برگزیده های پرشین تولز

طرز تهیه خیارشور به روش انگلیسی ها

imanghaderi

Registered User
تاریخ عضویت
12 اکتبر 2014
نوشته‌ها
145
لایک‌ها
19
سن
33
محل سکونت
tehran
کتاب آشپزی مارکوس ساموئلسون، با نام " ماموریت مارکوس" همان چیزی است که هر سرآشپزی برای آشپزخانه ی خود نیاز دارد. منبع کاملی از نکاتی که فقط یک حرفه ای می داند چه تاثیری در آشپزی، از تهیه ی غذاهای ساده تا غذاهای پیچیده ای که نیاز به مهارت دارند، خواهد داشت.

موادی که طبق دستورالعمل مارکوس لازم است را از این لیست آماده کنید:
1 عدد خیار انگلیسی ( می دانیم که شما به این نوع خیار در بازار موجود کشورمان دسترسی ندارید در نتیجه باید بدانید که هدف مارکوس از خیار انگلیسی، نوع بسیاری بلندی از خیار بوده که دانه های بسیار کم و پوست صافی دارد. در نتیجه شما می توانید از خیار های گلخانه ای استفاده نمایید و اگر سایز آن ها کوچک است از دو یا سه نمونه متوسط آن انتخاب نمایید. )
1 قاشق غذاخوری نمک آشپزخانه
یک و یک دوم پیمانه آب
یک دوم پیمانه سرکه سفید ( اگر از سرکه خرما استفاده می کنید گزینه شکر را از لیست مواد اولیه ی خود حذف نمایید. )
یک پیمانه شکر
1 عدد برگ بو
2 عدد فلفل قرمز شیرین

مقالات مرتبط : طرز تهیه خیارشور به روش انگلیسی ها

حال به روش زیر عمل کنید:
خیارها را تا حد امکان نازک حلقه حلقه کنید. اگر دستگاه حلقه کردن خیار و هویج دارید از آن استفاده کنید تا حلقه هایی یک اندازه برای شما بسازد و خیارشور شما زیبایی بیشتری داشته باشد.
حلقه های خیار را در یک سینی مرتب بچینید و روی آن ها را با نمک پر کنید و بگذارید به مدت 30 دقیقه استراحت کند. در همین حین قابلمه ی متوسطی برداشته و در آن شروع به مخلوط کردن آب، سرکه، شکر، برگ بو و فلفل شیرین ها، کرده و آن ها را بر روی شعله ملایم قرار دهید تا بجوشد.
اجازه دهید یکی دو قل زده و شروع به جوشیدن کند سپس از روی شعله بر داشته و بگذارید تا خنک شود. اکنون نمک هایی که روی خیارها ریخته بودید را از روی آن ها پاک کنید. سپس خیار ها را در حوله ی آشپزخانه بپیچید تا آب اضافی آن ها گرفته شود.
پس از آن که مطمئن شدید خیارها خشک هستند آن ها را درون شیشه ای که قصد انداختن ترشی را در آن دارید ریخته و سپس سرکه و موادی که جوشاندید را بر روی خیار ها بریزید به طوری که سطح آن ها را بپوشاند.
درب شیشه را به خوبی بسته و آن را به مدت دو هفته در یخچال نگه دارید. پس از دو هفته ترشی شما آماده است و می توانید از آن ها در ساندویچ و سالاد و برای تزئین غذاهای اصلی خود استفاده کنید.
امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید.
منبع : بانک مقالات
 
بالا