برگزیده های پرشین تولز

طرز تهیه ترشی کدو حلوایی

samanamanati

Registered User
تاریخ عضویت
8 نوامبر 2018
نوشته‌ها
127
لایک‌ها
17
محل سکونت
Tehran
طرز تهیه ترشی کدو حلوایی

torshi-kadoo-halvaee.jpg


ترشی کدو حلوایی یکی از انواع ترشی های خوشمزه و مجلسی ایرانی است که شاید خیلی شناخته شده نباشد. این ترشی خوشمزه علاوه بر اینکه ظاهر بسیار زیبا و مجلسی دارد ، طعم بسیار خاص و جدیدی نیز دارد.

مواد لازم ترشی کدو حلوایی

کدو حلوایی ۱ کیلوگرم

پوست لیمو ترش ۱ عدد

دانه فلفل سیاه ۱۰ عدد

چوب دارچین ۱ عدد

شکر ۱ قاشق غذاخوری

زنجبیل تازه ۱ تکه کوچک

سرکه ۲ پیمانه

دارچین و نمک به اندازه کافی

طرز تهیه ترشی کدو حلوایی

پوست لیمو را به صورت خلالی خرد کنید و در یک قابلمه مناسب بریزید. باید در ظرفی ترشی را تهیه کنید که به سرکه واکنش نشان ندهد. در ادامه سرکه را به همراه نمک و فلفل سیاه به قابلمه اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید.

در مرحله بعدی شکر را به همراه زنجبیل خرد شده و دارچین به قابلمه اضافه کنید و مواد را به خوبی مخلوط کنید. مواد را هم بزنید تا شکر به طور کامل در سرکه حل شود. پس از اینکه شکر حل شد کدو حلوایی را خرد کنید و به قابلمه اضافه کنید.

پس از اضافه کردن کدو حلوایی ۱۵ دقیقه به کدو زمان بدهید تا کمی بپزد سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید. پس از اینکه ترشی سرد شد آنرا در ظروف شیشه ای استریل بریزید و روی مواد ترشی به اندازه بند انگشت روغن مایع بریزید.

درب شیشه ای را محکم ببندید و در یخچال قرار دهید. این ترشی به صورت فوری آماده مصرف است و می توانید آنرا یک روز بعد مصرف کنید. توجه داشته باشید که باید ترشی کدو حلوایی را ظرف مدت یک هفته مصرف کنید.
 
بالا