برگزیده های پرشین تولز

صومعه روژن بلغارستان

الناز پارسا

Registered User
تاریخ عضویت
17 می 2014
نوشته‌ها
553
لایک‌ها
23
سن
38
تور بلغارستان به دلیل جاذبه های این شهر مورد توجه گردشگران زیادی قرار می گیرد . از مهم ترین جاهای دیدنی بلغارستان ، بناهای تاریخی این کشور است که قدمت و زیبایی آنها محسور کننده است . صومعه روژن بلغارستان یکی از ده ها صومعه تاریخی این کشور است که برای بازدید از آن باید به کوچکترین شهر بلغارستان ، یعنی ملنیک سفر کنید .

rozhen_monastery_bulgaria_3turkey-qpr.jpg

صومعه روژن بلغارستان



قبل از هرچیزی به معرفی شهر زیبای ملنیک میپردازیم . این شهر در جنوب غربی کوه های پیرین در 20 کیلومتری شمال مرز بلغارستان و یونان واقع شده است . در این شهر کوچک معماری و شکل ساختمان ها جذاب بوده و برخی از آن ها از ارزش تاریخی و فرهنگی برخوردار می باشند . نوشیدنی های این منطقه در دنیا شهرت دارند و یکی دیگر از دلایل سفر گردشگران تور بلغارستان به این شهر ، نوشیدنی های خاص آن است .

rozhen_monastery_bulgariaturkey-qpr.jpg

صومعه روژن شهر ملنیک بلغارستان

صومعه روژن ملنیک و در جنوب غربی بلغارستان در استان بلاگووگراد واقع شده است و مربوط به قرن سیزدهم میلادی ست . این صومعه مربوط به قرون وسطی بلغاری است و در آن با نقاشی های ارزشمندی بچشم میخورد . اولین ساختمان از صومعه روژن در بلغارستان در نیمه اول قرن سیزدهم بنا شد و در سال ها و قرن های بعد بر وسعت آن افزوده شد . کلیسای صومعه Rozhen قبل از قرن 15 بنا شده و در 1597 نقاشی شده است که برخی از این نقاشی ها با مراقبت های بسیار تا به امروز حفظ شده اند . در سال 1611 نمای جنوبی رنگ آمیزی شد و با آتش گرفتن صومعه بین سال های 1662 و 1674 کتابخانه این مجموعه از بین رفت و بیشتر ساختمان های آن آسیب دید تا اینکه بالاخره در طی قرن بعد (1732-1715) با کمک های مالی بلغاری های ثروتمند از سراسر کشور این صومعه به عنوان یکی از دیدنی های بلغارستان مورد بازسازی اساسی قرار گرفت . این صومعه از جاذبه های معروف بلغارستان است .
 
بالا