برگزیده های پرشین تولز

طرز تهیه جوجه کباب زعفرانی خوشمزه

elhamamiran

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2018
نوشته‌ها
303
لایک‌ها
24
سن
33
طرز تهیه جوجه کباب
joojeh-kabab-min.jpg

دستور تهیه جوجه کباب زعفرانی و ماستی خوشمزه با سس مخصوص
جوجه کباب جزو غذاهای خوشمزه و پر طرفدار ایرانیان است. همان طور که میدانید جوجه کباب از غذاهای اصیل و سنتی ایرانیان است و امروزه در رستوران های سراسر دنیا این غذای خوشمزه را درست می کنند.

جوجه کباب جزو کباب های بی نظیری است که از گوشت مرغ پخته می شود و همه افراد از کوچک به بزرگ عاشق این کباب لذیذ هستند. برای پخت یک جوجه کباب زعفرانی خوشمزه و رستورانی فقط کافیست فوت و فن لازم را بدانید و از پیاز و آبلیموی تازه و زعفران استفاده کنید.

به هر حال اگر با طرز تهیه جوجه کباب زعفرانی آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی مدرن بارونک، مواد لازم و دستور تهیه جوجه کباب را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش ساده آشپزی، به راحتی در منزل این جوجه کباب زعفرانی خوشمزه و مجلسی را به صورت مرحله به مرحله درست کنید.

مواد لازم برای تهیه جوجه کباب زعفرانی
فیله مرغ یک و نیم کیلوگرم
سس خردل ۲ قاشق غذاخوری
سس مایونز ۲ قاشق غذاخوری
ماست ۲ قاشق غذاخوری
آب لیموترش تازه ۳ قاشق غذاخوری
پیاز ۳ عدد
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم
روغن مایع به میزان لازم
زعفران دم کرده به میزان لازم
مراحل تهیه و پخت جوجه کباب زعفرانی
1. برای درست کردن جوجه کباب زعفرانی، ابتدا در یک ظرف فیله های مرغ را را در اندازه های بزرگ خرد می کنیم و با زعفران دم کرده مخلوط می کنیم و روی ظرف سلفون می کشیم و به مدت یک ساعت داخل یخچال قرار می دهیم.

2. بعد از یک ساعت، فیله ها را از یخچال درآورده و با روغن مایع مخلوط می کنیم، سپس سس خردل، سس مایونز، ماست، آب لیموترش، نمک و فلفل سیاه را به فیله مرغ اضافه کرده و خوب مخلوط می کنیم.

3. در انتها پیازها را به شکل ریز و خلالی خرد کرده و به فیله مرغ اضافه می کنیم و دوباره آن را به مدت 4 الی 5 ساعت داخل یخچال می گذاریم.

4. بعد از 5 ساعت آن را از یخچال در می آوریم و پیاز های چسبیده به فیله ها را تمیز می کنیم. فیله ها را به آرامی به سیخ می کشیم و روی ذغال آماده و گرم شده کباب می کنیم.

5. وقتی جوجه کباب پخته شد، آن را با گوجه فرنگی و فلفل کباب شده همراه با برنج یا نان سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این جوجه کباب زعفرانی خوشمزه لذت ببرید.

نکات پخت جوجه کباب زعفرانی
1. بهتره فیله ها را از شب قبل با مواد مزه دار کنید و داخل یخچال قرار دهید.

2. سعی کنید زعفران دم کرده را همان ابتدا به فیله ها اضافه کنید تا طعم و رنگ زعفران‌ به خاطر پیاز و بقیه مواد از بین نرود.

3. توجه کنید که روغن مایع را بعد از زعفران اضافه کنید تا روی فیله ها را کاور کند. چون آبلیمو و نمک موقع استراحت در یخچال، بافت فیله ها را سفت می کند. 4. با توجه به ذائقه خود می توانید همراه با پیاز، فلفل دلمه ای هم اضافه کنید. برای انواع جوجه کباب مثل بال کباب، جوجه با استخوان و یا قسمت های دیگه مرغ می توانید از همین روش استفاده کنید.

منبع : baronak.com/8181-joojeh-kabab/
 
بالا