برگزیده های پرشین تولز

طبیعت بکر و بهشتی در تنگ دم اسب

arin1365

Registered User
تاریخ عضویت
26 مارس 2015
نوشته‌ها
374
لایک‌ها
3
سن
38
هیجان و لذت در طبیعت گردی تنگ دم اسب
تنگ دم اسب در فاصله ۴۰ کیلومتری جنوب شیراز در منطقه کوهمره سرخی روستای کره بس واقع شده است. در این تنگ آبشار زیبا و حیرت انگیزی به همین نام قرار دارد که به زیبایی این تنگه افزوده است. برای دیدن این تنگ زیبا باید از رودخانه ای جذاب و مناطق سرسبز و بکر گذر کنید و از دیدن آن ها لذت ببرید.


تنگ دم اسب در شیراز


آبشار زیبای دم اسب شیراز

نام تنگ دم اسب از آبشاری شبیه به دم اسب گرفته شده و در واقع این آبشار ادامه رودخانه دم اسب است که از بلندای صخره های مرتفع به پایین سرازیر می شود و ظاهری شبیه به دم اسب دارد.


صخره ای تنگ دم اسب فارس

پوشش جنگلی درختان بلوط و انواع درختان و بوته های دیگر و کوه های سر به فلک کشیده حاکی از طبیعت بکر و طبیعت زیبای این منطقه است. مسیر پیمایش راه پاکوب مشخصی است که عبور از آن با فراز و نشیب های زیادی همراه است. طبیعت گردی در این تنگ دم اسب در استان فارس یکی از سفرهای هیجان انگیز برای گردشگران می باشد که هر سال بر تعداد این گردشگران افزوده می گردد.


پوشش اطراف تنگ دم اسب شیراز

در بعضی نقاط می بایست به صورت دست به سنگ و با عبور از شکاف و تنوره هایی به صورت انفرادی ادامه مسیر داد. در طول راه از بلندای کوه دره ای عمیق دیده می شد که رودخانه خروشان دم اسب در دل آن جریان دارد. گردشگران در این رودخانه شنا می کنند و آب بازی می کنند و یک روز به یاد ماندنی را تجربه می کنند.


شنا در تنگ دم اسب استان فارس


آب تنی در تنگ دم اسب شیراز

رودخانه پس از طی مسیر تنگ وارد روستای کره بس می شود. در ادامه مسیر رانش زمین باعث ایجاد دریاچه ای به طول ۲۰۰ متر شده است که گذر از آن با شنا یا قایق های بادی میسر است. ادامه این مسیر به آبشار تنگ دم اسب منتهی میگردد. ایران دارای طبیعت بی نظیر و زیبا می باشد که باید از نزدیک به تماشای آن ها نشست. یکی از طبیعت های شگفت انگیر کشور عزیزمان جزیره کیش می باشد که پیشنهاد می کنیم با شرکت در تور کیش از مشهد به ابن جریره با قیمت مناسب سفر کنید و به تماشای طبیعت بی نطیرش بپردازید و از سفر خود نهایت لذت را ببرید.


زیبایی تنگ دم اسب

البته در این منطقه سرسبز و پر آب، انواع حیوانات وحشی، خزندگان و پرندگان بزرگ شکاری زندگی می کنند ولی با توجه به حضور گردشگران، در نزدیکی منطقه تنگ دم اسب دیده نمی شوند. معمولا آب و هوای منطقه نزدیک آبشار در فصل با طراوت بهار و فصل سرسبز و خوش رنگ تابستان، بسیار مطبوع و دلپذیر است. گردشگران بسیاری در این دو فصل این منطقه را برای سفر انتخاب می کنند.


خروش رودخانه تنگ دم اسب
 
بالا