵۱ متر است). مساحت وان به ۳۷۵۵ متر مربع می‌رسد. وان که از مکانهای تفریحی ترکیه است سواحل شنی دارد و شبکه راهها به آن می‌رسد. آب آن شفاف و نمک دار و برای شنا مناسب است . دریاچه وان ترکیه در غرب شهر وان قرار دارد.


دریاچه وان ترکیه


دریاچه وان ترکیه

یکی دیگر از مهم ترین دیدنی های شهر وان ترکیه ، کلیسای آختامار وان است که کلیسایی است در فاصله ۴۱ کیلومتری جنوب غربی شهر وان بر روی جزیره آختامار.این کلیسا با معماری کشیش مانوئل و به دستور گاغیک اول و پادشاه واسپورکان مابین سال‌های ۹۱۵ تا۹۲۱ میلادی ساخته شده‌است.از جاذبه های گردشگری وان می توان به این کلیسا اشاره کرد .


کلیسای آختامار شهر وان ترکیه

گربه وان نژادی از گربه است که بیشتر در شهر وان در ترکیه دیده می‌شود. نژاد گربه وان سفید و پشمالو با یک چشم زرد و چشم دیگر آبی است.این نوع گربه باعث شهرت جهانی این شهر شده است.عمده شهرت جهانی این شهر بدلیل وجود گربه‌های سفید پشمالویی با یک چشم آبی ودیگری زردرنگ است که به وان کدیسی مشهوراند.


گربه وان ترکیه

اگر مایلید در تور ترکیه با ما همسفر باشید و از بهترین تفریحات ترکیه لذت ببرید !
 

omid_zendeganii

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
11 اکتبر 2014
نوشته‌ها
4
لایک‌ها
0
سن
39
با سلام
وعرض ادب و احترام و ارائه مطالب مفیدتون!
من سوالاتی داشتم امیدوارم در این زمینه ها اطلاعاتی داشته باشید و بتون در جهت مثبت ازشون بهره بگیرم.

من میخواستم تجارت چمدانی رو شروع کنم، البته کشورش اهمیت خاصی نداره،چه ترکیه،امارات،بلغارستان،قزاقستان،تایلند و البته برای استارت ابتدایی کشورهای اطراف فکر کنم ایده ال تر باشه،این و هم بگم در ترکیه اقوام هستند از نظر زمان و اقامت مشکلی ندارم، حالا میخواستم راهنمایی کنید با ده یا 15 میلیون چه تجارت سود اوری میتونم شروع کنم، از ایران کالا ببرم و از کشور هدف کالا واردکنم ،!!ممنون [email protected]
 

amirmail

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
15 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,655
لایک‌ها
637
محل سکونت
تبریز
سال 85 رفتم
شهر خوبیه
یکبار رفتنش می ارزه
هتل توشبا بودیم مشرف به دریاچه
به جزیره ش هم رفتیم
برای خودم شلوار لی و تی شرت اینا خریدم عالی بودن
برای مامان و آبجی ها بسته های تخفیفی رنگ مو +شامپو از یک فروشگاهش
اون زمان به پول ما 7تومن
فقط رنگ موها تو اون سال تبریز 15-16تومن بود
کلا اون سال با 250تومن رفتم دو شب موندم برگشتم
یادش به خیر
 

rachena

Registered User
تاریخ عضویت
17 اکتبر 2011
نوشته‌ها
198
لایک‌ها
13
برای سفر به وان ترکیه بهتر است یک برنامه ریزی سه تا ۴ روزه داشته باشید. هوای این محل معتدل است و این بخاطر دریاچه است. معمولا در تور ترکیه و رفتن به شهر وان ترکیه مسیر زمینی انتخاب میشود ولی آنتالیا و استانبول هوایی .


سفر با قطار نیز روش دیگر سفر به وان است. قطار تهران- وان هر هفته یک رفت و آمد دارد.

 
بالا