برگزیده های پرشین تولز

طرز تهیه ترشی بادمجان

imanghaderi

Registered User
تاریخ عضویت
12 اکتبر 2014
نوشته‌ها
145
لایک‌ها
19
سن
34
محل سکونت
tehran
وقتی به فکر تهیه یک ترشی هستید قطعاً اولین ترشی که به ذهن شما می رسد، ترشی بادمجان نخواهد بود چرا که بسیاری از افراد با توجه به اینکه می دانند ترشی بادمجان بسیار لذیذ است اما شک دارند که از پس تهیه ی آن بر بیایند.
امروز می خواهیم به شما ترشی بادمجان را به روشی ساده آموزش دهیم تا شما بتوانید به آسانی آن را در منزل تهیه نمایید. این ترشی لذیذ و ساده را با کمک کتاب آشپزی "لیندا زیدریش" تهیه می کنیم و دستور العملی که او برای ترشی بادمجان مکعبی ارائه داده است را آموزش می دهیم.
ترکیب به خصوصی از سرکه سفید و سرکه قرمز به همراه ریحان و نعنا، پس عجله کنید و بادمجان ها را مکعبی بریده و معجون خوش طعم سرکه ها و سبزیجات را به آن ها اضافه کنید، برای آن که ترشی بادمجان شما طعم فوق العاده ای داشته باشد فراموش نکنید فلفل قرمز چیلی را هم می توانید خرد کرده هم میتوانید دو عدد درسته در شیشه ای که قصد تهیه ترشی در آن را دارید انداخته و اجازه دهید طعم تند آن ها به خورد مواد شما رود. اکنون به مقداری که ترشی سرکه همچنان محسوس باشد نمک به موا خود اضافه کنید. سیاه دانه را نیز به اندازه ای که مایل هستید با چشم دیده شود و در دهان مزه اش را احساس کنید به مواد خود اضافه کنید. پس از آن نوبت به سیر های خرد شده می رسد.
مقالات مرتبط : طرز تهیه ترشی بادمجان
یکبار دیگر مرور می کنیم؛ شما باید تا اینا ظرفی پر از بادمجان های مکعبی شکل داشته باشید که تمام آن ها به مواد زیر آغشته شده اند:
سرکه سفید
سرکه قرمز
نمک
فلفل چیلی قرمز
سیاه دانه
ریحان
نعنا
سیر های خرد شده
اگر تمامی مواد را به درستی به بادمجان های مکعبی خود اضافه کردید می توانید آن چه که در ظرف شما آماده است را در شیشه ی درب داری که از قبل به منظور تهیه ترشی بادمجان خود شسته و خشک کرده اید، ریخته و توجه داشته باشید که سرکه باید تا روی بادمجان ها را پر کرده و بپوشاند.
حال درب شیشه را محکم بسته و آن را در محیط خشک و خنکی نگه داری کنید؛ پس از گذشت یک هفته ترشی بادمجان شما آماده سرو است و می توانید در کنار اعضای خانواده از آن لذت ببرید.
توجه داشته باشید ترشی بادمجانی که امروز در کنار هم آماده کردیم امکان آن را دارد که به مدت یک سال نیز در یخچال مانده و اتفاقا با گذشت زمان طعم بهتری بگیرد. لازم است دوباره یادآوری شود که حتما این نوع ترشی را در کنار غذاهای دریایی از جمله ماهی، میگو و سالاد تن ماهی استفاده کنید و ببینید که طعم به یادماندی آن چگونه در کنار این نوع از غذاهای اصلی متفاوت تر خواهد بود.
امیدواریم از تهیه و سرو این نوع ترشی لذت کافی را برده باشید و نظرات خود را با ویکیوز در میان بگذارید.
منبع : بانک مقالات
 
Last edited:
بالا