برگزیده های پرشین تولز

طراحی گرافیکی کانکس

conexraco

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
22 ژانویه 2018
نوشته‌ها
4
لایک‌ها
0
سن
39
محل سکونت
تهران
طراحی کانکس یکی از خدمات کانکس راکو می باشد.هر سازه ای در مرحله پیش تولید نیاز به یک سری محاسبات چه از لحاظ استحکام و چه از لحاظ زیبایی و جانمایی فضا ها دارد.حال این سازه چه یک کانکس و ویلای پیش ساخته باشد یا یک ساختمان با بیش از 70 طبقه.
طراحی کانکس بخصوص در مواردی که ما نیاز به یک کانکس خاص داریم بخوبی به ما کمک میکند تا آنچه در ذهن خود داریم را به دیگران چه کارفرما و چه تولید کننده برسانیم و بسیاری از آیتم ها در همین مرحله طراحی کانکس برای ما مشخص می گردد.مواردی نظیر نوع مصالحی که می بایست بکار رود ، قیمت کانکس ، مدت زمانی که نیاز است تا تولید شود ، ابعاد مورد نیاز جهت قرارگیری فضا ها و یا به اندازه افرادی که کاربر آن هستند ، شکل ظاهری و رنگ آن ، محل قرار گیری درب و پنجره ها ، میزان مقاومت سازه در هنگام طوفان و زلزله ، همه این ها مواردی هستند که در هنگام طراحی کانکس مشخص می گردند و از بروز بسیاری از خطا های احتمالی در مرحله تولید و در نهایت هزینه های تمام شده کار جلوگیری به عمل می آورد.
سوالات متداول در باره طراحی کانکس:
آیا اگر شخصی فقط طرح کانکس را بخواهد و فعلا تصمیم به ساخت آن نداشته باشد یا خود بخواهد آن را اجرا کند کانکس راکو برای این فرد طراحی انجام میدهد؟
بله، خیلی وقتها کسانی که هنوز در مرحله نوشتن طرح توجیهی برای راه اندازی کسب و کار خود را دارند که در آن نیاز به خرید کانکس هایی خاص دارند و از طرفی برای گرفتن اعتبارات از بانک ها نیاز به طرح کانکس است به ما مراجعه کرده و طراحی کانکس برایشان انجام می گیرد.
آیا گروه مهندسین راه کوشش برای همکاران خود نیز طراحی انجام می دهد؟
بله همکاران ما که دارای شغل های مشابه و موازی با کانکس راکو باشند نیز با مراجعه به دفتر کانکس راکو و بیان نیاز های خود می توانند سفارش یک طراحی کانکس بدهند تا مهندسین ما درخواست و نیاز های ایشان را برسی کرده و طرحی مطابق خواسته آنها ارائه کنند و این مورد بارها در سال های گذشته اتفاق افتاده است . گروه مهندسین راه کوشش بطور تخصصی بر روی پروژه های سازه های پیش ساخته و طراحی کانکس کار میکند و مشتریان این نوع خدمات گاها شخصیت هایی حقیقی و گاها حقوقی و یا همکاران و تولید کنندگان کانکس می باشند.
برای طراحی یک کانکس چقدر زمان لازم است؟
حدود دو روز زمان برای ایده پردازی و اتوود های اولیه ، دو روز زمان برای ترسیم پلان و نما ها به همراه نقشه های کلی کانکس و سه روز هم برای طراحی سه بعدی کانکس زمان مورد نیاز می باشد.اما این نکته نیز مد نظر قرار گیرد که این زمان بطور استاندارد و معمول بوده اما در سالهای گذشته برای طراحی کانکس خاص و نوینی زمان طراحی تا چهل روز نیز گاها پیش آمده است اما در نود درصد مواقع مراحل طراحی در یک هفته به اتمام رسیده و برای تائید به کارفرما ارسال میگردد و در صورت نیاز به ادیت نیز سه روز زمان برای اصلاحات طرح مورد نیاز بوده و بعد از آن طرح بسته و به واحد تولید ارجا داده می شود.
آیا تمامی طرح های ارائه شده قابل اجرا هستند؟
تمامی طرح هایی که کانکس راکو طراح آن باشد قابل اجرا بوده و اما اگر منظور طرح هایی است که از اینترنت و یا سایت های خارجی دانلود کرده اید باید این گونه طرح ها توسط گروه مهندسین راه کوشش آنالیز و اگر قابل اجرا نباشد طرح آن مورد اصلاح قرار گیرد.
آیا بعد از طراحی قیمت اجرای کانکس مشخص می شود؟
بله، دو روش در زمان طراحی کانکس وجود دارد.یکی این که کارفرما قیمت را با عدد مشخص کرده و خواستار این است که طرح نهایی از سقف این عدد بالا تر نرود که خب در هنگام طراحی می بایست این نکته لحاظ گردد اما در روش دوم دست طراح باز بوده و بدون در نظر گرفتن هزینه های اجرا فقط به بهترین و زیبا ترین طراحی کانکس فکر می کند و بعد از اتمام مراحل طراحی قیمت آن با توجه به ابعاد و مشخصات فنی تعیین می گردد.در این روش نیز اگر هزینه ها خیلی بالا باشد شروع به بهینه سازی هزینه های اجرا کرده و سعی می شود حدالمقدور به طرح کلی آسیبی وارد نشود اما کمی هزینه ها کاهش یافته که کارفرما توان خرید و یا ساخت آن را داشته باشد.در بسیاری از این بهینه سازی هزینه ها خود کارفرما نیز نظراتش را بیان و کانکس راکو نیز به عنوان مشاور در کنار کارفرما حضور دارد.
کانکس 3D چیست :
طراحی کانکس3D منظور همان طراحی کانکس بصورت 3 بعدی می باشد که در فضای کامپیوتری و توسط نرم افزار های مهندسی این کار صورت میگیرد.اصتلاح 3D نیز از کلمه انگلیسی 3 DAIMATION گرفته شده که در واقع مخفف کلمه سه بعدی می باشد.این نوع طراحی در سازه هایی با ظاهر پیچیده و جدید بسیار کمک می کند تا همه جوانب کار قبل از تولید سنجیده و خطا های احتمالی پیش بینی و رفع گردند.معمولا اکثر تولیدات کانکس راکو قبل از تولید از این مرحله عبور کرده و مشتریان نیز محصول مورد سفارش خود را قبل از اجرا می بینند و این امکان را دارند تا در طرح و رنگ آن اعمال نظر نمایند.
طراحی کانکس با چه نرم افزار هایی انجام می شود ؟
بطور کلی اکثر نرم افزار های مهندسی بخصوص نرم افزار های رشته معماری ، عمران و مهندسی سازه در طراحی کانکس کاربرد دارند و تعداد این نرم افزار ها کم نیست و هروز بر تعداد آنها نیز افزوده می شود، حال در این میان طراحان با توجه به نیاز و صلیقه های خود یکی یا چند مورد از آنها را بر می گزینند. در سیستم طراحی کانکس راکو بیشترین کاربرد را در طراحی کانکس 3DMAX , RINO , AUTOCAD , SKETCHUP , CIVIL دارند و هرکدام برای انجام بخشی از کار بکار می روند و به این صورت نیست که جایگزین یکدیگر باشند بلکه مکمل هم هستند.اکثر نرم افزار های طراحی کانکس ساخت شرکت های آمریکایی بوده که کاربرد آنها بصورت جهانی و در تمام کمپانی های بزرگ تا آتلیه های کوچک کاربرد داشته و بگونه ای زبان مشترک مهندسین در جهان شده اند. پیش بینی می شود این روند تا سالیان متمادی به حیات خود در صنعت طراحی کانکس ادامه داده و هر روز بر قابلیت های آنها در نسخه های جدید ارائه شده توسط کمپانی های سازنده افزوده شود. کانکس راکو نیز همچون یک دهه گذشته همچنان پیش تاز و نو آور در این زمینه ظاهر خواهد گردید و به محض دگرگونی و تغییر در این روند خود را در دسته تغییر دهندگان و نوآوران طراحی کانکس همچنان حفظ خواهد نمود.
در فرآیند طراحی کانکس ابتدا باید به حجم اهمیت داد یا پلان؟
این سوال را بارها از کارآموزان و مبتدیان در کلاس طراحی کانکس شنیده ایم.در پاسخ به این پرش باید اینگونه گفت که یک حجم و فضا های درون آن مانند پازلی در هم تنیده بوده و کاملا به یکدیگر وابسته هستند.در هنگام انجام فرآیند طراحی باید بطور هم زمان به هردوی آنها توجه کرد تا یکی فدای دیگری نباشد. در این رشته اگر شما یک فرم خوش تراش و زیبا خلق کنید که برای دستیابی به این زیبایی فضا های داخلی را پرت و غیر قابل استفاده کرده باشید اصتلاحا می گویند که شما مجسمه سازی کرده اید و این طرح از پایه مرجوع و قیر قابل قبول خواهد بود و اگر طرحی نیز بسیار زیبا اما از نظر تکنولوژی و مصالح قیر قابل اجرا باشد اصتلاحا می گویند نقاشی کرده اید و تفاوت نقاشی و مجسمه سازی با طراحی از این دوجمله بالا در طراحی کانکس کاملا مشخص است.
 
بالا