برگزیده های پرشین تولز

طرز تهیه بادمجان شکم پر به روشی خوشمزه در خانه

elhamamiran

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2018
نوشته‌ها
303
لایک‌ها
24
سن
33
طرز تهیه بادمجان شکم پر
bademjan-shekam-por-min.jpg

دستور پخت بادمجان شکم پر خوشمزه در منزل
بادمجان شکم پر جزو غذای خوشمزه و لذیذی است که به راحتی و آسانی تهیه می شود و بسیار هم پرطرفدار است. کسانی که بادمجان دوست دارند، می توانند غذاهای متنوعی با آن درست کنند. از جمله بادمجان شکم پر، بادمجان کبابی، کشک بادمجان، خورش بادمجان و خیلی از غذاهای خوشمزه دیگر.

برخی ها شاید بادمجان را به خاطر تلخی آن دوست نداشته باشند، اما اگر قبل از پخت مقداری نمک روی آن بپاشید و نیم ساعتی جلوی آفتاب قرار دهید، تلخی آن کاملا از بین می رود. جالب است بدانید بادمجان شکم پر ایتالیایی و بروجردی از مشهورترین بادمجان های شکم پر می باشد.

به هر حال اگر با طرز تهیه بادمجان شکم پر آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی جدید بارونک، مواد لازم و طرز تهیه این غذای خوشمزه را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش ساده آشپزی، به راحتی در منزل این بادمجان شکم پر خوشمزه را به صورت مرحله به مرحله درست کنید.
مواد لازم بادمجان شکم پر
‌‌ بادمجان ۱ کیلو
گوشت چرخ کرده ۴۰۰ گرم
پیاز ۲ عدد
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
جعفری خرد شده ۳ قاشق سوپ خوری
نمک و زردچوبه به میزان لازم
فلفل و آویشن به میزان لازم
نعنا خشک به میزان دلخواه
دستور تهیه و پخت بادمجان شکم پر

1. برای شروع، ابتدا بادمجان ها را شسته و پوست می گیریم. اگر می خواهید بادمجان های شما شکل زیباتری داشته باشد، می توانید بادمجان ها را به شکل راه راه یعنی یک در میان پوست بگیرید.

2. بعد از پوست گیری، شکم بادمجان ها را با کارد تیز به آرامی چاک می زنیم و مقداری نمک روی آنها می پاشیم و نیم ساعتی صبر می کنیم تا تلخی بادمجان ها گرفته شود.

3. بعد از نیم ساعت، بادمجان ها را می شوییم و با دستمال تمیز خشک می کنیم. سپس در یک تابه مقداری روغن می ریزیم و بادمجان ها را سرخ می کنیم. بعد از سرخ شدن، آنها را برمی داریم و یک عدد پیاز نگینی خرد شده را تفت می دهیم.

4. وقتی پیاز طلایی شد، گوشت چرخ کرده را اضافه می کنیم و خوب سرخش می کنیم. مقداری هم نمک، زردچوبه، فلفل، آویشن، نعنا خشک و ۱ قاشق رب به گوشت می ریزیم و تفت می دهیم تا بوی ادویه ها بلند شود.

5. در آخر جعفری خرد شده را هم اضافه می کنیم و حرارت را خاموش می کنیم. حالا شکم بادمجان ها را به آرامی و با دقت با مواد آماده شده پر می کنیم. دقت کنید که موقع پر کردن مواد، بادمجان ها پاره یا له نشود.

6. در انتها در یک تابه یک پیاز را نگینی خرد کرده و با مقداری روغن تفت می دهیم. مقداری هم نمک و رب می زنیم تا سس خوشرنگ شود. یک لیوان آب جوش می ریزیم و صبر می کنیم بجوش بیاید.

7. وقتی سس ما کامل جوشید، حرارت را کم می کنیم و بادمجان های شکم پر را به آرامی داخل سس می گذاریم. دقت کنید که قسمت باز بادمجان ها به طرف بالا باشد تا مواد داخل آن در سس نریزد.

بعد از اینکه بادمجان ها داخل سس پخته شد، آن را در ظرف می کشیم و همراه با نان یا برنج سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این بادمجان شکم پر خوشمزه لذت ببرید.
 
بالا