برگزیده های پرشین تولز

طراحی وب چیست؟

behnamadel

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
28 اکتبر 2019
نوشته‌ها
10
لایک‌ها
7
سن
27
طراحی وب فرآیند مفهوم سازی ، برنامه ریزی است که تعیین کننده صفحه بندی ، رنگ ها ، سبک های متن ، ساختار ، گرافیک ، تصاویر و استفاده از ویژگی های تعاملی است که صفحات را در اختیار بازدید کنندگان سایت شما قرار می دهد. طراحی وب حرفه ای باعث می شود کار شما به صورت آنلاین قابل اعتمادتر به نظر برسد.با سایت بمب کد همراه باشید.
طراحی وب به طور خلاصه
طراحی وب به طور خلاصه روند ایجاد وب سایت است. طرح وب سایت شامل بسیاری از اقدامات مختلف لازم برای ایجاد وب است ، از جمله تولید محتوا و طراحی گرافیک.وب سایت ها با استفاده از یک زبان نشانه گذاری به نام HTML ایجاد می شوند. طراحان وب با استفاده از برچسبهای HTML صفحات وب را ایجاد می کنند که محتوا و ابرداده های هر صفحه را تعریف می کنند. چیدمان و ظاهر عناصر در یک صفحه وب معمولاً با استفاده از ورقهای CSS یا سبک آبشار مشخص می شود. بنابراین ، اکثر وب سایتها حاوی ترکیبی از HTML و CSS هستند که نحوه نمایش هر صفحه در مرورگر را مشخص می کنند.

Web design in short

مراحل طراحی وب سایت

برخی از طراحان وب ترجیح می دهند صفحات کد را ابتدا با HTML و CSS بنویسند ، در حالی که برخی دیگر از ویرایشگر WYSIWYG مانند Adobe Dreamweaver استفاده می کنند. این نوع ویرایشگر رابط بصری برای طراحی طرح صفحه وب ارائه می دهد. این نرم افزار بطور خودکار کد HTML و CSS مربوطه را تولید می کند.

روش محبوب دیگر برای طراحی وب سایت ها ، سیستم مدیریت محتوا مانند WordPress یا جوملا است. این سرویس ها قالب وب سایت های مختلفی را ارائه می دهند که می توانند به عنوان نقطه شروع یک وب سایت جدید استفاده شوند. سپس وب مسترها می توانند با استفاده از یک رابط مبتنی بر وب ، محتوا را اضافه کرده و طرح را تنظیم کنند.


طراحی وب همیشه کانال اطلاع رسانی اولیه و رسمی برای موسسات و افراد بوده است. با افزایش سرعت اینترنت ، نه تنها محتوای متنی ، بلکه تجربه غنی رسانه ای (برنامه های رسانه ای غنی) ، فیلم ها و عکس های با وضوح بالا برای دستیابی به مصرف کننده آسان تر شده است. بنابراین ، بسیاری از افراد می توانند بدون ترک خانه ، اطلاعات مورد نظر خود را از صفحات وب دریافت کنند. به همین دلیل ، موسسات سرمایه گذاری در طراحی وب خود را افزایش داده اند تا بهترین و موثرترین راه در اینترنت باشد.



Web design




در حالی که از HTML و CSS برای طراحی ظاهر و احساس یک وب سایت استفاده می شود ، باید تصاویر به طور جداگانه ایجاد شوند. بنابراین ، طراحان گرافیک می توانند با طراحی وب همپوشانی داشته باشند. بنابراین طراحان گرافیک اغلب تصاویر را برای استفاده در وب ایجاد می کنند. برخی از برنامه های گرافیکی ، مانند Adobe Photoshop ، شامل گزینه Kaydet Save for Web “نیز می باشد که راهی آسان برای صادرات تصاویر با فرمت بهینه شده برای انتشار وب فراهم می کند.

چگونه یک وب سایت ایجاد کنم؟

وقتی آماده ایجاد وب سایت هستید ، راه های های مختلفی دارید. اگر با زبان برنامه نویسی HTML و برنامه های طراحی وب آشنایی ندارید ، گزینه های دیگری برای ایجاد طراحی وب شما وجود دارد. می توانید برای ایجاد و طراحی یک وب سایت بی نظیر ، یک متخصص طراحی وب سایت حرفه ای استخدام کنید.

همچنین می توانید با استفاده از نرم افزارهای از پیش ساخته مانند FrontPage یا Dreamweaver ، طراحی وب خود را ایجاد کنید. (این بسته های نرم افزاری به تخصص فنی نیاز دارند.


با این حال طراحی وب حرفه ای نه تنها نیاز بازدید کنندگان شما را برآورده می کند بلکه به بازدید کنندگان این امکان را می دهد که بدون عناصر طراحی غیر ضروری و گیج کننده به سرعت به آنچه می خواهند بدانند برسند.

همچنین لازم به یادآوری است که هر چقدر طراحی وب سایت شما جذاب باشد ، در صورتی که به روشی رمزگذاری نشده باشد که موتورهای جستجو بتوانند آن را بخوانند .


وب سایت شما چگونه خواهد بود؟

قبل از شروع نوشتن کد برای وب سایت خود ، ابتدا باید برنامه ریزی کنید. چه اطلاعاتی را در وب سایت بارگذاری خواهید کرد؟ از چه فونت و رنگ استفاده خواهید کرد؟ سایت شما چگونه خواهد بود؟ ما به شما روش ساده ای می دهیم که می توانید دنبال کنید تا محتوای وب سایت خود را طراحی کنید و طراحی کنید.

یک سایت از بخش های زیادی تشکیل شده است: محتوای متن ،برنامه نویسی ، شیوه نامه ، محتوای رسانه و غیره. هنگام ساختن یک سایت ، شما باید کلیه بخش ها را در یک ساختار خوب سازماندهی کرده و از ارتباط برقرار کردن کلیه بخش ها با یکدیگر اطمینان حاصل کنید .


HTML (اچ تی ام ال)

Hypertext Markup Language )HTML) کدی است که شما برای ساختن محتوای وب سایت خود استفاده می کنید و به آن معنی و هدف می دهید. به عنوان مثال ، آیا محتوایی که من ایجاد می کنم از پاراگراف ها یا نقاطی تشکیل شده است؟ آیا من در صفحه خود عکس دارم؟ آیا من یک جدول داده دارم؟ HTML اساسی به شما اطلاعات کافی می دهد تا شما را با HTML آشنا سازد.

CSS (سی اس اس)

Cascading Stylesheets) CSS) کدی است که می توانید از آن برای سبک دادن به وب سایت خود استفاده کنید. به عنوان مثال ، شما متن سیاه یا قرمز می خواهید؟ محتوای موجود در صفحه باید کجا باشد؟ تصویر پس زمینه و رنگی که باید برای تزئین وب سایت شما استفاده شود چیست؟ CSS اولیه شما را شروع می کند.

JavaScript(جاوا اسکریپت)

جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی است که شما می توانید برای اضافه کردن ویژگی های تعاملی در وب سایت خوداستفاده کنید .


وب سایت خود را منتشر کنید

بعد از اتمام نوشتن برنامه نویسی و گردآوری بخش های مختلف در سایت ، باید وب سایت خود را بصورت آنلاین منتشر کنید تا افراد بتوانند به آن دسترسی پیدا کنند. انتشار نمونه کد نحوه چاپ نمونه کد خود را بصورت آنلاین در مدت زمان کوتاه توضیح می دهد .

نحوه کار وب

وقتی به سایت مورد علاقه خود دسترسی پیدا می کنید ، اتفاقات پیچیده زیادی در پشت شما اتفاق می افتد که شاید از آنها بی اطلاع باشید. چگونگی کارکرد وب ، آنچه را که هنگام مشاهده یک صفحه وب در کامپیوترمشاهده می شود ، مشخص می کند.

منبع: بمب کد
 
بالا