برگزیده های پرشین تولز

شیرینی پفکی مرنگ

Ikaban

Registered User
تاریخ عضویت
24 ژانویه 2016
نوشته‌ها
125
لایک‌ها
145
محل سکونت
ikaban.ir
مرنگ یکی از شیرینی های بسیار ساده است که برای تهیه آن از سفیده تخم مرغ استفاده می شود و می توان آن را به تنهایی سرو و یا برای تزئین انواع دسر و کیک استفاده کرد .
شیرینی پفکی مرنگ طرز تهیه بسیار آسانی دارد و می توان آن را برای عید نوروز تهیه کرد .
سایت آشپزی و شیرینی پزی آیکابان طرز تهیه شیرینی پفکی مرنگ را آموزش می دهد .
%D8%B4%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D9%BE%D9%81%DA%A9%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D9%86%DA%AF.jpg

مواد لازم :
2 عدد سفیده تخم مرغ
80 گرم پودر شکر
1/4 قاشق چای خوری وانیل
زرده و سفیده تخم مرغ را از هم جدا کرده و زرده ها را کنار می گذاریم . ( می توانید با زرده تخم مرغ شیرینی گردویی تهیه کنید )
سفیده های تخم مرغ را داخل کاسه ای ریخته و با همزن برقی آنقدر می زنیم تا کاملا پف کرده و سفید شود . به طوری که وقتی کاسه را بر می گردانیم سفیده ها از کاسه بیرون نریزد . سپس وانیل و پودر شکر را کم کم اضافه کرده و دوباره آنقدر هم می زنیم تا سفیده ها غلیظ شده و مانند خامه فرم بگیرد .
کف سینی فر کاغذ روغنی انداخته و شیرینی مرنگ پفکی را داخل قیف با ماسوره دلخواه ریخته و روی کاغذ روغنی شکل دلخواه را می زنیم .
سپس سینی را داخل فر قرا می دهیم تا شیرینی پفکی مرنگ در دمای ۱۵۰ درجه سانتی گراد به مدت ۴۵ دقیقه بماند و آماده شود . ( مدت زمان پخت در فرهای مختلف متفاوت است ، بعد از نیم ساعت شیرینی ها را چک کنید ، اگر نرم بودند به مدت زمان بیشتری برای پخت نیاز است )
بعد از پخت شیرینی ها را از فر خارج کرده و صبر می کنیم تا خنک شوند . سپس شیرینی پفکی مرنگ را از کاغذ روغنی جدا کرده و در ظرف مورد نظر چیده و سرو می کنیم .

نکته : می توانید به مایع شیرینی پفکی مرنگ اسانس و رنگ دلخواه را اضافه کرده و شیرینی هایی با رنگ ها و طعم های مختلف تهیه کنید .

منبع : آشپزی آیکابان

 
بالا