برگزیده های پرشین تولز

طرز تهیه حلوا ماهی با سس گوجه

imanghaderi

Registered User
تاریخ عضویت
12 اکتبر 2014
نوشته‌ها
145
لایک‌ها
19
سن
33
محل سکونت
tehran
طرز تهیه حلوا ماهی با سس گوجه
fish-with-tomato-sous-2-new.jpg

غذاهای دریایی همیشه جز لذیذترین و سالم ترین غذاها دسته بندی می شوند. تنوع در آن ها و همچنین طبخ ساده آن ها باعث شده است تا افراد زیادی این نوع غذا را امتحان کرده و از آن لذت ببرند.


از اینکه مقالات غذایی و آشپزی ویکیوز را در بانک مقالات دنبال می کنید، صمیمانه از شما سپاسگزاریم و امیدواریم که ازاین مطالب استفاده ی کامل را ببرید.

غذاهای دریایی همیشه جز لذیذترین و سالم ترین غذاها دسته بندی می شوند. تنوع در آن ها و همچنین طبخ ساده آن ها باعث شده است تا افراد زیادی این نوع غذا را امتحان کرده و از آن لذت ببرند. اما اگر بوی ماهی از بین نرود یا خوب پخته نشود نمی توان آن را مصرف کرد بنابراین بهتر است که قبل از هرچیز آن را مزه دار کنید. ماهی ها انواع مختلفی دارند که ما در اینجا می خواهیم طرز تهیه ماهی حلوا با یک سس خوشمزه را به شما آموزش دهیم .


مواد لازم برای تهیه حلوا ماهی با سس گوجه :

فیله ماهی 4 تکه

روغ زیتون 8 قاشق غذاخوری

موسیر 2 عدد

کره 10 گرم

لیمو 1 عدد

سرکه بالزامیک 1 قاشق چایخوری

گوجه گیلاسی 250 گرم

جعفری 100 گرم

آرد 200 گرم

سیب زمینی بمقدار لازم

شکر بمقدار لازم

نمک، فلفل بمقدار لازم

طرز تهیه حلوا ماهی با سس گوجه :
upload_2017-2-18_10-21-25.jpeg


برای تهیه این غذا ابتدا ماهی را به قطعات دلخواه برش دهید و با پیاز، نمک و آبلیمو مزه دار کرده و به آن استراحت دهید. در یک ظرف ترجیحا پهن آرد، نمک و فلفل را ترکیب نموده و فیله ها را در آن بغلتانید. در تابه ای روغن زیتون مخصوص طبخ و بی بو را ریخته و پس از داغ شدن فیله ماهی ها را در آن سرخ کنید تا طلایی شود البته توجه کنید که در ابتدا از سمت پوست ماهی آن را سرخ کنید سپس آن را بچرخانید و بمدت 100 دقیقه اجازه دهید تا سرخ شود، از روغن روی طرف دیگر بریزید تا خشک نشود.

این مقاله را بخوانید : طرز تهیه سوپی متفاوت با خربزه و زنجبیل
upload_2017-2-18_10-21-25.jpeg


در حین سرخ شدن آبلیمو را روی ماهی بچکانید و باز آن را تفت دهید و پس مدت زمان اندکی از روی حرارت بردارید و در ظرف مخصوصی که می خواهید سرو کنید.

حال باید سس گوجه را تهیه کنید برای اینکار در تابه ای روغن زیتون را ریخته و موسیر خرد شده را درون آن تفت دهید و در حین سرخ شدن نمک، فلفل و شکر را اضافه کنید و بخوبی ترکیب نمایید. سپس گوجه گیلاسی را اضافه کنید البته باید آن ها را از قبل از وسط برش دهید. به همراه موسیر تفت دهید تا گوجه آب بیاندازد سپس سرکه را اضافه کرده و پس از جوش خوردن از روی حرارت برداشته و به ان جعفری را اضافه نمایید. سس شما آماده است این سس طعمی ملس داشته و بهترین چاشنی برای غذای شما بشمار می رود.


upload_2017-2-18_10-21-25.jpeg



پس از تهیه و قبل از کشیدن ماهی در ظرف، سسی که تهیه کردید را در کف ظرف بریزید و ماهی را روی آن قرار دهید. در کنار این غذا می توانید سیب زمینی ها را پخته و با کره تفت دهید و میل کنید. بهتر است از سیب زمینی های ریز استفاده کنید تا بتوانید بصورت درسته از آن استفاده کنید البته می توانید آن را به پوره تبدیل کرده و از طعم لذیذ آن کنار غذای خود لذت ببرید. البته زیتون و خیارشور نیز می تواند گزینه خوبی در کنار همه این مواد در کنار غذای شما باشد.

نوش جان

تولید کننده های صنایع غذایی می توانند برای اطلاعات لازم و بیشتر در مورد خرید ماشین آلات لازم برای صنف خود میتوانند به قسمت انواع ماشین آلات صنایع غذایی و تجهیزات صنایع غذایی و ماشین آلات بسته بندی در ویکیوز مراجعه کنند.

بانک مقالات
 

kalanest

Registered User
تاریخ عضویت
4 فوریه 2017
نوشته‌ها
119
لایک‌ها
23
سن
36
محل سکونت
تهران
طعم ماهی حلوا به ماهی های شمالی نزدیکه ؟ مثل ماهی سفید و کفال و کپور وکولی .... ؟
 
بالا