برگزیده های پرشین تولز

شیرینی گرد خامه ایی

bahramn

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
17 می 2007
نوشته‌ها
69
لایک‌ها
5
whirls.jpg
بیسکوییت خامه‌ای
خریدن انواع شیرینی از قنادی‌ها، کار بسیار راحتی است. در طرح‌ها و طعم‌های مختلفی که می‌تواند اوقاتمان را شیرین کنند. اما جدای از این، می‌شود با مقداری حوصله و علاقه، شیرینی‌های خانگی ساده‌ای پخت که هزینه‌ی آنچنانی هم نداشته باشد. تهیه شیرینی در منزل، جدای از بهداشتی بودن آن، رابطه‌ی زیادی با سلیقه‌ی شخصی‌تان دارد. شیرینی خانگی می‌تواند شما را بین دوستان و خانواده بیش از پیش محبوب کند. در ادامه با یک شیرینی خوشمزه همراهتان هستیم.

مواد لازم:
*برای بیسکویت ها
200 گرم کره کمی شور، نرم شده
50 گرم شکر دانه ریز
2 قاشق چای‌خوری وانیل
200 گرم آرد ساده
2 قاشق چای‌خوری آرد ذرت
½ قاشق چای‌خوری بیکینگ پودر
*مواد میانی
کره 100 گرم، نرم شده
170 گرم شکر دانه ریز
1قاشق چای‌خوری عصاره وانیل
50 گرم مربای تمشک یا توت فرنگی

طرز تهیه:
1- فر را در دمای 160 تا 180 درجه تنظیم کنید. سینی فر را بردارید و کف آن را کاغذ پوستی گذاشته و کمی چرب کنید. کره و شکر دانه ریز را در یک ظرف بزرگ بریزید و به مدت 5 دقیقه، با هم‌زن برقی بزنید تا بی‌رنگ و کرکی شود. وانیل را اضافه کنید و مجددا با هم‌زن بزنید تا به خوبی مخلوط شوند.
2- آرد و پودر ذرت و بیکینگ پودر را الک کنید. و با هم‌زن آنقدر هم بزنید که به خوبی مواد بهم جذب شوند. خمیر باید یک لایه چسبنده شود. با قاشق مواد را در لوله‌ی نایلونی ریخته با سرقیف ستاره‌ بزرگ بریزید.
3- مواد را به شکل دایره‌هایی به قطر 5 سانتی‌متر روی سینی بریزید و بین هر کدام تقریبا 3 سانتی‌متر فاصله بدهید. مواد در دو سینی پخت جا خواهد گرفت.
4- بین 10 تا 12 دقیقه زمان لازم است تا شیرینی‌ها بپزند، اما در زمان میانی، جای دو سینی را عوض کنید تا اطمینان حاصل شود که تمام شیرینی‌ها به یک میزان پخته و به رنگ طلایی کم‌رنگ ‌می‌شود. سپس سینی‌ها را خارج کرده و برای خنک شدن روی قفسه بگذارید.
5- در حالی که شیرینی‌ها خنک می‌شوند، لایه‌ی میانی را درست کنید. ابتدا کره‌ی نرم شده و شکر دانه ریز را در یک ظرف ریخته و با یک قاشق چوبی هم بزنید سپس با هم‌زن برقی به خوبی مخلوط کنید تا نرم و کرکی شود. وانیل را اضافه کرده و مجددا با هم‌زن هم بزنید. بعد خامه‌ی کره‌ایی را در لوله‌ی نایلونی ریخته و برای مرحله‌ی آخر آماده شوید.
6- شیرینی‌ها را برگردانید تا قسمت صاف آنها بالا قرار بگیرد، سپس مقداری خامه روی آن بریزید. روی شیرینی دیگر مقداری مربا بمالید و دو شیرینی را روی هم قرار دهید. این کار را با تمام شیرینی‌ها انجام دهید.
امید که لذت برده باشید...
 
بالا