برگزیده های پرشین تولز

طرز تهیه دسر آناناس خوشمزه و مجلسی

elhamamiran

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2018
نوشته‌ها
303
لایک‌ها
24
سن
33
pineapple-dessert-min.jpg
دسر آناناس همانند دسر سیب یکی از دسرهای خوشمزه و پرطرفدار است. همان طور که می دانید آناناس جزو میوه هایی است که خاصیت ضد سرطانی دارد. مصرف آناناس موجب افزایش کارایی سیستم ایمنی بدن می شود و پزشکان همواره توصیه می کنند که بیماران پس از عمل های جراحی یا دچار شدن به بیماری های عفونی آناناس مصرف کنند.

ازدیگر خواص آناناس میتوان خاصیت خنک کنندگی برای درمان آفتاب سوختگی ،سلامت پوست واستخوان ها نام برد. آناناس دارای مقدار زیادی کلسیم،فسفر،آهن،منیزیم، پتاسیم ،سدیم ومنگنزمی باشد. هم چنین آناناس منبع غنی از ویتامین های C ،A، B1 ،B2 میباشد .

مواد لازم برای تهیه دسر آناناس
شیر یک و نیم پیمانه
خامه صبحانه یا خامه قنادی فرم گرفته 200 گرم
ماست پرچرب و شیرین یک و نیم پیمانه
وانیل یک چهارم قاشق چایخوری
پودر ژلاتین 5 قاشق مرباخوری
کمپوت آناناس 150 گرم خرد شده
آب کمپوت 5 قاشق غذاخوری
پودر شکر یا پودر قند دو سوم پیمانه
طرز تهیه دسر آناناس

1. پودر ژلاتین را روی شیر می پاشیم و صبر می کنیم تا اسفنجی شود. سپس روی بخار کتری قرار می دهیم (بن ماری میکنیم) تا ژلاتین ذوب شود.

2. ماست + خامه + وانیل + پودر قند را با همزن می زنیم تا یکدست شود. سپس مخلوط شیر و ژلاتین را اضافه می کنیم و با همزن مخلوط می کنیم تا یکدست شود.

3. ماست و خامه را حتما از قبل به دمای مخیط می رسانیم درغیراینصورت ممکن است ژلاتین درماست و خامه سرد، لخته و تکه تکه شده و دسر خراب شود.

4. آب کمپوت را هم اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم. کف قالب را با کمی روغن چرب می کنیم. میوه ی دلخواه خود را به سلیقه خود انتخاب می کنیم و کف قالب می چینیم و مقداری ژله آلوورا روی میوه ها می ریزیم و در یخچال می گزاریم تا نیم بند شود.

5. سپس کمی از مایه دسر را روی ژله آلوورا نیم بند می ریزیم و دریخچال می گذاریم تا نیم بند شود. حالا آناناس خرد شده را به بقیه مایه دسر افزوده و روی مایه دسر نیم بند شده داخل قالب می ریزیم و بعدش قالب را در یخچال قرار می دهیم تا دسر ببندد.

6. بعداز آماده شدن دسررا از یخچال بیرون آورده و دور تا دور دسر را با نوک کارد آزاد کرده و در ظرف سرو برمی گردانیم و به سلیقه خود تزئین می کنیم .امیدواریم از خوردن این دسر خوشمزه و خوش طعم لذت ببرید .
نکات تکمیلی دسر آناناس
نوع آناناس استفاده شده

حتما از کمپوت استفاده کنید، در صورت استفاده از آناناس تازه حتما آناناس رو بعد از خرد کردن 5 دقیقه با کمی آب و شکر می جوشانیم درغیر این صورت آناناس تازه مانع بستن دسر میشود. همچنن دقت داشته باشید در صورت استفاده از خامه قنادی میزان پودر قند را بنا به ذائقه خود کمتر کنید.
 
بالا