برگزیده های پرشین تولز

طرز تهیه براونی شکلاتی خوشمزه در خانه

elhamamiran

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2018
نوشته‌ها
303
لایک‌ها
24
سن
33
طرز تهیه براونی شکلاتی
Chocolate-Brownie-min.jpg

دستور پخت شیرینی براونی شکلاتی بدون مغز خوشمزه
براونی شکلاتی یک نوع کیک شکلاتی خوشمزه و مخصوص می باشد و در مقایسه با کیک های شکلاتی بافت سنگین و متراکم تری دارد. براونی شکلاتی را معمولا بعد از آماده شدن به صورت مکعب های کوچک برش میزنند و بعد سرو می کنند.

طعم و مزه براونی شکلاتی واقعا حرف ندارد و بهترین پیشنهاد برای کسانی است که عاشق شکلات هستند. مواد لازم براونی شکلاتی را به آسانی می توانید از لوازم قنادی فروشی ها و حتی سوپر مارکت ها تهیه کنید و این شیرینی خوشمزه و مجلسی را به راحتی در منزل درست کنید.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن براونی شکلاتی آشنایی ندارید، ما در این آموزش درست کردن شیرینی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم براونی شکلاتی را آماده کرده ایم تا به راحتی در منزل بتوانید این براونی خوشمزه را به صورت مرحله به مرحله درست کنید.

مواد لازم براونی شکلاتی
شکلات تلخ 200 گرم شکلات تلخ 85 درصد
کره گیاهی 200 گرم
شکر 2 پیمانه
تخم مرغ 4 عدد
وانیل یک چهارم قاشق چایخوری
آرد 3 پیمانه
پودر کاکائو یک چهارم
بیکینک پودر یک دوم قاشق چایخوری
نمک یک هشتم قاشق چایخوری
مراحل تهیه براونی شکلاتی
1. برای درست کردن براونی شکلاتی ابتدا شکلات و مارگارین را به صورت مکعبی خرد می کنیم و در یک ظرف مناسب روی بخار کتری آب قرار می دهیم تا ذوب شوند. (همان روش بن ماری)

2. سپس تا مواد گرم هستند، 2 پیمانه شکر اضافه می کنیم و هم می زنیم تا باهم مخلوط شوند. سپس کنار می گذاریم تا ولرم شود. توجه کنید شکر ممکن است به طور کامل در شکلات حل نشود.

3. بعد از ولرم شدن 4 عدد تخم مرغ را یکی یکی اضافه می کنیم و در حد اینکه مخلوط شوند با همزن برقی یا دستی هم می زنیم. توجه کنید با تخم مرغ آخر یک چهارم قاشق چای خوری وانیل هم اضافه می کنیم.

4. حالا در یک ظرف دیگر سه چهارم پیمانه آرد + یک چهارم پیمانه پودر کاکائو + یک دوم قاشق چایخوری بیکینگ پودر + یک هشتم قاشق چایخوری نمک را مخلوط می کنیم و بعد از مخلوط کردن آن را سه بار الک می کنیم.

5. در این مرحله مخلوط آرد را در سه مرحله و به تدریج به ظرف شکلات اضافه می کنیم. حالا مایه براونی شکلاتی ما آماده پخت است. برای این کار به قالب 20 در 30 مستطیلی نیاز داریم.

6. بعد از آماده کرده قالب، کف آن را کاغذ روغنی می اندازیم و چرب می کنیم و بعد مواد را داخل قالب می ریزیم. توجه کنید کاغذ روغنی را طوری کف قالب بزارید که از اطرف بالا بیاید و بعد از پخت بتوانید از آن ها به عنوان دستگیره برای خارج کردن براونی استفاده کنید.

7. حالا قالب را داخل فر گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت 45 دقیقه می گذاریم تا براونی شکلاتی ما آماده شود.

8. برای اطمینان از پخت می توانید خلال دندان تمیز را داخل کیک فرو ببرید. اگر تمیز خارج شد، براونی شکلاتی ما آماده است. توجه کنید این خلال دندان به اندازه خلال دندان کیک تمیز نیست، چون بروانیز پر از شکلات مذاب است و کمی شکلات به خلال دندان می چسبد و این طبیعی است.

9. بعد از اینکه براونی شکلاتی به طور کامل پخت، آن را از فر بیرون می آوریم و صبر می کنیم تا خنک شود. بعد از خنک شدن براونی شکلاتی را از قالب خارج می کنیم و دور تا دور آن را برش می دهیم.

10. سپس براونی شکلاتی را به صورت مربعی برش می دهیم و در ظرف سرو می چینیم و بعد سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این براونی شکلاتی خوشمزه لذت ببرید.

نکات پخت براونی شکلاتی
نوع شکلات

من برای براونی شکلاتی از 100 گرم شکلات 85 درصد و 100 گرم شکلات 90 درصد استفاده کردم. توجه کنید بهتر است شکلات شیرین نباشد تا وقتی با شکر مخلوط می شود طعم براونی متعادل شود.

همچنین بهتر است از شکلات تخته ای قنادی هم استفاده نکنید، چون کییفیت کار پایین می آید.

نگهداری براونی شکلاتی

بهتر است براونی را همان روز پخت استفاده کنید. در صورتی که آن را استفاده نکردید می توانید آن را در ظرف دربسته به مدت 3 روز در خارج از یخچال نگهداری کنید.

توجه کنید براونی شکلاتی به دلیل اینکه کره و شکلات دارد، اگر داخل یخچال بزارید، سفت خواهد شد.
 
بالا