برگزیده های پرشین تولز

طاق كسری و مرگی تدریجی

Sina-bank

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
24 آگوست 2010
نوشته‌ها
21
لایک‌ها
0
تاق خسروانی، یادگار شکوه ایران باستان، با بی توجهی عراق، روز به روز به پایان خود نزدیکتر می‌شود. پرسش اینجاست، کشورمان تا کنون برای حفظ این میراث ایرانی، چه کرده است؟به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، روزانه ایرانیان بسیاری با هدف زیارت به کشور عراق سفر می‌کنند، با وجود این، درصد اندكی از آنان حتی می‌دانند یکی از با شکوه ترین آثار معماری ساخته دست پدرانشان، در این کشور واقع است.

طاق كسری یا تاق خسرو (ایوان مدائن)، در شهر مدائن و در 35 كیلومتری جنوب بغداد در استان دیاله قرار گرفته است و به نظر می‌رسد اتفاق بدی نمی‌افتد اگر تورهای زیارتی و سیاحتی که وظیفه گرداندن ایرانیان را بر عهده دارند، تدابیری بیندیشند که ایرانیان بتوانند از تاق خسروانی نیز دیدن کنند.

این کار دو مزیت دارد: نخست اینکه ایرانیان زائر، با تاریخ کشورشان نیز بیشتر آشنا می‌شوند و دوم اینکه عراق در صورت افزایش شمار بازدیدکنندگان از این اثر تاریخی مجبور می‌شود حفظ و مرمت و رسیدگی به زیرساخت‌های گردشگری این اثر تاریخی ایرانی را جدی تر بگیرد.

تا هنگامی که خودمان جهت حفظ و نگهداری از میراث فرهنگی سرزمینمان کوشا نباشیم، نه تنها دیگران برای حفظ و نگاهبانی از داشته‌های فرهنگیمان دل نمی‌سوزانند، چه بسا (با تجربه‌ای که در این زمینه وجود دارد)، در جهت نابودی هر آنچه در منطقه به نام آثار ایرانی وجود دارد، همه ابزارهای خود را به کار گیرند.

به جایی بر نمی‌خورد اگر از بودجه‌های هنگفتی که برای سازندگی عراق سرازیر می‌شود، مبلغ ناچیزی نیز به حفظ، نگهداری و مرمت طاق کسری و توسعه زیرساخت‌های گردشگری این بنای ایرانی اختصاص یابد.
 

Exporter

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
13 آپریل 2006
نوشته‌ها
4,060
لایک‌ها
5,172
سن
34
محل سکونت
UAE
کشورمان تا کنون برای حفظ این میراث ایرانی، چه کرده است؟

کشورتان آثار باستانی داخل مرز خودشو نمی تونه حفظ کنه
انتظار داری به فکر آثار خارج از کشور باشه؟
تخت جمشید رو گا...دن، شما به فکر طاق کسری هستی؟
 

CP-YOU

Registered User
تاریخ عضویت
2 ژوئن 2005
نوشته‌ها
1,812
لایک‌ها
193
سن
40
محل سکونت
tehraaaaaan
من اینو زیاد به دولت ربط نمی دم

من و شما و سایر کسانی که ادعا می کنن آثار باستانی رو دوست دارند شده یکبار جمع بشیم بریم مثلا محوطه تخت جمشید رو پاکسازی کنیم ؟ شده یک شماره حساب بازکنیم و پول بریزیم توش برای بازسازی حالا تخت جمشید نه ، مثلا یکی از خونه قجری های همین تهران .
بابا ملت می رن حمام فین ازشون ورودی 1000 تومنی هم که می خوان صداشون در میاد . حاضر نیستن 1000 تومن بابت یک بنای تاریخی بپردازن
ما فقط شعار می دیم

ولی ملت همیشه در صحنه کلی پول و طلا جواهر برای بازسازی حرمین شریفین یا ضریح امام حسین می پردازند
http://shia-online.ir/old/article.asp?id=9782&cat=1

این نشون میده اولویت جامعه چیز دیگریست
دولت هم جدا از جامعه نیست
 
بالا