برگزیده های پرشین تولز

طراحی پست اینستاگرام در کسب‌وکارهای آنلاین چه نقشی دارد؟

وضعیت
موضوع بسته شده است.

shayan70

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 سپتامبر 2019
نوشته‌ها
1
لایک‌ها
3
سن
31
طراحی پست اینستاگرام امروزه به یکی از دغدغه‌های مهم افراد در زمینه کسب‌وکارهای آنلاین تبدیل شده است. هر روز بعد از بیدار شدن از خواب اولین کاری که انجام می‌دهیم چک کردن شبکه‌های اجتماعی و گردشی در میان صفحات آن است. یکی از این شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار اینستاگرام است که در بین همه‌ی اقشار جامعه برای خود جا باز کرده است. اینستاگرام به دلیل اینکه یک اپلیکیشن بصری است کاربردهای زیادی در حوزه‌ی کسب و کار پیدا کرده است. بیشتر برندها از محبوبیت این اپلیکیشن استفاده کرده و محصولات خود را در معرض دید ملیون‌ها کاربر ایرانی اینستاگرام قرار می‌دهند.

قرار دادن پست‌ها به شیوه‌ای درست و جذاب و طراحی پست اینستاگرام اولین قدم برای داشتن یک کسب‌وکار موفق است. اما چطور؟ چه چیزی لازم است تا یک تبلیغ به درستی شکل بگیرد؟ چه چیزی در جذب مخاطب اینستاگرام نقش دارد؟ چه مواردی قبل از هر چیزی در چشم مخاطب جلب توجه می‌کند و او را وادار به درخواست اطلاعات بیشتر از پست کرده و در نهایت به خواندن کپشن می‌کند؟ هدف شما در تبلیغ یک برند و رسیدن به سوددهی در کسب و کارتان پیدا کردن پاسخ این سوالات است. یاراپلاس در این مقاله با پاسخ به این سوالات مسیر شما برای رسیدن به هدفتان را روشن می‌کند.

نقش پست‌های اینستاگرامی در رونق کسب‌وکار
اینستاگرام یک اپلیکیشن جذاب است که فضای مناسبی را برای تبلیغات اینستاگرام شما فراهم کرده است. این شبکه اجتماعی تصویر محور بوده و شما با قرار دادن چند پست و استوری می‌توانید فروش خود را به مقدار قابل توجهی افزایش دهید. برند و محصولات خود را تبلیغ کنید و آن‌ها را در معرض شناخت و معرفی به مخاطب قرار دهید. استفاده از یک شیوه‌ی منحصر به فرد و خاص، به شهرت و محبوبیت صفحه‌ی کاری شما می‌افزاید.

نکات طراحی پست اینستاگرام


اگر فکر می‌کنید با گرفتن یک عکس از محصولتان بدون توجه به جذابیت تصویر و صرفا جهت نمایش کالا می‌توانید به فروش و رونق کسب و کار خود بیفزایید سخت در اشتباه هستید و از همین حالا بدانید که بازده چندانی نخواهید داشت. قرار دادن یک عکس به صورت ساده و خام در اینستاگرام، محصول شما را به یک عکس گذرا از نگاه بیننده تبدیل می‌کند. عکسی که شما برای تبلیغ محصول خود استفاده می‌کنید باید بسیار جذاب و زیبا باشد تا بتواند مشتری را به خرید آن تشویق کند.

طراحی پست اینستاگرام چیست؟
یک پست تبلیغاتی را تصور کنید که دوستتان برای شما می‌فرستد. بیشتر آن‌ها تصاویر ادیت شده‌ای هستند که نگاه بیننده را نوازش می‌کند. در واقع یک طراحی زیبا هم بیننده‌ را به خرید محصول شما تشویق می‌کند و هم او را ترغیب به فرستادن پست برای دیگران و معرفی آن می‌کند.

به عبارتی یک طراحی مناسب موجب تبلیغات غیر مستقیم و پنهانی برای محصول شما خواهد شد. باید اعتراف کنیم اولین چیزی که مخاطب را جذب می‌کند یک پست شکیل و چشم نواز است. طراحی پست اینستاگرام با توجه به اصول آن، همان چیزی است که مخاطب را به سمت محصول شما می‌کشد. به محصول فرصت معرفی خود را می‌دهد و در نتیجه موجب افزایش فروشی چشمگیر در حوزه‌ی کاری شما خواهد بود.

هر محصول، شیوه‌ی طراحی پست اینستاگرام مخصوص به خود را می‌طلبد ولی در نهایت هدف این است که محصول شما در دید مخاطب برجسته شود. این طراحی‌ها برای عکس، ویدئو، استوری و … متفاوت انجام می‌شود.

طراحی عکس برای اینستاگرام
عکس‌هایی که برای پست یا استوری در اینستاگرام طراحی می‌شوند باید هدف شما را در دید بیننده برجسته‌تر از سایر محتویات موجود در عکس نشان دهند. به عبارتی عکس نباید توجه مخاطب را از اصل موضوع و هدف شما منحرف کند. به تصویر کشیدن هدف و ارائه‌ی اطلاعات لازم و کافی در یک عکس مخاطب را بیشتر جذب می‌کند. این به این معنی است که تبلیغ محصولات و خدمات در قالب عکس بازخورد بیشتری داشته و از طریق آن بهتر می‌توان با مخاطب ارتباط برقرار کرد.

طراحی ویدئو برای اینستاگرام
ویدئوهایی که در اینستاگرام قرار می‌گیرند 60 ثانیه هستند. قابلیتی که اینستاگرام در اختیار شما قرار داده این است که می‌توانید فیلم‌هایی که بیش از 60 ثانیه هستند را به چند قسمت تبدیل کرده و هر کدام را در 60 ثانیه برش دهید. سپس همه‌ی قسمت‌ها را در یک پست در اختیار مخاطب قرار دهید.

در قرار دادن پست‌های ویدئویی دست شما برای ارائه‌ی هدف بازتر است و فرصت بسیار بیشتری را برای القای منظور خود به مخاطب دارید. اما نکته‌ی قابل توجه در اینجا این است که عکس بیننده‌‎ی بسیار بیشتری نسبت به فیلم دارد. فیلم به دلیل تاخیر در ارائه‌ی مفهوم و نیاز به صرفِ وقت بیشتر بیننده‌ی کمتری می‌گیرد. اما از طرف دیگر اگر پیج شما دارای محتواهای آموزشی است، می‌‍توانید از آپشن دیگر اینستاگرام به نام IGTV استفاده کنید که قابلیت به اشتراک گذاری فیلم‌های طولانی به صورت یکپارچه بدون نیاز به کراپ و برش است.

روش‌های طراحی پست اینستاگرام


طراحی ویدئو با عکس هم می‌تواند روش خوبی برای جذب مخاطب باشد. در این روش عکس‌ها با استفاده از موشن‌ گرافیک و با توجه با المان ‌های جذابیت‌بخشی به تصاویر، در قالب یک فیلم به مخاطب ارائه می‌گردند.

طراحی استوری برای اینستاگرام
در استوری علاوه بر طراحی عکس می‌توان یک فیلم 15 ثانیه‌ای نیز برای ارائه مفهوم طراحی کرد. استوری در دید بعضی مخاطبان اولویت دارد و بسیاری از افراد قبل از دیدن پست‌، استوری‌های خود را چک می‌کنند. بنابراین توجه به استوری می‌تواند شما را در گامی جلوتر از رقیبانتان قرار دهد.

هدف طراحی پست اینستاگرام چیست؟
طراحی پست اینستاگرام یاراپلاس با هدف افزایش مخاطب و ترغیب مخاطب برای خواندن بقیه‌ی مطلب انجام می‌شود. استفاده از اصول بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، شما را راحت‌تر به این هدف می‌رساند. یکی از فواید طراحی پست اینستاگرام افزایش دنبال کننده است.این بخش و توضیحات یکی از قسمت ها و زیر مجموعه های مدیریت پیج اینستاگرام است.

نکته‌ای که در این قسمت می‌توان به آن اشاره کرد این است که گاهی میان فعالیت‌های روتین پیج، یک کار هم چالشی قرار دهید. در کارهای چالشی طراحی پست به صورتی انجام می‌گیرد که مخاطب هم خود درگیر پست می‌شود و هم با تگ افراد دیگر و به چالش کشیدن آن‌ها میزان بازدید پیج را افزایش می‌دهد. بنابراین می‌توان گفت طراحی زیبا می‌تواند علاوه بر ارائه موضوع و انتقال هدف، به گسترش صفحه‌ی شما نیز کمک می‌کند.

پست اینساگرام

چند نکته برای آموزش طراحی پست اینستاگرام

تا زمانی که وارد حوزه‌ی ارائه‌ی خدمات به وسیله‌ی اینستاگرام نشده‌اید متوجه رقابت شدید پیج‌ها در جذب مخاطب نخواهید شد. طراحی مناسب یک پست، گام اول در جذب مخاطب است و برگ برنده‌ی شما خواهد بود. در این قسمت یاراپلاس نکاتی را در مورد یک طراحی هوشمندانه و جذاب برای تولید محتوا اینستاگرام در اختیار شما قرار می‌دهد.

یک پست اینستاگرامی باید اغوا کننده باشد و احساساتی همچون حس تحسین، کنجکاوی، لذت، صمیمیت، آرامش و … را برانگیزد. برای اینکار در پست می‌توان از مبالغه و نوآوری نیز استفاده کرد.

شما می‌توانید با استفاده از خلاقیت خود یک سبک خاص را برای پیج خود اتخاذ کنید. این روند مستلزم مجموعه‌ای ایده است که شما در میان آن‌ها زیباترین را انتخاب کنید. برای نمونه پست‌های شما از نظر شکل هندسی می‌تواند متفاوت باشد یعنی عکس مورد نظر را در یک قاب قرار دهید و کل عکسهای پیج در این قالب قرار گیرد. برای نمونه می‌توانید از یک قاب دایره‌ای، مثلث و … بهره گیرید.

رنگ پست‌های شما می‌تواند نشانی از پیج شما را در خود داشته باشد. برای مثال پست‌ها می‌تواند سفید، سیاه، سیاه_سفید و یا رنگی باشد. یا اطراف قاب را به این رنگ‌ها مزین کنید. این نکات می‌تواند مانند مهر پیج شما عمل کند و پست‌های شما شناخته شده شوند و نشانی از کار شما باشند. این موضوع بر جذابیت کار شما و انحصاری بودن پیج شما می‌افزاید.

قدرت استفاده از پرسش و پاسخ در دل یک تصویر اینستاگرامی پست شده باعث به چالش کشیدن ذهن مخاطب شده و همین درگیری ذهنی مخاطب را به سمت خواندن و توجه کردن به مطلب نوشته‌ی شده‌ی شما در کپشن سوق می‌دهد. در واقع قدرت طراحی شما در تصاویر است که تعداد مخاطبین اینستاگرام را افزایش داده و آنها را بر پست شما میخکوب کرده و وادار به توجه می‌کند.

ترکیب کردن عکس و نوشته یکی از راه‌های جذب کننده و همینطور در صورتی که شما بخواهید چالشی خواهد بود. یک جمله‌ی جذاب روی تصویر مخاطب را برای دانستن باقی ماجرا مصر می‌کند و ادامه‌ی مسیر را با شما همراه خواهد بود.

لوگو و آدرس سایت و یا پیج خود را می‌توانید در گوشه‌ی تصویر طراحی کنید چون در صورت کپی شدن مطلب، می‌توانید مخاطب را به سمت پیج خود هدایت کنید.

در متونی که کپشن می‌شوند استفاده‌ از ایموجی است که مطلب شما را دوست‌داشتنی ‌تر می‌کند. در متنها صرفا نوشتن کلمات خارج از حوصله‌ی مخاطب است و مطلب نوشته شده‌ی شما خوانده نشده یا نیمه خوانده شده رها می‌شود. استفاده از زبان ایموجی صمیمیت با مخاطب را حفظ کرده و جَوی دوستانه به مطلب می‌بخشد.

استفاده از ویدئو با حک کردن لوگوی طراحی شده خودتان در گوشه‌ی تصویربه این خاطر است که این ویدئو مطمئنن کپی یا ریپست خواهد شد و این لوگو با آدرس پیج مسیر مخاطب را به سمت صفحه‌ی شما هموار می‌کند، یک برگ برنده برای پیج شما خواهد بود.

چگونگی یادگیری طراحی پست اینستاگرام
شما می‌توانید با یادگیری کامل فوتوشاپ جلوه‌های زیبایی را برای پست‌های خود خلق کنید. یادگیری فوتوشاپ شاید نیازمند هزینه‌ی وقت باشد ولی یک شانس خوب برای موفقیت در ارائه محصولتان را به شما ارائه می‌دهد.

پست اینستاگرام

ایده‌های خلاقانه در طراحی پست اینستاگرام

نظرسنجی در قالب یک ستوری طراحی شده بسیار بیشتر از یک استوری ساده جلب توجه می‌کند و در فالوور شما این احساس را ایجاد خواهد کرد که برای جلب رضایت او و اهمیت نظر اوست که وقت گذاشته‌اید و یک طراحی زیبا را ارائه داده‌اید، به جای یک ستوری ساده و خسته کننده!

نشان دادن پشت صحنه‌ی کاری در طراحی یک پست سرگرم کننده و جلب رضایت مخاطب کمک می‌کند. در هر کسب و کاری که هستید سعی کنید در طراحی پست‌هایتان مخاطب را از پشت صحنه‌ی کاری خود مطلع سازید و با این کار اعتماد مخاطب را گرفته و فضایی صمیمی را ایجاد کنید.

طراحی پست‌های مناسبتی را با رنگ‌های شاد و تصویرهایی به اشتراک بگذارید که حداقل لبخندی را به مخاطب هدیه کرده باشید و این تصویر در جاهای دیگر و توسط کاربران استفاده شده و در مقیاس بزرگتری به اشتراک گذاشته شود.

همانطور که گفتیم عکس محصولات باید به شیوه‌ای به اشتراک گذاشته شود که برجسته‌تر از سایر محتویات موجود در تصویر جلوه کند. مات کردن زمینه‌ی تصویر به نسبت محصول مد نظر ما می‌تواند این هدف را برای ما به انجام برساند. ایجاد کردن یک تضاد رنگی بین محصول و محتویات قرار داده شده در تصویر نیز تاثیر مثبتی به همراه خواهد داشت.

بعضی مواقع طراحی یک پست بی‌ربط به موضوع پیج می‌تواند پیج را از یکنواختی خارج کند. اگر این پست در حوزه‌ی علایقتان طراحی شود صمیمیت و اعتماد مخاطب را به خود معطوف می‌کنید.

تم منحصر به فرد در شناخته شدن شما خیلی موثر است چند تم را به عنوان نمونه به شما معرفی می‌کنیم:

طراحی پست اینستاگرام

تم موزاییکی پست‌ها:

در این روش پست‌ها را در دو رنگ یا به هر شیوه‌ی خلاقانه‌ی دیگری می‌چینید. برای نمونه ارائه پست به صورت یک در میان آبی و زرد تم موزاییکی به پیج داده و در اولین بار ورود جذابیت خود را به نمایش میگذارد.

تم رنگین‌کمانی پست‌ها:
رنگ پست‌هایی را که برای مخاطب ارائه میدهید در هر ردیف متفاوت کنید. یعنی هر سه پست یک رنگ داشته و در کل این رنگها طیف رنگین‌کمانی را به پیج دهند.این کار در ابتدای ورود مخاطب، خوش‌سلیقگی شما را برای مخاطب نمایش می‌دهد.

محتوای پست
محتوای یک پست اینستاگرامی باید اغواکننده باشد و احساساتی همچون حس تحسین، کنجکاوی، لذت، صمیمیت، آرامش و … را در مخاطب برانگیزد. برای اینکار می‌توان از مبالغه و نوآوری نیز استفاده کرد. این بخش از اصلی ترین فعالیت هایی است که آژانس های دیجیتال مارکتینگ در پکیج های مدیریت شبکه های مجازی برای مدیران کسب و کارها ارائه میکنند.

به طور کلی با رعایت اصول ذکر شده در این مقاله صفحات مخصوص کسب و کار خود را به روز و هدف مند تر کنید که اصطلاحا به این نوع از خدمات، مدیریت پیج ایسنتاگرام گفته میشود. تاثیر رعایت تک تک این موارد را در رونق کسب وکار خود می توانید به طور مشهود ببینید.

زیر سقف آژانس های دیجیتال مارکتینگ مشهد چه خبره!؟
قبل از این که بگیم یک آژانس دیجیتال مارکتینگ چطور شد که به یک آژانس دیجیتال مارکتینگ تبدیل شد باید بدانیم واژه ی دیجیتال مارکتینگ اصلا از کجا آمده؟

فضای دیجیتال، فضایی با پتانسیل بالا برای جذب فرصت های بی شماریست، از این فرصت ها می توانیم برای تبدیل مخاطب به مشتری، افزایش فروش، سود بیشتر و در نهایت رشد چشمگیر کسب و کارمان استفاده کنیم، اما لازمه موفقیت در این مسیر علم و آگاهی به حوزه ی خاصی است که به آن اصطلاحا “دیجیتال مارکتینگ” گفته می شود.

شماری از آژانس های دیجیتال مارکتینگ در مشهد با این اهداف و نتیجه محور در حال فعالیت اند.

هزینه طراحی پست اینستاگرام
امروزه اینستاگرام به یکی از معروف‌ترین شبکه‌های اجتماعی در سراسر دنیا تبدیل شده است که کشور ما نیز از این قائده مستثنی نیست و ایرانیان بسیاری اینستاگرام را بهترین شبکه اجتماعی حال حاضر می‌دانند. به دلیل استقبال بسیار مردم ایران از اینستاگرام، کسب و کارهای زیادی از این موقعیت استفاده کرده و محصولات و یا خدمات خود را در پیج‌های اینستاگرامی عرضه می‌کنند.

به همین دلیل طراحی پست اینستاگرام در یاراپلاس بین افراد اهمیت بسیاری پیدا کرده است. پست‌های اینستاگرامی به صورت عکس و ویدیو هستند که در ادامه توضیحی در رابطه با آن‌ها آورده شده است.

طراحی پست اینستاگرام


طراحی پست اینستاگرام به صورت عکس
همان‌طور که می‌دانید، اینستاگرام شبکه اجتماعی بر پایه تصویر است و بیشتر از آن که محتوای متنی توجه مردم را به خود جلب کند، تصاویر در جلب توجه مردم نقش دارند. با استفاده از همین نکته می‌توان تصاویری خلق کرد که داستان مورد نظر شما را بیان کرده و مطلبی که در ذهن دارید را به شیوه‌ای مناسب به بیننده منتقل کند.

به طور مثال استفاده از عکس نوشته ها در این شبکه اجتماعی به بیشتر دیده شدن مطالب شما کمک بسیاری خواهد کرد. به کمک این روش می‌توان به صورت یک‌جا هر چه در ذهن خود دارید را به مخاطب منتقل کنید. از ویژگی‌های استفاده از عکس نوشته‌ها می‌توان صرفه‌جویی در وقت مخاطب را نام برد زیرا تنها با دیدن عکس و خواندن متن کوتاه نوشته شده در آن مطلب را فرا گرفته و نیازی به خواندن کپشن که در بسیاری از موارد طولانی هستند نخواهد بود.

راه‌های بسیاری برای طراحی پست‌ها وجود دارد که شاید خود فرد هم با استفاده از این روش‌ها بتواند از پس طراحی پست‌های اینستاگرام بربیاید ولی در بیشتر موارد این امر، امری تخصصی محسوب شده و هر کس قادر به طراحی پست‌های جذاب برای اینستاگرام نخواهد بود.

از آن جایی که عکس‌ها در بهتر دیده شدن پیج اهمیت بسیاری دارند، سپردن طراحی چنین پست‌هایی به افرادی که در این زمینه تخصص دارند، مناسب‌تر از انجام آن‌ها توسط خود فرد خواهد بود. یاراپلاس با چندین سال تجربه در زمینه مدیریت شبکه‌های اجتماعی، به بهترین نحو محصولات و خدمات شما را در قابل پست‌های اینستاگرامی در اختیار مخاطب قرار داده و با رعایت اصول در زمینه طراحی پست اینستاگرام و همچنین داشتن خلاقیت‌های منحصر به فرد در جذب مخاطب بیشتر به پیج شما کمک خواهد کرد.

ساخت ویدئو از ساخت عکس پر زحمت‌تر بوده و در همین راستا نیاز به تجربه بیشتر و همچنین مهارت بیشتر خواهد داشت؛ به همین منظور برای داشتن ویدئوهای باکیفیت نیازمند فردی خواهید بود که قادر به ساخت ویدئوهایی مناسب با موضوع کاری شما باشد. یاراپلاس در این زمینه نیز می‌تواند کمک خوبی برای شما و پیج شما باشد. با سپردن پیج خود به کارشناسان آژانس دیجیتال مارکتینگ یاراپلاس، موفقیت در زمینه کاری خود را به دست آورید.

هزینه طراحی پست اینستاگرام
به مانند تمامی کارها استفاده از فرد با مهارت برای طراحی پست‌های اینستاگرام نیز نیازمند پرداخت هزینه است. تعرفه پست‌های اینستاگرامی برای هر کسب و کار متغیر خواهد بود زیرا تولید عکس و ویدئو برای هر کسب و کاری باید بر اساس محصولات و یا خدمات ارائه شده آن کسب و کار باشد؛ از این رو تفاوت‌هایی در این مورد به وجود خواهد آمد. به جز این مورد، حجم تولید محتوای خواسته شده توسط مشتری و میزان تعامل مخاطبان با پیج در محاسبه هزینه نقش خواهد داشت. توجه به این نکته نیز حائز اهمیت است که تولید محتوا به صورت ویدئو هزینه بالاتری نسبت به عکس دارد؛ زیرا زمان بیشتر و همچنین هزینه بیشتری طلبیده و ممکن است برای انجام آن نیازمند به استفاده از چندین نیروی انسانی باشد.

سخن پایانی
شیوه قرار دادن پست‌های اینستاگرامی از اهمیت بالایی برخوردار است و باید به صورتی باشد که مخاطب را جذب کند. به طور مثال نمی توان تنها با گرفتن یک عکس و آپلود آن در پیج توقع فروش محصولات را داشته باشید بلکه موارد بسیاری در این زمینه اهمیت دارد که توجه به آن‌ها شما را در این راه موفق‌تر خواهد کرد. یاراپلاس با درنظر گرفتن تمامی موارد گفته شده سعی در ارائه معقول‌ترین هزینه‌ها در کنار کار با کیفیت داشته تا مخاطب را از کار ارائه شده راضی نگه دارد.

اینستاگرام به عنوان برنامه‌ای بصری و اپلیکیشنی در دسترس که از قضا بستر بسیار مناسبی برای ارائه مطالب، محصولات و کسب و کار شده است و همچنین اپلیکیشنی مناسب برای بسیاری از اینفلوئنسرهای موجود در آن شده است. ورود به این دنیای مجازی پر کاربر برای بیزینس شما شروع یک پیشرفت است. اما خلاقیت در ارائه مطلب و طراحی تصاویر و فیلم و … می‌تواند در سبقت شما از رقیبانتان نقش اساسی را خواهد داشت. یاراپلاس در این مسیر با ارائه‌ی راهنمایی‌های خود کمک کننده‌ی شماست.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا