برگزیده های پرشین تولز

طرز تهیه خورشت آلو اسفناج خانگی خوشمزه

elhamamiran

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2018
نوشته‌ها
303
لایک‌ها
24
سن
33
khoresht-aloo-esfenaj-min.jpg
خورشت آلو اسفناج یکی از خوشمزه ترین و مجلسی ترین خورش های ایرانی است و پخت آن در بین خانواده های ایرانی بسیار رایج است. خورشت آلو اسفناج را معمولا با گوشت یا مرغ درست می کنند اما این خورش با گوشت گوساله یا گوسفند یک چیز دیگر است و برای همین پخت خورشت آلو اسفناج با گوشت رایج تر است.
مواد لازم خورشت آلو اسفناج - 5 نفر
گوشت گوسفندی یا گوساله با استخوان ۴۰۰ گرم
اسفناج 700 گرم
جعفری و تره ۲۰۰ گرم
آلو خورشتی یا بخارا 10 عدد
پیاز یک عدد بزرگ
سیر دو حبه
رب آلوچه یا رب انار یا آبلیمو به میزان لازم
روغن به میزان لازم
نمک به میزان لازم
فلفل سیاه به میزان لازم
فلفل قرمز به میزان لازم
وزردچوبه به میزان لازم
مراحل تهیه خورشت آلو اسفناج
1. پیاز را خلالی خرد می کنیم و در قابلمه ای که برای پخت خورش در نظر گرفته ایم به همراه چند قاشق روغن تفت می دهیم تا پیازها سبک شود. سپس گوشت خورشتی که از قبل به صوت قورمه ای خرد کردیم اضافه می کنیم وسرخ می کنیم. بهتر است

2. بعد از سرخ شدن گوشت، سیر و زردچوبه اضافه می کنیم و تفت می دهیم. سپس به اندازه کافی آب جوش اضافه می کنیم و درب قابلمه را می گذاریم تا گوشت به به خوبی بپزد.

3. در این مدت زمان اسفناج ها را پس از شستن به صورت ریز خرد می کنیم و در یک تابه به همراه مقداری روغن سرخ می کنیم. بعد از اینکه گوشت پخته شد اسفناج های سرخ شده را اضافه می کنیم و به مدت 20 دقیقه صبر می کنیم تا اسفناج ها هم به همراه گوشت پخته شود. (از ساقه های اسفناج کمتر استفاده کنید)

4. در این مرحله آلوها را که از نیم ساعت قبل داخل آب سرد انداختیم، در یک تابه با مقداری روغن تفت می دهیم و سپس آلوها را به همراه فلفل سیاه، فلفل قرمز و نمک اضافه می کنیم و درب قابلمه را میگذاریم تا خورشت آروم آروم قل بزند و آلوها پخته شوند. مواظب باشید که آلوها زیادی نپزند و از هم وا نروند.

5. در 10 دقیقه آخر پخت، رب آلوچه را با چند قاشق آب رقیق می کنیم و بعدش به خورش اضافه می کنیم. همچنین به جای رب آلوچه می توانید از رب انار و یا آبلیمو هم استفاده کنید. بعد از اینکه خورشت به آرامی پخت و جا افتاد حرارت زیر قابلمه را خاموش می کنیم و آن را در ظرف سرو می کشیم و به همراه پلو سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این خورشت آلو اسفناج نهایت لذت را ببرید.
 
بالا