برگزیده های پرشین تولز

شیوع باج‌افزارهای اندروید در سال 2017 و راه‌های مقابله با آن‌ها

sanjary

Registered User
تاریخ عضویت
29 اکتبر 2017
نوشته‌ها
99
لایک‌ها
1
سن
35
سال 2017 بدون شک سال باج افزارها بوده است. کاربران و کسب و کارها در سراسر جهان در این سال با باج افزارهای بزرگی همچون واناکرای و پتیا درگیر و چندین میلیارد متضرر شدند. با این حال تنها کامپیوترهای شخصی نبودند که درگیر باج افزارها شده بودند، نویسندگان بدافزارها به گوشی های هوشمند و اندروید نیز نفوذ کرده بودند و باعث آلودگی آن ها نیز شده بودند.

سوء استفاده از سرویس های دسترسی به اندروید به مجرمان کمک می کند تا بتوانند به بهترین شکل به نرم افزارها نفوذ و باج افزارها را پیاده سازی کنند.

یکی از مواردی که توسط راهکارهای امنیتی ایست شناسایی شده است رفتار عجیب یکی از باج افزارها با نام DoubleLocker است. این باج افزار در ماه های آخر سال 2017 کشف و بررسی شد. DoubleLocker شایع ترین فعالیت باج افزارها محسوب می شد. البته رشد باج افزارهای اندروید به نسبت کاهش یافته است. میزان حوادث اندرویدی تا سال 2016 در حال افزایش و در نیمه ی اول سال جاری به اوج خود رسیده است.​

Android-ransomware.jpg

در سال 2017 ما تغییری را در این روند مشاهده کردیم و متوجه شدیم که نرم افزارهای مخرب اندروید با هدف قرار دادن این پلتفرم توانسته اند تا حد بسیار زیادی به آن نفوذ کنند.

ایست و مجموعه ی امنیتی آن توانست این باج افزار را شناسایی و فورا آن را مسدود کند. اما نباید فراموش کرد که باج افزارها در حال گسترش و پیچیده تر شدن هستند و نمیتوان به طور کامل مانع نفوذ آن ها شد.

راه های امنیتی مقابله با باج افزارها

  1. به طور منظم نرم افزار و سیستم عامل خود را آپدیت کنید.
  2. از تمام اطلاعات مهم و حیاتی خود به طور همیشگی بک آپ گیری کنید.
  3. اپلیکیشن های خود را از یک منبع معتبر همانند گوگل پلی دانلود و نصب کنید.
  4. از یک نرم افزار امنیتی قابل اعتماد و قوی با چند لایه ی امنیتی همانند راهکارهای امنیتی Eset استفاده نمایید.
 
بالا